JAQwert Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 Witam. Chciałbym prosić o analizę logów mojej audi. PROBLEM: Podczas przyspieszania słychać delikatne stuki w okolicy pokrywy rozrządu i szarpanie silnikiem. Puszczając nogę z gazu słychać (specyficzne)"bulgotanie" w rurze wydechowej i filtrze powietrza. Po odpaleniu czuć lekko spaliny w aucie, ale tylko chwilkę nawet na postoju(mam lekko przerwany przewód elastyczny tłumika) ROBIONE BYŁO: 1. Odma- wymiana "fajki" przy skrzyni korbowej, separatora oraz czyszczenie zaworku odpowietrzania tzw. śruby odpow. 2. Wymiana gniazd wtryskiwaczy (były przepalone, obawiałem się źródła nieszczelności), Oringów i czyszczenie wtryskiwaczy 3. Wymiana świec (profilaktycznie, bo nie wierzę poprzednikowi) na BOSCH double platinum 4. Wymiana przepustnicy (wyskakiwał bład na VAGu, pomimo czyszczenia ogólnego i czyszczenia ścieżek potencjometra, pomogło tylko na 2miechy) 5. Wymiana termostatu (był stale otwarty) PS. nie dziwię się że odma padła:) nowy BEHR 6. Wymiana czujnika temp. cieczy (4pin przy grodzi, wyskakiwał bład na VAGu) 7. Wymiana czujnika poł. Wału (wyskakiwał błąd gdy czasami nie chciał odpalić za pierwszym razem, czytałem że w końcu i tak go trafi) 8. Wymiana zaworu EVAP (był pękniety) 9. Wymiana EZEKTORa na ORI(puszczał na obudowie przy próbie ciśnienia dolotu) Dodatkowo po zakupie mechanior wymienił mi rozrząd i pompę wody. Robiłem test szczelności dolotu i puszcza gdzieś przy turbinie. Turbo bedę dawał do regeneracji bo mam ślady oleju w dolocie, także narazie nie sprawdzałem dokładnego źródła(powietrze ucieka minimalnie) http://vaglogi.pl/log-002_033_D8BU3.html http://vaglogi.pl/log-003_020_X4ULiz.html http://vaglogi.pl/log-115_118_z2B9wG2.html Proszę Państwa o analize i co mogę jeszcze sprawdzić. Z góry dziękuję i proszę o konstruktywną krytykę
przem8 Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 Wygląda, że padnięty dv i 1.8t kiepsko współpracują ze świacami bosch. Tylko i wyłącznie ngk pfr6q. Pokaż wartości z gr.93, a stukać może napinacz łańcucha.
JAQwert Opublikowano 5 Maja 2021 Autor Opublikowano 5 Maja 2021 /*+Dziękuję za szybką odpowiedź. Aż mi głupio tym DV(przecież to podstawa w 1.8t, że też o nim zapomniałem) na weekend wymienię. Co do świec to połakomiłem się na promocję i radę mechanika cyt."to są najlepsze świece jakie dostaniesz w normalnej cenie". EHH, może komuś uda się opchać Jeśli chodzi o napinacz to... droga bajka. Muszę się doedukować o sposów diagnozy tego urządzenia(chyba że coś ktoś doradzi), może tylko łańcuszek szlag trafił. Pokrywa w najbliższym czasie i tak będzie zdejmowana bo mam lekki wyciek właśnie przy owym napinaczu. Wymianę uszczelki nie ograniczę tylko do pokrywy, ale napinacz też zdejmę(przyrząd do zdjęcia napinacza już w koszyku) Proszę, tu grupa 93 http://vaglogi.pl/log-093_15Byi77.html
przem8 Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 (edytowane) 14 minut temu, JAQwert napisał: Jeśli chodzi o napinacz to... droga bajka. Niekoniecznie jak się wie jak zakombinować, a każde 1.8t prędzej czy później to czeka. Poczytaj z 10 ostatnich stron z tematu o napinaczu to może Ci sie rozjaśni i obierzesz dobrą drogę Smok był czyszczony, bo to świeży zakup jak domniemam? Edytowane 5 Maja 2021 przez przem8
JAQwert Opublikowano 5 Maja 2021 Autor Opublikowano 5 Maja 2021 2 godziny temu, przem8 napisał: Niekoniecznie jak się wie jak zakombinować, a każde 1.8t prędzej czy później to czeka. Poczytaj z 10 ostatnich stron z tematu o napinaczu to może Ci sie rozjaśni i obierzesz dobrą drogę Smok był czyszczony, bo to świeży zakup jak domniemam? Zakup świeży, około 6 miechów. Jest jeszcze pare spraw do zrobienia, ale chyba jestem pasjonatem także wiele zniosę;D. Miska nie zjeżdżała, bo planowałem płukankę w stylu M4K Płukanka do silnika działa czy niszczy silnik??! WIELKI TEST !! - YouTube czyli 3 razy płukanka i filtr. Jest to jakieś rozwiązanie? Czy ta micha jest konieczna? Niedługo kopię kanał także będzie to możliwe, dodatkowo wciągnik do uniesienia silnika i powinno być git. Na chwilę obecną nie mam w okolicy mechanika który dobrze to zrobi. To prawda że słaby olej(mam VALVOLINE 5W40) plus zapchany smOk tak wprawi w hałasowanie wałki?
przem8 Opublikowano 5 Maja 2021 Opublikowano 5 Maja 2021 Daj sobie spokój z plukankami w stylu tego łysego jutubera, bo w tych silnikach one nic nie dają. Czyszczenie smoka to standard w tych silnikach, a jeśli pod pokrywą jest syf to w misce jest jeszcze gorzej.
JAQwert Opublikowano 6 Maja 2021 Autor Opublikowano 6 Maja 2021 Dziękuję za radę. Mam jeszcze tylko kilka pytań. Chodzi o korekty lambda i napięcie w grupie 33. Czy wzrost napięcia po spuszczeniu nogi z gazu do 4V jest normalne(czytałem że oscyluje 1-1,5V)? Procent korekty chwilowo skacze do -10,2, czy jest to sytuacja optymalna, czy wynika jednak z nieszczelności przy turbinie? Wiem że schodząc z obrotów korekty mogą się zmieniać, ale te napięcie?Hmm. Druga sprawa to właśnie ta nierówna praca. Czy DV może powodować zmiany w kulturze pracy, czy tu winę ponosi jednak ciśnienie oleju i napinacz rozrządu? Dodam tylko że podczas wilgotnych dni nierówność się nasila dlatego zwróciłem uwagę na sondę(kiedyś ktoś mi mówił że u niego padająca sonda dawała się we znaki w wilgotne dni... może mit, tylko pytam) I trzecie przepływomierz. 122g/s to chyba mało. czy szukam dziury w całym?
przem8 Opublikowano 6 Maja 2021 Opublikowano 6 Maja 2021 10 minut temu, JAQwert napisał: Czy wzrost napięcia po spuszczeniu nogi z gazu do 4V jest normalne(cz Normalne, szukasz dziury w całym. Zrób to co miałeś napisane wcześniej póki co, łącznie z nieszczelnością wydechu. Samym pprzepływem auto nie jedzie, poza tym nie odbiega od normy w serii.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się