Grzegorz76 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Witam, wczoraj wymieniłem termostat. Proszę o ocenę temperatur, kąta wtrysku , dawki biegu jałowego i co tam jeszcze widać...
Piotruś Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Jak na AKN widać monstrualnie wysoką dawkę paliwa przy niespotykanie dużym przyspieszeniu kąta wtrysku. To na pewno jest bardzo patologiczna sytuacja i szczerze wątpię w rozwiązanie problemu via net ale dla uspokojenia sumienia (w znaczeniu ze wyczerpaliśmy absolutnie wszystkie możliwości) odczytaj jeszcze kanały: 018 i 021.
Grzegorz76 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Jak na AKN widać monstrualnie wysoką dawkę paliwa przy niespotykanie dużym przyspieszeniu kąta wtrysku. To na pewno jest bardzo patologiczna sytuacja i szczerze wątpię w rozwiązanie problemu via net ale dla uspokojenia sumienia (w znaczeniu ze wyczerpaliśmy absolutnie wszystkie możliwości) odczytaj jeszcze kanały: 018 i 021. Więc tak. Zrobiłem te dodatkowe logi. Powiem jak to było, dokładnie... Odpaliłem auto, po nocy, pojechałem do miasta załatwić parę spraw. Wracając podjechałem pod garaż i nie wyłączając silnika zrobiłem te oto logi. 001,004,007 000 018, 021 Wkurzyłem się i postanowiłem nie odpinać Vaga i pojechać jeszcze kawałek..., po 5km wróciłem i zrobiłem te logi 004,001 oraz taki log z luźnej jazdy... 004,013,014 Jak widać pierwsze logi różnią się od tych po przejażdżce . Co o tym sądzicie?
Piotruś Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Zauważam dwa (chyba :gwizdanie:) fakty: 1. Im wyższa temperatura pracy - tym odczyty wędruja bliżej normalności (naszych oczekiwań) 2. Wraz ze wzrostem temperatury maleje dawka biegu jałowego co wpływa na inne żądanie dotyczące kąta wtrysku. (Gdyby ktoś zapytał czy nie jest odwrotnie, czyli że kąt determinuje dawkę - zdecydowanie bym zaprzeczył z kilku powodów ale zostawmy takie szczegóły) Na chwile obecną i w oparciu o powyższe fakty oraz biorąc pod uwagę, że topik ma w sobie coś z hazardu (rozwiązywanie takich kłopotów na odległość może trochę kręcić ale możliwość pomyłki nie jest mała i wynosi fifty/fifty ) zaryzykowałbym hipotezę o skopanej kalibracji pompy wtryskowej i/lub wadliwych wtryskiwaczach. Mało tego - jeżeli moje obecne typowania ocierają się o prawdę, to pozostawienie sprawy taką jaka jest nie wchodzi w rachubę, gdyż powstające nagary i/lub niekontrolowany wzrost temperatury może wywierać trwałe piętno na wielu elementach silnika (np. tłoki, zawory, etc. ... ) .
Grzegorz76 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Na chwile obecną i w oparciu o powyższe fakty oraz biorąc pod uwagę, że topik ma w sobie coś z hazardu (rozwiązywanie takich kłopotów na odległość może trochę kręcić ale możliwość pomyłki nie jest mała i wynosi fifty/fifty ) zaryzykowałbym hipotezę o skopanej kalibracji pompy wtryskowej i/lub wadliwych wtryskiwaczach. Witaj.., a na czym polega kalibracja pompy, to jest coś co się wykonuje przy montaży pompy do auta czy pompa sama w sobie powinna być już odpowiednio skalibrowana? Bo chciałem Ci przypomnieć, że to jest druga pompa(regenerowana) a przy pierwszej pompie wskazania kąta żądanego były takie same czyli na poziomie 4PGMP a po dogrzaniu silnika też zbliżały się do "normalności" Sorki, że wpędzam Cię w takie "hazardowe obstawiania" ale właśnie mi na tym zależy. Jeżeli uważasz, że cokolwiek mogłoby mieć w pływ na to co obecnie się dzieje, to śmiało mów, a ja obiecuję Ci, że nie podejmę żadnych działań dopóki nie będę mieć 100% pewności.
Piotruś Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 No cóż ... . O tym, że pompa była wymieniona oczywiście zapomniałem ... . W tej sytuacji lepiej będzie jeśli zapomnisz o moich dotychczasowych podpowiedziach, gdyż jak widać - nie są one wiele warte ... . Jak zwykle (o czym chyba całkiem niedawno wspominałem) okazuje się, ze logi to max. 20% faktycznej diagnostyki silnika (szczególnie wtedy, gdy omawiamy nieoczywiste/osobliwe przypadki) . Na odległość wskazałbym jeszcze na dwa obszary: - kontrola czujnika obrotów wału korbowego - ECU (ale tutaj założyłbym na próbę zastępczy sterownik - nie bawiąc się w szukanie igły w stogu siana) Wybacz Grześ ale tym razem moje pomysły uległy zupełnemu wyczerpaniu i dalsza zgadywanka - o ile nie pojawią się jakieś nowe FAKTY - naprawdę nie ma sensu Oczywiście jest wielu zdecydowanie lepszych fachowców ode mnie i byłoby fajnie gdyby ktoś mądrzejszy spróbował podpowiedzieć gdzie i czego jeszcze poszukać ... .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się