Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b6 cabrio - otwieranie/zamykanie dachu


adrian123s

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z dachem, mianowicie gdy otwieram zatrzymuje się w momencie gdy tylna pokrywa, w  którą się chowa zwolni zamki i delikatnie się uniesie. Klikając dalej przycisk otwierania, uniesie się jeszcze kilka cm i na tym koniec. Przy próbie zamknięcia natomiast, zatrzymuje się w momencie wejścia zawiasów w zamki i znowu muszę wymuszać klikając jeszcze raz przycisk zamykania, opuści się wtedy kawałek i znowu gdy kliknę jeszcze raz, znowu się opuszcza kawałek aż do całkowitego zamknięcia. Wrzucam zdjęcia z vaga. Wiem, że mam problem z czujnikiem F201, ale gdy go odpiąłem całkowicie (wtedy na vagu pokazuje 0 na pozycji tego czujnika) pokrywa tylna tak czy siak powinna? się unieść wyżej bo styk łapie gdy siłowniki pokrywy są pionowo w górze, więc powinna się otworzyć do końca. Wydaje mi się, że może coś z pompą, bo słychać jakby coś tam pstrykała, gdy wciskam przycisk podnoszenia dachu w momencie gdy już ta pokrywa jest podniesiona na te 2 cm, ale tylko pstryknie i dalej nic nie słychać. F295 na zdjęciu z vag jest 0, ale jak tknąłem te zamki to zmieniło się na 1, coś musiało nie dociągnąć do końca zamków. Inne moje podejrzenie to siłowniki od tej klapy. Czy one mają stawiać opór przy podnoszeniu pokrywy i zamykaniu czy tylko zamykaniu, bo u mnie jest tak, że przy zamykaniu jest opór, a przy otwieraniu nie ma, dopiero się blokują gdy są pionowo w górze. No i te błędy N272 i N341, nie mogę za bardzo nic znaleźć na ten temat, o co z tym może chodzić? dach.png

 

EDIT::

Problem pewnie dzieli się na 2 niedziałające elementy. Dzisiaj zająłem się zamkiem od dachu, przez co nie chce się domykać. Wrzucam logi w excelu. Tak jak pisałem wcześnie (nie mogę edytować), dach otwiera się normalnie (do podnoszenia klapy tylnej), następnie go zamykam i dochodzi do pozycji w której:
Switch Point for Bow DEAD CENTER zmienia się na 1

Jednocześnie

F294 zmienia się na 0

Od tego są te błędy 01618 i 01984. Nie wiem czy to wina czujnika czy silniczek zamka nie ma mocy, żeby dociągnąć cały zamek od razu, żeby się zamknął, ale chyba obstawiam czujnik. Jak go mogę sprawdzić, może się przesunął i za wcześnie daje sygnał, że dach już jest zamknięty?
 

LOG-38-001-002-xxx.CSV

EDIT::

Rozkręciłem silniczek ten co domyka dach i spróbowałem zamknąć dach z odpiętymi ramionami (pracował sam silniczek). I znowu procedura zatrzymuje się w tym samym momencie. (VAG: 11000010,10  1010) a dalej muszę kilka razy klikać aż skończy się zakres ruchu ramion, czyli tak jakby dach był całkowicie zamknięty. W takim razie myślę, że silniczek od zamków jest chyba sprawny, to samo czujniki przy silniczku. Teraz myślę, że może te domykanie dachu i otwieranie tylnej klapy może być jakoś powiązane, bo zachowuje się to tak samo, z tym, że tylna klapa się uniesie tylko ze 4 cm i stoi. Macie jakieś sugestie co sprawdzić?

Edytowane przez adrian123s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się znaleźć rozwiązanie.
Okazało się, że padł jeden z zaworów w pompie, numer części: 8h0 871 611
Kupiłem dwa na allegro, bo myślałem, że dwa są walnięte, ale okazało się, że tylko jeden.

Jakby ktoś wymieniał, to przy wyciąganiu polecam podważać śrubokrętem, bo jest dość mocno zassany.

 

Edytowane przez adrian123s
Rozwiązanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...