Slizu Opublikowano 23 Stycznia 2021 Opublikowano 23 Stycznia 2021 Cześć wszystkim! Powiem szczerze, że szukam pomocy gdzie tylko mogę, na forach jak i w firmach w Łodzi które zajmują się tylko VAGami ? Celowo nie chce wymieniać tutaj nazw firm, jeszcze nie, ale zaufajcie. Wiem, że wchodzę wam z S3 8L na wasze forum A4, ale szukam dosłownie pomocy wszędzie, od półtora roku nie moge rozwiązać tematu! Pomożecie?! Pacjent to S3 8L. Auto 10.000km temu miało remont z powodu za niskiej kompresji. Po remoncie jakies 6.oookm później był zrobiony drugi raz rozrząd, bo grupa 093 pokazywała -12, więc został założony mechaniczny napinacz rozrządu, łańcuch sprawdzony i auto wyjechało z wskazanie do teraz około -6 (wałek od wolnossącego jest założony). Po prostu firma która robiła remont nie ogarnęła tematu, żeby wymienić koło pasowe na wale Wymieniłem również przepływkę na nowego Boscha, lambdę, czujnik temp. cieczy, czujnik temp powietrza dolotowego, pompa paliwa, N75, zawór DV (FMIC, metalowy) - profilaktycznie. Głównym problemem jest SPALANIE. W mieście, tutaj nieważne czy jest ciepło czy zimno, czy jeżdżę jak emeryt czy trochę przycisnę, około 16-17litrów! Na trasie Łódź-Poznań autostrada, 120-140 na tempomacie wyszło 12l/100km, w trasie gdzie miałem widocznośc 10 metrów przed autem (taki śnieg), czyli jechałem około 50 na godzinę 11 litrów! Testowane wszystko na seryjnym programie, jak i na sofcie 255km, 380NM - różnice są prawie niezauważalne. Przychodzą mi do głowy dwa tematy: 1. Wiem, że mam gdzieś nieszczelność przy turbo, mechanik widział lekkie okopcenie ale powiedział, żeby tym się nadmiernie nie martwić. Jak turbo dmucha to słychać jakby taki brzękot, rezonans metaliczny – moje podejrzenie któraś uszczelka turbo może kolektora wydechowego. Aktualnie jest downpipe turboworks, ale przed jego montażem jak kupiłem auto z seryjnym wydechem to było dokładnie tak samo. Dźwięk przy przyśpieszaniu jak i dzwonienie na zimnym silniku było i jest od początku, przed remontem itd. 2. Wiem, że mam coś nie tak z zawieszeniem, kierownica jest cały czas skręcona w lewo i jeszcze trochę ciągnie też w lewo, diagnoza wyszła prosta pęknięta tylna lewa sprężyna, a jakiś czas temu wymieniałem prawą zwrotnicę więc obstawiam, że mechanik druciarz u którego byłem raz nie zwrócił uwagi na sprężynę pęknięta i ustawił geometrię czy tam zbieżność na tej uszkodzonej sprężynie. Ale czy to może mieć wpływ aż taki na spalanie?! Reasumując, parę osób twierdzi, że mam paranoję i auto sportowe to ma tyle palic. Ale nie oszukujmy się, przy delikatnej jeździe 1.8T quattro w mieście ile spali? 12 może 13 litrów? Absolutnie nie mówię tutaj o upalaniu, bo wtedy paliwo jest ostatnią rzeczą nad którą bym się martwił Z góry dzięki za pomoc, nie ukrywam, że ten problem rozkłada mnie na łopatki. Włożyłem w auto sporo pieniędzy, w większości spotykając po drodze osoby które żerowały na moim portfelu, a miały mniejsza wiedzę niż masa osób z forum :D. Póki co jedyną pomoc i mega wiedzę znalazłem u chłopaków w Compsport w Łodzi, mega klimat ?.
george Opublikowano 23 Stycznia 2021 Opublikowano 23 Stycznia 2021 (edytowane) Kwestia diagnostyki i ewentualnej korekty softu to @Łukasz13 . Edytowane 23 Stycznia 2021 przez george
Slizu Opublikowano 26 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2021 Napiszę do Łukasza. Nie chodzi tutaj już o korektę softa, bo do logów wrzucę zaraz serię i wcześniej sporo jeździłem właśnie na serii. Czy to z softem czy bez spalanie nadal takie wielkie. Nic nie przychodzi wam do głowy, co jeszcze mogę sprawdzić? Nie chce mi się wierzyć, że cos jest źle silnik poskładany i dlatego tyle łyka paliwka :/
george Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 22 minuty temu, Slizu napisał: Czy to z softem czy bez spalanie nadal takie wielkie. Nic nie przychodzi wam do głowy, co jeszcze mogę sprawdzić? Nie chce mi się wierzyć, że cos jest źle silnik poskładany i dlatego tyle łyka paliwka :/ Kwestie rozrządu, zwłaszcza, że jest inny wałek.
Slizu Opublikowano 26 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2021 Rozrząd był robiony drugi raz przez Compsport w Łodzi, dlatego go wykluczam jednak ekipa ogarnia mega tematy Vagów.
Slizu Opublikowano 26 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2021 Zrobiłem przed chwilą logi, akurat najważniejszy dynamiczny 2+33 coś mi się kliknęło i tylko obroty zapisał. Jutro powtórzę. http://vaglogi.pl/log-002_033_0PW1jZ.html 002 033 STATYCZNY http://vaglogi.pl/log-003_020_1srADo.html 003+020 DYNAMICZNY http://vaglogi.pl/log-115_118_6xf63.html 115+118 dynamiczny
Slizu Opublikowano 5 Lutego 2021 Autor Opublikowano 5 Lutego 2021 Teraz mam całą paczke logów. http://vaglogi.pl/log-115_118_6xf63.html http://vaglogi.pl/log-003_020_1srADo.html http://vaglogi.pl/log-002_033_112_44vcQVD.html Statyczny: http://vaglogi.pl/log-002_033_0PW1jZ.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się