Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR 2.0TDI 177HP CGLC?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich

Przebieg autka to 160 000 i chciałbym profilaktycznie zajrzeć do egr. W  innych wersjach silnikowych widzę że egr jest zaraz przy przepustnicy i raczej łatwy dostęp tam jest, u mnie w CGLC  jest po drugiej stronie silnika razem z chłodnicą egr. Nie widzę żadnego konkretnego poradnika z tym modelem silnika który by pokazał jak ją wyjąc i prawidłowo wyczyścić.

Mam dwa pytania?

-czy jest problem z jej wyjęciem i na co zwracać uwagę,

-ile jest tam uszczelek i czy będę potrzebował nowe przy składaniu

Dzięki

Adrian

Edytowane przez adi84_84
Opublikowano

Witam,, Właśnie jestem po wymianie egr, trochę zabawy z tym było.Najtrudniej było odkręcić dolna śrubkę mocującą EGR,, potrzebujesz 3 uszczelek,lepiej wymienić..Najtrudniej było mi odkręcić śrubkę mocującą znajdująca się u dołu Egr. Aby sprawnie poszło odkręciłem rurkę pomiędzy kolektorem wydechowym a dolnym wlotem w Egr.Srubka znajdowala się pomiędzy rurka biegnącą od kolektora a druga w kolorze czarnym przez którą jest doprowadzany płyn chłodzący... Przy montażu zrezygnowałem z przykrecania tej ŚRUBKI i dzięki temu rurkę którą doprowadza spaliny do egr mogłem przykręcić przed montażem Egr Jak już włożysz Egr złap każda ze śrub na kilka gwintów a dopiero potem dociągaj po kolei

Screenshot_20210109_202734.jpg

Screenshot_20210109_202226_com.android.gallery3d.jpg

Opublikowano

Czy mocno zabrudzony był egr?

Co czyściłeś ?

Nie miał luzów na walku ?

Uszczelki -możesz podać jakie kupić?

Opublikowano

Egr wyglądał całkiem nieźle,,nie było co czyścić,,, być może głębiej byl nagar ale z pozycji wlotu spalin niewidoczny,, kupiłem nowy 

Opublikowano
W dniu 17.01.2021 o 16:35, krzysztofmarek napisał:

Egr wyglądał całkiem nieźle,,nie było co czyścić,,, być może głębiej byl nagar ale z pozycji wlotu spalin niewidoczny,, kupiłem nowy 

Witam

Jaki koszt zaworu i jakie numery OEM ?

Opublikowano

Nie wiem czy jeszcze aktualne, ale mam też CGLC po przebiegu 240.000 i wczoraj ze szwagrem wyjmowałem egr po to żeby zdemontować dpf. Faktycznie ciężko cokolwiek znaleźć odnośnie tych zaworów, jest dużo materiałów o przedliftach albo o zaworach z tym wadliwym sterowaniem z tyłu.

Ogólnie jest po prostu ciasno i przeszkadza najbardziej ta rurka czarna od płynu chłodniczego a ciężko jest ją wykręcić i wyjąć. My ją poluzowaliśmy i odchyliliśmy. Druga sprawa to nie ma się co spieszyć ze śrubami od rurek spalin, wd-40 i trochę cierpliwości.

U mnie okazało się, że stoi na amen w środku ta klapka sterowana gruszką. Ja to spróbuję wyczyścić i poskładać, a jeśli nie przyniesie to efektu, kupię drugi.

Pozniej może zrobię zdjęcie jak wygląda ten nagar.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...