Skocz do zawartości

Prometeo7

Pasjonat
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Prometeo7

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Łuków

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Prometeo7

3

Reputacja

  1. Masz przykład na moim aucie, że chłop nie zna się na temacie. Ja zmieniłem prawdopodobnie sprawne termostaty pierwszy raz na zamienniki a drugi raz na ORI i to nic kompletnie nie dało. Dopóki ktoś nie zrozumie, że ten układ chłodzenia po prostu tak został skonfigurowany, to będzie wymieniał termo co 3 miesiące, bo może "wadliwe" mu się trafiły.
  2. To samo miałem w CGLC, 2x wymieniałem termostaty, a nawet tą kulkę zwaną szumnie zaworem zwrotnym. W zeszłą sobotę byłem u tunera na modyfikacji algorytmu działania pompki i dopiero teraz problem zniknął.
  3. Korekty przed wymianą sprawdzane i były spoko. Teraz też są spoko, ale nie jest tak jak być powinno, bo on lepiej palił na starych zdezelowanych wtryskach, niż teraz. Ma taką głupawkę, że przy 0 stopni odpali raz od strzała a raz dłużej zakręci. Ja mam tak, że na zimnym i na ciepłym przy przyspieszaniu drgań nie czuć. Na zimnym jak przyspieszę np. do 65 km/h i utrzymuję taką prędkość to czuję lekkie drgania.
  4. Witam. U mnie problem drgań rozwiązany, ale tyle co nerwów zjadłem z przekładaniem naprawy u mechanika to nie życzę nikomu. Finalnie i tak musiałem się umówić w innym warsztacie, ale mniejsza o to. Stety albo niestety miałem rację co do swojej diagnozy - mianowicie układ wtryskowy był powodem drgań. Po pierwsze opiłki w układzie, niedomagająca pompa CR oraz zapieczone wtryski (pod dwoma wypaliły się podkładki). Do wymiany poszła pompa, wtryskiwacze, pompa paliwa w baku. Reszta była czyszczona. Sugerowałem też wymianę regulatora na szynie, ale stwierdzili, że nie ma potrzeby go wymieniać jeśli będzie dobrze wysterowywał ciśnienie. Pompę do baku wziąłem z ASO (3 tygodnie oczekiwania), natomiast wtryski i pompa CR Bosch ale już nie z ASO (ceny powalają). Drgań nie ma już na żadnym biegu, przyspiesza płynnie, choć już 2x miałem tak, że na biegu jałowym potrafiło delikatnie raz na jakiś czas zatrząść silnikiem kiedy był jeszcze zimny, co mnie trochę martwi, bo nie wiem co jest przyczyną. Oddawałem auto znowu na diagnozę, ale nic im nie wyszło. Właściciel warsztatu miał auto przez tydzień - codziennie rano palił je, codziennie trochę jeździł podpinał kompa itp. i drgania na postoju miał 1 raz jednego dnia. Powiedział, że można ewentualnie oddać wtryski (nowe!) do sprawdzenia, choć prawdopodobnie Bosch niczego się nie dopatrzy i nie uzna reklamacji za zasadną. Jeżeli będzie się to nasilać to i tak będę szukał przyczyny i reklamował, na razie obserwuję. Podsumowując - jeżeli jesteście pewni wyważenia kół, sprawnej dwumasy i sprawnych przegubów, to niewykluczone, że drgania pochodzą z niesprawnego układy wtryskowego. Większość mechaników często od razu wyklucza ten trop, bo mnie też nikt nie chciał na początku słuchać.
  5. Opiłki w układzie wtryskowym...
  6. Mam teraz auto u mechanika - nieco grubsza sprawa, aniżeli nietrzymanie temperatury, ale poprosiłem aby przy okazji rzucili na to okiem. Czy coś ustalą? Raczej wątpię, ale jeśli zdarzy się cud to poinformuję.
  7. Pytanie tylko dlaczego niektórzy twierdzą, że u nich jest OK, np. człowiek z kanału na yt "AUDInts (napraw to sam)" ma tak jak ja silnik CGLC, tyle że w A6 i u niego trzyma temperaturę...
  8. Witam Czy ktoś się orientuje jakie są numery OEM: - pompy paliwa w baku (to co sam znalazłem to 8K0919050Q) - pompy wstępnej przy filtrze paliwa (nie mogę znaleźć w carprog2)
  9. Witam. Niestety i mnie dopadła "wspaniała" pompa CR i opiłki metalu w układzie paliwowym... Poszukuję mechanika dobrze obeznanego w temacie naprawy układu paliwowego i wtryskowego. Auto do naprawy to Audi A4 B8 rocznik 2012 (polift) 2.0 tdi, silnik o oznaczeniu CGLC. Może polecicie kogoś z północy województwa lubelskiego oraz jego pogranicza - rejony Łukowa, Radzynia Podlaskiego, Międzyrzeca Podlaskiego lub Siedlec (mazowieckie). Pozdrawiam.
  10. Witam. Przeczytałem Twój wątek i widzę, że też sprawa zawiła... U mnie podobnie z problemem - bez zmian niestety. Oddałem auto na diagnozę układu wtryskowego, ale "fachowcy" sprawdzili korekcje i stwierdzili, że nie ma sensu ich wyciągać bo są bardzo dobre... Przy okazji zmienili mi świecę żarową, którą im zostawiłem, za co zapłaciłem 900 zł... Postawili mi diagnozę - dwumasa. Jestem po wymianie sprzęgła i dwumasy oraz po wymianie poduszek silnika. Poduszki były już mimo wszystko nieco zmęczone, ponieważ teraz na postoju nie czuję kompletnie na kierownicy żadnych drgań, a wcześniej było to nieco odczuwalne, zwłaszcza podczas pracy sprężarki klimatyzacji. Przy okazji zmieniłem również łożysko po lewej stronie skrzyni - na dłuższej flanszy, założony ten zestaw naprawczy, który miałem kupiony wcześniej. Wymiana dwumasy i poduszek absolutnie nie wpłynęła na wibracje przy przyspieszaniu. Teraz mam wrażenie, że jak jeszcze nierozgrzanym autem wyjeżdżam rano do pracy, to nawet bez przyspieszania czuję np. na 4 biegu lekkie wibracje. Umówiony jestem wstępnie do człowieka na 11 lipca na dokładną diagnozę, bo ja nie mam już pomysłów. Przewiozłem go tym autem i wstępnie stwierdził, że drgania pochodzą z układu napędowego. A dlaczego ja upieram się, że coś jest nie tak z układem wtryskowym lub ogólnie z silnikiem? - po pierwsze auto nie jedzie tak jak powinno jechać, wydaje się słabsze - po drugie kilkukrotnie pojawił mi się błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i auto wpadało w tryb awaryjny - po trzecie mam takie wrażenie, że gdy jest zwiększona dawka paliwa podczas wypalania DPF, to auto ma mniejszą tendencję do drgań - po czwarte zauważyłem wzrost spalania - po piąte ostatnio widziałem przedlifta, który miał znacznie większy luz na prawej flanszy i generalnie miał luzy na przegubach, ale zero jakichkolwiek drgań podczas mocnego przyspieszania... Jeszcze kilka danych na koniec dla uściślenia: 1. Auto ma program na 215 koni i, o ile ci pierwsi spece, którym nie chciało się wyjąć wtrysków twierdzili, że auto "zapier**la", to chłopak, do którego umówiłem się na 11 lipca powiedział, że ewidentnie ono nie jedzie na 215 koni. 2. Układ hamulcowy został kompletnie zmieniony na mocniejszy zestaw 356/330. Zaciski regenerowane, odświeżone, nowe klocki + nowe tarcze - wszystko zakupione na forum. 3. Odnośnie kół - przetestowałem 3 komplety - felgi 18'', opona 245/40. Felgi oraz opony kupowałem nowe. Jedne felgi na zimę niefabryczne firmy MAM sprzedałem i kupiłem felgi oryginalne. Zostały mi 2 sety. Zima - felgi OEM Audi, lato również felgi oryginalne Audi. Opony zimowe Bridgestone Blizzak LM005, opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2. Przednia oś jeździ na dystansach Eibach 8 mm. Wcześniej jeździłem na dystansach 3 mm. Dystanse są z uwagi na duże zaciski z przodu. W każdej konfiguracji drgania są takie same. Mam nadzieję, że przyszły tydzień przyniesie w końcu jakieś rozstrzygnięcia, bo jazda przestała po prostu cieszyć.
  11. Ciężko powiedzieć, u mnie drgania pojawiają się w zasadzie głównie podczas przyspieszania - nie jestem mechanikiem, ale gdyby piasty miały bicie boczne, to pewnie byłoby to odczuwalne coraz bardziej wraz z wzrostem prędkości - podobnie jak w przypadku źle wyważonych kół. Mogę jechać 140 i nie będzie wibracji, ale gdy zdecyduję się jeszcze przyspieszyć, to się pojawiają. Ogólnie większość ma luz na prawej półosi - na dyferencjale. Wiele egzemplarzy ma większy luz niż u mnie, a jednak wibracji nie mają. Chłop, który naprawia skrzynie twierdzi wręcz, że na sztywno to tam nie może być. Oddałem auto do jednego mechanika, to nie zauważył niczego "nadmiernego". Trudno w sumie żeby zauważył, skoro stwierdził, iż nie chciał się czyimś autem za mocno rozpędzać... Teraz za namową szwagra oddałem auto na diagnostykę układu wtryskowego. Mieli w warsztacie taki przypadek z wibracjami, gdzie klient przyjechał A6 od innego mechanika z podejrzeniem krzywej półosi, ale okazało się, że wtryskiwacz nie domagał na tyle, iż całą budą trzęsło podczas przyspieszania. Zanim zabiorę się za dwumasę, stwierdziłem, że jednak to sprawdzę, gdyż silnikowi zdarzało się nierówno pracować.
  12. W wakacje (lipiec) powrót z nad morza do Zamościa (670 km) - głównie ekspresówki, ale i zwykłe drogi - tam gdzie warunki pozwalały prędkość 160 - 170 km/h i spalanie mierzone metodą tradycyjną wyszło 6,8 L. Zimą to średni temat - u mnie akurat występuje słynny problem z wiecznym niedogrzaniem silnika - przy dynamicznej jeździe spali 7,2 - 7,4 litra. Moc podniesiona do 215 koni, napęd na przód, dołożone większe hamulce, jakieś akcesoria (koło zapasowe, nieseryjne głośniki), wygłuszenia, więc auto nie jest zbyt lekkie.
  13. Główny z ASO ma też temperaturę otwarcia 87 stopni, jedynie małe się różnią. U mnie na tym z temperaturą otwarcia 80 stopni jest jeszcze gorzej, niż na nowym oryginalnym, więc zakładam z powrotem oryginał.
  14. Witam, nie - jest jak było. Na wiosnę wymieniam dwumasę i sprzęgło.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...