Skocz do zawartości
IGNOROWANY

VW Polo 1.4TDI PD - Ciężki rozruch i szarpanie podczas przyspieszania


miskowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Wiem że problem nie dotyczy Audi, ale silnik to to samo co 1.9TDI tylko 1 cylinder mniej więc liczę na pomoc. Problem z samochodem jest taki, że raz na jakiś czas jest problem z odpaleniem silnika oraz za każdym razem podczas przyspieszania z pedałem w podłodze w okolicy 2000 obr/min samochód zaczyna przerywać (takie krótkie szybkie szarpnięcia) dopiero przy 2800-3000 silnik zaczyna pracować normalnie i później jedzie już dobrze do końca zakresu obrotów. Z logów wydaje mi się, że auto po programie. Zrobiłem komplet logów:
Logi statyczne:

Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_IWkPP8.html

Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_xE82OZ.html

Logi z nastaw podstawowych:

Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_137Ulx.html

Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7Q37m.html

Logi dynamiczne:

Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_278A2.html

Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_B60iYn.html

Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_nN1S412.html

Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_423p2.html

 

W samochodzie brak błędów. Nie podobają mi się te ujemne BIPy, tylko jak to problem z paliwem to dlaczego tylko między 2000-3000 obr/min a później już jedzie dobrze? Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi od czego zacząć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na problem z zasilaniem pompek w paliwo .

W zakresie obrotów o którym piszesz dawki paliwa powinny być już duże a ciśnienie paliwa budowane przez pompę tandemową  może jeszcze nie osiągać odpowiedniej wartości i pompki nie są w pełni napełniane paliwem , co może powodować odczucia opisane przez Ciebie jako przerywanie.

Czy przy delikatnym przyspieszaniu też to występuje ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy delikatnym przyspieszaniu na wyższych biegach też objawy występują, ale są znacznie mniej odczuwalne. Co ciekawe na zimnym silniku problemu nie ma, zrobiłem 2-3 przyspieszenia żeby silnika nie katować na zimno ale problemu wtedy nie ma Dopiero po nagrzaniu do 50-60stopni problem się pojawia i im cieplejszy silnik tym gorzej. Zrobiłem dzisiaj dodatkowy log korekt gdzie przyspieszałem (wtedy korekty stoją w miejscu) a następnie wrzucałem na luz. Od razu korekta na 2 pompce idzie na maksa nawet do 2.99 i jak auto postoi to spada do około 1.3 co i tak jest sporą wartością.  Poniżej link do loga:

Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_PB1A2.html

Sprawdzałem ciśnienie paliwa na pompie tandem (na biegu jałowym i około 3000obr/min). Wygląda na to, że jest w normie.

IMG_20210226_170933.jpg

IMG_20210226_171006.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz na tym 013 widać że jest problem z dolnym uszczelnieniem pompki na drugim garku jak silnik jest mocniej obciążony.

Spaliny przedostają się do szyny paliwowej " zapowietrzając " drugą pompkę.

Wymień uszczelnienia na pompkach i problem powinien ustąpić.

Oczywiście trzeba to zrobić zgodnie ze sztuką , bez wiedzy i najwyższej staranności po wymianie może być gorzej niż przed :decayed:

Na wszelki wypadek podczas wymiany  zamień pompki z pierwszego i drugiego cylindra miejscami, jakby nie pomogło to będzie wiadomo czy czy problemu nie robi na przykład wyrobione gniazdo pompki na drugim ( szansa jest mała ale lepiej mieć możliwość stwierdzenia tego w razie czego ...:whistling:).

Tutaj masz temat z potrzebnymi informacjami :

https://a4-klub.pl/topic/128771-pompowtryski-pd-demontaż-wymiana-ustawienie/

A, ciśnienie na tandemie jest w miarę OK.

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 2 pompce był przeciągnięty gwint i śruba odkręciła się prawie bez oporu... Także wymiana uszczelek i naprawa gwintu pompki. Aktualnie auto jedzie jak trzeba, nic nie przerywa. Korekty wyglądają następująco:

3 - po wymianie uszczelek.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...