Skocz do zawartości

miskowy

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O miskowy

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Koszalin

Auto

  • Model
    Volkswagen
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia miskowy

0

Reputacja

  1. Na 2 pompce był przeciągnięty gwint i śruba odkręciła się prawie bez oporu... Także wymiana uszczelek i naprawa gwintu pompki. Aktualnie auto jedzie jak trzeba, nic nie przerywa. Korekty wyglądają następująco:
  2. Przy delikatnym przyspieszaniu na wyższych biegach też objawy występują, ale są znacznie mniej odczuwalne. Co ciekawe na zimnym silniku problemu nie ma, zrobiłem 2-3 przyspieszenia żeby silnika nie katować na zimno ale problemu wtedy nie ma Dopiero po nagrzaniu do 50-60stopni problem się pojawia i im cieplejszy silnik tym gorzej. Zrobiłem dzisiaj dodatkowy log korekt gdzie przyspieszałem (wtedy korekty stoją w miejscu) a następnie wrzucałem na luz. Od razu korekta na 2 pompce idzie na maksa nawet do 2.99 i jak auto postoi to spada do około 1.3 co i tak jest sporą wartością. Poniżej link do loga: Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_PB1A2.html Sprawdzałem ciśnienie paliwa na pompie tandem (na biegu jałowym i około 3000obr/min). Wygląda na to, że jest w normie.
  3. Co prawda silnik 1.4TDI PD ale jest problem z szarpaniem (jakby zapłon wypadał) między 2000-3000 obr/min. Powyżej 3000 auto jedzie ładnie aż do końca. Auto też słabo pali. Możecie rzucić okiem na logi? Te ujemne BIPy mnie trochę niepokoją. Logi statyczne: Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_IWkPP8.html Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_xE82OZ.html Logi z nastaw podstawowych: Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_137Ulx.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7Q37m.html Logi dynamiczne: Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_278A2.html Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_B60iYn.html Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_nN1S412.html Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_423p2.html
  4. Witam kolegów. Wiem że problem nie dotyczy Audi, ale silnik to to samo co 1.9TDI tylko 1 cylinder mniej więc liczę na pomoc. Problem z samochodem jest taki, że raz na jakiś czas jest problem z odpaleniem silnika oraz za każdym razem podczas przyspieszania z pedałem w podłodze w okolicy 2000 obr/min samochód zaczyna przerywać (takie krótkie szybkie szarpnięcia) dopiero przy 2800-3000 silnik zaczyna pracować normalnie i później jedzie już dobrze do końca zakresu obrotów. Z logów wydaje mi się, że auto po programie. Zrobiłem komplet logów: Logi statyczne: Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_IWkPP8.html Grupy 013, 018, 023: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_xE82OZ.html Logi z nastaw podstawowych: Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_137Ulx.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_7Q37m.html Logi dynamiczne: Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_278A2.html Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_B60iYn.html Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_nN1S412.html Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_423p2.html W samochodzie brak błędów. Nie podobają mi się te ujemne BIPy, tylko jak to problem z paliwem to dlaczego tylko między 2000-3000 obr/min a później już jedzie dobrze? Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi od czego zacząć...
  5. Tak więc sam podjąłem się wymiany uszczelnień. Użyłem suwmiarki 700mm do ustawienia pompek względem krawędzi głowicy oraz czujnika zegarowego do ustawienia krzywek. Zestaw oringów Bosch + zestaw śrub OEM VW. Niestety gniazda w głowicy od strony śrub w stanie idealnym, a po stronie przeciwnej głębokie ostre rowki. Złagodziłem je papierem o gradacji 800, oczywiście zabezpieczyłem gniazda szmatkami, żeby pył z obróbki nie dostał się do komory. Później porządne mycie i czyszczenie, montaż pompek (trzeba użyć sporej siły żeby ładnie siadły w gniazdach), zamieniłem miejscami pompowtrysk 3 z 4. ustawienie na 180 stopni i odpalenie. Samochód chodzi równo, po nagrzaniu silnik pracuje ładnie. Odpala z pół obrotu rozrusznika zimny, ciepły i po całonocnym postoju. Poniżej zamieszczam nowy log (znacznikiem 1-2 zaznaczyłem obszar gdzie zwiększyłem obroty do ~1500obr/min żeby przyspieszyć rozgrzanie silnika). Widać że BIPy również uległy poprawie. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Przy okazji załączam mój wykres w celu porównania korekt przed (1 post tematu) i po wymianie. Jest dużo lepiej, ale dalej na 4 pompce korekta jest wyższa niż na pozostałych. Dziękuje bardzo za pomoc. Mam nadzieje, że mimo tej wyższej korekty na 4 pompce auto będzie jeździło bez problemów tak jak teraz.
  6. Koledzy ja tylko chciałem zapytać odnośnie pomiaru ciśnienia paliwa na tandemie. Wiem, że gwint wewnętrzny ma wymiar M12x1,5 pytanie tylko czy trzeba mieć do tego śrubę typu banjo czyli taka jaką podają w instrukcji czy wystarczy zwykła redukcja np M12x1,5 na 1/4" do manometru? I w przybliżeniu jaka długość gwintu?
  7. Mówiąc o uszczelniaczach masz na myśli zestaw uszczelek do pompowtryskiwaczy, czyli oringi, podkładka miedziana itd.? Jeżeli tak, to rozumiem że zmiana kompletu uszczelnień na pompkach i zamiana miejscami. A co powiesz o tej 3 pompce, ona na zimnym też wykazuje korekty +1,3mg/suw. Dopiero po rozgrzaniu korekta spada.
  8. Witam. Sytuacja wygląd tak, że auto od pewnego czasu nie zawsze paliło za 1 razem, nawet jak było cieplej na zewnątrz. Przez kilka ostatnich dni odpalał po długim kręceniu za 3-4 razem, aż przedwczoraj po dojechaniu do świateł i wrzuceniu na luz silnik zgasł i nie dało się uruchomić. Odpalił dopiero na plaka. Dzisiaj auto odpaliło od 1 razu, ale po rozgrzaniu trzęsie silnikiem i podczas rozgrzewania czuć jakby co jakiś czas wypadał zapłon. Podpiąłem vcds i zrobiłem wstępną diagnostykę i kilka profilaktycznych wymian: - brak błędów w ECU - czujnik temperatury wskazuje poprawnie - synchronizacja ustawiona na -0,6 do -1 - komplet nowych świec żarowych Beru - nowy filtr paliwa Bosch + zaworek Bosch - pompa w zbiorniku wyjęta, działa, sitko czyste, wydajność pompy około 3l/min Teraz ciekawa sprawa co do korekt. Zrobiłem log 13+18+23 trwający ~25min od zimnego silnika do nagrzanego do około 80C. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum W logu widać wysoką korektę na 3 cylindrze na początku gdy silnik jest niedogrzany, ale po osiągnięciu około 70C silnik zaczyna nierówno pracować i sami zobaczcie co się dzieje z korektą na 4 cylindrze. Dochodzi do maksimum pomiarowego 2,99mg/suw a BIP spada do -50. Poniżej dodam jeszcze 2 wykresy, może lepiej będzie to widać, bo log jest długi. Proszę doświadczonych kolegów po podpowiedź, bo moim zdaniem przyczyną mogą być uszczelnienia pompowtryskiwaczy albo po prostu same pompki już umierają? Co ewentualnie można jeszcze sprawdzić przed podjęciem decyzji o demontażu pompek?
  9. Witam. Posiadam Passata B5, aczkolwiek ojciec jeździ Audi A4 Wpadłem na forum poczytać trochę o diagnostyce VAGów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...