Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podnośnik dwukolumnowy nie opuszcza się


audicoman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Kupiłem używany podnośnik hydrauliczny Stretil Koni. Podnoszenie działa, natomiast przy próbie opuszczenia i zwolnienia przycisku blokady nie opuszcza się i pali bezpiecznik w skrzynce sterującej.  Ma ktoś pomysł gdzie szukać przyczyny? I jak awaryjnie opuścić podnośnik. Na szczęście podniesiony jest na pusto 3/4 wysokości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda skrzynka sterującą. Nie wiem do czego służy ten przycisk ze słoneczkiem.

20210321_162439.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie tej naklejki gdzie jest sterowanie opisane (pod sterowaniem) oraz zdjęcie agregatu hydraulicznego, pewnie gdzieś na kolumnie jest.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali się ten bezpiecznik przy transformatorze. 

20210528_171837.jpg

20210528_171745.jpg

20210528_171721.jpg

20210528_105803.jpg

20210528_105919.jpg

20210528_171739.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko żeby opuścić. Podnieś go trochę do góry tak żeby nie stał na zapadkach, wyłącz zasilanie, odbezpiecz ręcznie zapadki na kolumnach (muszą być bo to elektrohydrauliczny podnośnik), na przedostatnim zdjęciu masz zawór z czarną cewką, odkręć tą srebrną nakrętkę, pod nią powinno być coś co pozwoli Ci opuścić podnośnik (albo wciskane, albo przekręcane, albo wyciągane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że nie wiem gdzie są te zapadki do zwalniania. Podnosnik jest już dosyć wysoko i boję się że ją go całkiem w górę podniosę to już się nie dobiorę do reszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na odległość to trochę ciężko ponieważ nie znam takiego modelu i nie powiem Ci jak to zrobić na 100%. Zrób zdjęcia kolumn od zewnątrz i od wewnątrz, może na zewnątrz są jakieś osłony to je odkręć i też zrób zdjęcia co jest pod nimi. Być może też nie ma zapadek i wystarczy podziałać z tym zaworem z cewką (przedostatnie zdjęcie).

Jak podnosiłeś do góry to słyszałeś takie klikanie co chwilę (dźwięk zapadek)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podnoszeniu nie słychać żadnego klikania. Drugiej kolumny nie robiłem bo tam tylko jest łańcuch i jakby automatyczna zapadka.

20210528_185022.jpg

20210528_184958.jpg

20210528_184940.jpg

20210528_184935.jpg

20210528_184900.jpg

20210528_184834.jpg

20210528_184840.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Później Ci odpiszę jak popatrzę na spokojnie na te zdjęcia w kompie. Próbowałeś z tym zaworem działać? Przy silownikach nie ma żadnych zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc

Udało się chałupniczą metodą opuścić. Zaworek jest pod tą nakrętką. Ojciec na drabinie zapadkę blaszką uwolnił a ja popuściłem nakrętkę i powoli opadł. 

No ale zostaję jeszcze kwestia dlaczego nie opuszcza się za pomocą przycisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, audicoman napisał:

Dzięki za pomoc

Udało się chałupniczą metodą opuścić. Zaworek jest pod tą nakrętką. Ojciec na drabinie zapadkę blaszką uwolnił a ja popuściłem nakrętkę i powoli opadł. 

No ale zostaję jeszcze kwestia dlaczego nie opuszcza się za pomocą przycisku.

To nie tak do końca chałupnicza metoda tylko tak właśnie działa awaryjne opuszczanie w takiego typu podnośnikach. Jak ta zapadka u Ciebie wygląda i jak działa bo wg mnie powinny być dwie (na każdej kolumnie)?

Z przycisku nie opuszcza się bo albo:

- sterowanie w dół nie działa,

- cewka na zaworze przy którym odkręcałeś nakrętkę jest niesprawna lub nie dochodzi do niej napięcie,

- zapadki nie otwierają się po wciśnięciu przycisku do dołu (uszkodzony elektromagnes bądź nie dochodzi tam napięcie).

Spróbuj delikatnie go teraz podnieść i sprawdź czy się opuszcza (na niskiej wysokości nie blokują się zapadki i jak będzie się opuszczał to będzie wiadomo gdzie szukać usterki). Najlepiej jakbyś miał schemat elektryczny, po schemacie dojdziesz po kolei czy wszystko jest sprawne i jak ma działać, no może nie do końca wszystko bo jest tam trochę elektroniki.

Pamiętaj też, że takie urządzenie musi być w 100% sprawne żebyś mógł bezpiecznie pod nim pracować, jak nie jesteś pewien że jest sprawne to nie wchodź pod samochód, taka moja rada. W 1000% sprawne muszą być zapadki bo jak pęknie przewód hydrauliczny zasilający któryś z siłowników albo łańcuch to niestety nic go więcej nie zabezpiecza i spadnie w dół razem z pojazdem.

Nie wiem ile za niego dałeś ale za około 5-6kzł miałbyś nowy chiński (jednak dający radę) dwukolumnowy podnośnik elektrohydrauliczny, który dla własnych potrzeb miałbyś do końca swojego życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chałupniczą nazwałem, ponieważ nie powinno się zwalniać blokady za pomocą blaszki - a tak właśnie uczyniłem.

Po opuszczeniu na dół, podniosłem z 10 cm, po wciśnięciu przycisku blokady słychać było wyraźnie pracujący elektromagnes( wcześniej tego nie było) ale podnośnik dalej się nie opuszczał. Obstawiam, że albo nie dochodzi napięcie do cewki elektrozaworu, albo sam elektrozawór jest walnięty.

Co do zapadki to jej nie widać, ale wchodzi jakby płaskownik z wyciętymi kwadratami i przypomina to kliszę od aparatu.

Dałem 4,5.  Fakt, można było chinola kupić, ale nie sądziłem, że będą takie problemy....

Edytowane przez audicoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, audicoman napisał:

po wciśnięciu przycisku blokady słychać było wyraźnie pracujący elektromagnes

Ten przycisk jest na 99% do blokowania na tych zapadkach o których piszesz, czyli podnosisz do góry, później wciskasz przycisk blokady i podnośnik opuszcza się do dołu tym samym blokuje się na zapadkach (jak jest sprawny). Żeby opuścić, musisz podnieść trochę do góry (żeby zwolnić zapadki) i później wcisnąć przycisk opuszczania.

 

10 minut temu, audicoman napisał:

Co do zapadki to jej nie widać, ale wchodzi jakby płaskownik z wyciętymi kwadratami i przypomina to kliszę od aparatu.

Tak to mniej więcej wygląda? Jak tak to musisz mieć ten element z tymi prostokątnymi otworami widoczny na dole na obydwu zdjęciach. Na zdjęciu drugim u góry pomiędzy linami widać drugi element który współpracuje z tym elementem z otworami. Podczas podnoszenia powinien klikać bo wpada automatycznie w ten otwór i później z jego wyjeżdża i tak na przemian, przy blokowaniu na zapadki powinien się zazębić w tym elemencie z otworami i wtedy bezpiecznie można wchodzić pod samochód.

IMG_20210212_083302.jpgIMG_20210212_083140.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny podnośnik jak ten na zdjęciu poniżej.

Niestety u mnie nie widać tej zapadki, z tego co orientuje się to grawitacyjnie się ona zatrzaskuje, jak chce opuścić do elektromagnes powinien ją zwolnić i elektrozawór powinien spuścić podnośnik w dół.

U mnie jest problem żeby uwolnić ten elektrozawór, no i zwalnianie zapadki jakby się zacina.

X14503-123_1_slide.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem - napięcie do cewki trafia, natomiast cewka jest martwa. Muszę kupić nową - przejrzałem allegro i nie ma nic podobnego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz kto handluje tym producentem w PL i tam zapytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawiłem sam, okazało się, że wtyka w cewce nie łączy, rozebrałem obczyściłem i śmiga! Także dzięki kolego za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...