Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kiedy wymienić rozrząd


Adrian1800

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,Kiedy wymienić rozrząd W Audi A4 B6 1.8T 2004rok ,rozrząd wymieniany był przy 150tys km,2016 pazdziernik,na chwile obecną jest 224 tys km,pojezdzic jeszcze czy powoli szykowac się na wymiane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim wiele zależy od sposobu użytkowania (miasto/trasy) i co było poprzednio zakładane....

Zdejmij pokrywę i wstępnie sprawdz organoleptycznie w jakim stanie jest pasek oraz czy cały układ rozrządu pracuje cicho "miękko".

Wg. mnie jeżeli masz założone markowe części i nie ma dziwnych, niepokojących odgłosów to spokojnie możesz do 100kkm jeżdzić, ale to moja opinia, a nie fakt, którym masz/musisz się kierować.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam przy 80-90 tyś w samochodzie po programie, które jeździ dość dynamicznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 180tyś pierwszy rozrząd, 260tyś drugi rozrząd, 330tyś 3 rozrząd. Zasadniczo powinno się między 60-100tyś robić kolejne. Wszystko zależy jak kolega wyżej AndrzejK. napisał od stopnia zużycia części oraz od sposobu jazdy. Jesli uzytkujesz głównie miasto to lepiej trzymac sie dolnej granicy wymiany, jak latasz na trasie to bierzesz pod uwagę górną granicę. Najlepsza diagnozą czy czas na rozrząd jest osłuch pracy silnika, jesli chodzi miękko i nic nie stuka, puka czy telepie tzn że jeszcze jest ok chodż nie musi byc regułą. U mnie w ostatniej wymianie pompa wody wogóle nie dawała jakichkolwiek oznak zużycia a przy wymianie okazało się, że już nie domaga i to dość mocno. 

dwa pierwsze rozrządy robiłem na oryginale, ostatni mam Conti (często idzie na pierwszy montaż) i jak na razie rewelacja.

ps  jak bedziesz zmieniał weź najnowszy typ napinacza, zamiast hudraulicznego jest automatyczny - cichszy i równomierne pracuje.

Edytowane przez jaguaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, jaguaro napisał:

najnowszy typ napinacza, zamiast hudraulicznego jest automatyczny - cichszy i równomierne pracuje.

Masz na myśli tą uproszczoną wersję, ustawianą na "sztywno"?

Jeżeli tak to wg. mnie (i nie tylko) to gorsze rozwiązanie....

Przy hydraulicznym masz elastyczną pracę i układ nie jest tak obciążony jak przy sztywnym ustawieniu na "0" stąd i pasek jest poddawany mniejszym przeciążeniom w przypadku hydrauliki, no i pierwszy zamysł producenta taki był, a to coś oznacza.

Osobiście zakładałem u siebie zestaw NTN/SNR (to co Audi dawało na pierwszy montaż) z pompą wody Hepu i działa to rewelacyjnie, cicho,miękko.

Ale każdy robi i wybiera to co uważa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatyczny nie znaczy stały przyjacielu choć o tzw 0-ych także słyszałem i zgadzam się z Tobą nie jest to godne polecenia. Miałem na myśli automatyczny przy zmiennej charakterystyce pracy silnika i uzależniony od jego pracy a nie stałej jak to ma miejsce w mechanicznej sprężynówce.  Przy dużych przeciązeniach nic nie zastąpi hydraulika jednak jeśli ktoś wykorzystuje optymalną pracę silnika Ja :-) automat jest lepszym rozwiązaniem.

Trwałość jednego i drugiego na podobnym poziomie. Wszystko zależy od sposobu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, AndrzejK. napisał:

Masz na myśli tą uproszczoną wersję, ustawianą na "sztywno"?

Dlatego dopytywałem....

 

9 minut temu, jaguaro napisał:

Automatyczny nie znaczy stały

To oczywiste, tyle,że nie słyszałem o takim....zasada działania mechaniczna?

 

11 minut temu, jaguaro napisał:

Przy dużych przeciązeniach nic nie zastąpi hydraulika

Pełna zgoda, ale i przy jezdzie bez szaleństw działa "zbawiennie" na cały układ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najprostszym tłumaczeniu automatyczny napinacz jest także hydrauliczny tylko bez elementów typowo mechanicznych sprężyn regulujących. Tą rolę spełniają odpowiednio wbudowane tłoczki i cylindry.. Owszem sprezyna także jest tyle że nie ona tłumi drgania a jest odpowiedzialna za utrzymanie skrajnych położeń. 

Jeśli montowałes NTN/SNR  to masz dokładnie ten sam co ja, gdyż to jest właśnie typowy automatyczny hydraulik :-)

Obecnie grupa VW bierze to na pierwszy montaż. Oczywiście nie mogę generalizowac gdyż nie wiem co siedzi chociazby w RS8...?

Reasumując wymiana rozrządu zalecana średnio co 80tyś. :-)

Edytowane przez jaguaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jaguaro napisał:

Jeśli montowałes NTN/SNR  to masz dokładnie ten sam co ja, gdyż to jest właśnie typowy automatyczny hydraulik :-

To wszystko jasne.

13 minut temu, jaguaro napisał:

becnie grupa VW bierze to na pierwszy montaż

No nie tylko obecnie....ja w swoim aucie wymieniałem rozrząd, który był fabryczny i był dokładnie taki sam jak ten co zakładałem nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ups!... to ja nalatałem 105 tys. W ASO powiedzieli mi ,że mogę 120 tys zrobić bez problemu.

Chyba już pora z tego co tutaj piszecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Pablo333 napisał:

ups!... to ja nalatałem 105 tys. W ASO powiedzieli mi ,że mogę 120 tys zrobić bez problemu.

Chyba już pora z tego co tutaj piszecie...

Dla świętego spokoju byłby czas :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...