Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc w dobraniu tożsamego zawieszenia


aps23f

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Potrzebuję wymienić amortyzatory (wylały się) i sprężyny z tyłu. Padł jednak pomyśl by wymienić i przód, tak by całość siedziała.

Tył siedzi na tę chwilę bardzo nisko, choć wbrew pozorom, przed wylaniem się amortyzatorów, zawieszony były naprawdę tylko odrobinę wyżej. Nie wiem jednak co tam z tyłu było włożone. Na podnośniku nie udało się ustalić. Tyle co mogę powiedzieć, że było twardo i fajnie to się zachowywało w zakrętach.

Zależy mi na efekcie optycznym, gdzie zarówno przód, jak i tył będą siedzieć po równo nisko. Do tego priorytetem będę właściwości jezdne. Nie potrzebuję komfortu w tym samochodzie. Dodatkowo najlepiej by całość była względnie wytrzymała, bo wałbrzyskie drogi są miejscami bardzo wymagające.

Poleci ktoś sprawdzony zestaw? Jestem skłonny wydać więcej niż mniej. Samochód jest wdzięczny w użytkowaniu, więc chcę mu się odpłacić :).

Załączam zdjęcie.

Proszę o podpowiedź. Artur

 

IMG_20201115_125204.jpg

Edytowane przez aps23f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapewne zawieszenie 1bv czyli -20mm,ale z tyłu to chyba masz popękane sprężyny ,że tak siedzi, możesz założyć albo ori 1bv,albo eibach pro kit -30mm,najlepiej zobacz jakie masz kolory kropek na sprężynach ,będzie łatwiej sprawdzić co tam siedzi,w bagażniku we wnęce koła zapasowego jest wlepa z kodami ,też można odczytać ,zrób ewentualnie fotkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aps23f napisał:

Cześć,

Potrzebuję wymienić amortyzatory (wylały się) i sprężyny z tyłu. Padł jednak pomyśl by wymienić i przód, tak by całość siedziała.

Tył siedzi na tę chwilę bardzo nisko, choć wbrew pozorom, przed wylaniem się amortyzatorów, zawieszony były naprawdę tylko odrobinę wyżej. Nie wiem jednak co tam z tyłu było włożone. Na podnośniku nie udało się ustalić. Tyle co mogę powiedzieć, że było twardo i fajnie to się zachowywało w zakrętach.

Zależy mi na efekcie optycznym, gdzie zarówno przód, jak i tył będą siedzieć po równo nisko. Do tego priorytetem będę właściwości jezdne. Nie potrzebuję komfortu w tym samochodzie. Dodatkowo najlepiej by całość była względnie wytrzymała, bo wałbrzyskie drogi są miejscami bardzo wymagające.

Poleci ktoś sprawdzony zestaw? Jestem skłonny wydać więcej niż mniej. Samochód jest wdzięczny w użytkowaniu, więc chcę mu się odpłacić :).

Załączam zdjęcie.

Proszę o podpowiedź. Artur

 

IMG_20201115_125204.jpg

wrzuc VIN 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję za odpowiedzi.

8 godzin temu, greg2505 napisał:

Masz zapewne zawieszenie 1bv czyli -20mm,ale z tyłu to chyba masz popękane sprężyny ,że tak siedzi, możesz założyć albo ori 1bv,albo eibach pro kit -30mm,najlepiej zobacz jakie masz kolory kropek na sprężynach ,będzie łatwiej sprawdzić co tam siedzi,w bagażniku we wnęce koła zapasowego jest wlepa z kodami ,też można odczytać ,zrób ewentualnie fotkę

W międzyczasie udało mi się ustalić nieco faktów: Zawieszenie 1BE. Kat. wagowa osi tylnej OYG (496-519 kg). Kat. wagowa osi przedniej OJF (824-860 kg). Kod sprężyn przód: 8E0 411 105 CF/EF. Kod sprężyn tył: 8E0 511 115 DJ/FJ.

Tak, na forum natknąłem się na informacje, że eibach pro kit -30m będzie ok. Tutaj jednak pytanie czy to będzie siedzieć znacznie niżej od serii? Wydaje się, że mówimy tylko o 1cm różnicy. Nie wiem jaki to daje optycznie efekt, ale może warto pokusić się o niższe sprężyny od eibach? No i przede wszystkim czy montaż takiego kompletu rozwiąże kwestię dysproporcji? Nie chcę by przód był uniesiony (przed zepsuciem się też był) względem tyłu.

6 godzin temu, Dev napisał:

wrzuc VIN 

WAUZZZ8E76A231138

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 i b7 zawsze przód jest minimalnie wyżej, u mnie np 1cm różnicy,rozwiązaniem jest eibach plus tależyki z b5 na przód ,ale będzie nisko i jak dla mnie to jest za nisko,teraz jak założę 16 na zimę to wszędzie spodem zawadzam, mam 1be 7kat przód i 8 kat tył,może wrzuć sprężyny na tył o 1 kat wyżej niż masz teraz ,nowe amory i wtedy zobaczysz jak to będzie wyglądało,ale powinno być dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, greg2505 napisał:

B6 i b7 zawsze przód jest minimalnie wyżej, u mnie np 1cm różnicy,rozwiązaniem jest eibach plus tależyki z b5 na przód ,ale będzie nisko i jak dla mnie to jest za nisko,teraz jak założę 16 na zimę to wszędzie spodem zawadzam, mam 1be 7kat przód i 8 kat tył,może wrzuć sprężyny na tył o 1 kat wyżej niż masz teraz ,nowe amory i wtedy zobaczysz jak to będzie wyglądało,ale powinno być dobrze

Stanęło na sprężynach Eibach SportLine E20-15-003-02-22 (przód - 45-50 mm, tył - 35-40 mm) + amortyzatory Bilstein b8. Wydaje się, że będzie ok, choć nikt ze sprzedających nie ogarnia tematu doboru pod kategorie wagowe. Tylko pod silnik są w stanie dobrać. Ale chyba zaryzykuję i będzie co będzie. Jakby ktoś z forumowiczów chciał sprzedać taki nowy zestaw, to proszę o kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, greg2505 napisał:

Bo eibach dobierają pod silnik ,sportline jest sporo twardsze od pro kit

Już zamówiłem Eibach Sportline + Bilstein B8, przód i tył. Najwyżej będę jeździć po wałbrzyskich dziurach wolno jak niepełnosprawny i tym samym wkurzać innych kierowców :)

W czw zakładam. Mogę wrzucić zdjęcia po, jeśli kogoś temat interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aps23f napisał:

 

W czw zakładam. Mogę wrzucić zdjęcia po, jeśli kogoś temat interesuje.

Możesz wrzucić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, aps23f napisał:

WAUZZZ8E76A231138

spręzyna przód - 8E0 411 105 CF lub EF (niebieski, 3x zielony)

amortyzator przód - 8E0 413 031 DF

spręzyna tył - 8E0 511 115 DJ lub FJ (niebieski, różowy)

amortyzator tył - 8E0 513 036 T

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dev napisał:

spręzyna przód - 8E0 411 105 CF lub EF (niebieski, 3x zielony)

amortyzator przód - 8E0 413 031 DF

spręzyna tył - 8E0 511 115 DJ lub FJ (niebieski, różowy)

amortyzator tył - 8E0 513 036 T

Bardzo dziękuję. Jak to jednak rozgryzłeś na podstawie nr VIN? Jakaś polecana wyszukiwarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...