Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A3 8P 1.9 TDI++ Stage 2 Rotor 18" by kristof91


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przedstawiam moje drugie wozidło. W sumie autkiem porusza się nacodzień żona, lecz modami zajmuję się ja.

A3-ka jest w moich rękach od września 2015. Potrzebowaliśmy drugiego auta no i wybór padł na 8P.

Trochę info o niej:

Marka: Audi
Model: A3 8P- 3D
Rok produkcji: 2003
Silnik: 1.9 TDI BKC+ Turbo Gt1749VA- EGR OFF -Stage 1 105KM@~170KM
Kolor: LZ9W Ebony Black Pearl
Wyposażenie:
Ogólnie autko nie było jakoś mega wyposażone prócz radia RNS-e, ale to chyba wykonał poprzedni właściciel bo z fabryki to raczej nie wyjechało.

Początkowo wyszło kilka niespodziewanych wydatków typu:
-wymiana wentylatorów chłodnicy
-wymiana przekładni
+ jakieś bierzące czyli, oleje, filtry, tylne tuleje, hamulce itd.

Pozatym auto spisuje się bardzo dobrze. Ale u mnie auto w serii jest za nudne więc stopniwo coś się zmienia.

A oto co już udało się wykonać:
-sprężny H&R -40mm przód i tył

-felgi letnie 18" replika Rotor 18x8J opony 225/40 R18 Vredestein Ultrac Satin
-felgi zimowe 18" Ronal RS6 opony 225/40 R18 Pirelli Sottozero 3
-montaż podłokietnika
-montaż kierownicy z Audi A1 3-ramiennej
-gałka S-line
-dekory w czarnym piano
-dołożony licznik z polifta z FIS-em(wcześniej nie było)
-regeneracja wszystkich przełączników i climatronica
-oświetlenie LED
-montaż modułu DRL 30% w drogowych
-usunięcie oznaczeń modelu i silnika
-zmiana przodu na Singe Frame z grilem RS look w czarnym piano
-regeneracja przednich reflektorów(czyszczenie, lakierowanie środków na czarno, lakierowanie kloszy)
-przeróbka tylnych lamp
-podświetlenie rejestracji LED
-EGR usunięty wraz z chłodnicą
-montaż turbo ASZ GT1749VA + remap by Szejkoos ~ 170KM (egr off, hotstart fix, popcorn limiter 4500, launch control)
-wymiana węży podciśnienia oraz akumulatora podciśnienia
-uszczelnienie układu doładowania
-końcówki wydechu 2x75mm z kwasówki
-zderzak tylny S-line
-kratki nawiewu lift(chrom + black piano)

-wymiana tuleji zawieszenia i poduszek silnika i skrzyni

-dokładka cupra w kolorze
-czerwone zaciski hamulcowe

W zimowym setupie:

20181202-150940.jpg

20181202-150846.jpg

20181202-150333.jpg

Środek:

20190414-112324.jpg

I letni setup:

20190803-203622.jpg

 

Mam jeszcze spory update bo ostatnio się trochę podziało ale to wrzucę w następnym poście.

 

Opublikowano

Pora na mały update. Trzeba się było zająć trochę A3.

Rotory zmieniły barwy na jedyne słuszne.
dZsKgb1.jpg

Kupione nowe opony Vredestein Ultrac Satin 225/40 R18
AVQzjUx.jpg

I jako że auto zostaje na razie w rodzinie trzeba się było zając rudzielcem. Wszystkie ogniska czyszczone do zera potem R-stop, epoksyd, i podkład akryl. W sumie całe auto w nowym lakierze będzie oprócz dachu. Wszystko robię sam. Potem wleci matowanie i korekta z ceramika.
VReelD8.jpg
DQFwZ19.jpg
FvvTys5.jpg
twwfq7o.jpg
8IsZprA.jpg

Błotnik jeden miałem już wymieniony więc dokupiłem 2 bo nie było co ratować
uaYaNNz.jpg

Na nadkola poszło miejscowo r-stop i epoksyd a na całość Noxudol Autoplastone,
JCj8cb5.jpg

Dodatkowo wymiana tylnych osłon i odboi.

Wpadnie też inna klapa bez rdzy, czarne emblematy i niebieskie zaciski ale to w następnym upie:)

  • Pomoc techniczna 4
Opublikowano

Auto prawie gotowe zostało matowanie i polerka z ceramika
kXeyGrA.jpg
pHWlW7f.jpg

Dokładka z cupry w kolorze i nowa zdrowa klapa już też na aucie
96BI2lq.jpg
5GRM4O8.jpg

Nowe podświetlenie tablicy i pianka pod rejestrację
gJAPthw.jpg

Teraz czekam na emblematy
TPRiyHO.jpg

No i wkurw bo błotnik niby LZ9W tak pasuje do reszty:mad:
cesAZjw.jpg

Trzeba będzie podlakierować jeszcze

Opublikowano (edytowane)

Duzo roboty zrobione :thumbup1:

powiedz mi matowałeś lakier pod polerkę? Robiłem kilka zaprawek na aucie i potem krążkiem do wtrąceń usuwałem nadmiar i jak dla mnie ciężka sprawa była żeby usunąć rysy nawet z tego małego krążka z papierem wodnym o gradacji jak kartka papieru,taki delikatny jak to do krążków bywa a cieżko było wyciąć to :) Ceramikę też nie polecają nakładać na świeżo malowany lakier z tego co słyszałem 

Edytowane przez Leszczonka
Opublikowano

Kawał dobrej roboty :good:

Opublikowano
11 godzin temu, Leszczonka napisał:

Duzo roboty zrobione :thumbup1:

powiedz mi matowałeś lakier pod polerkę? Robiłem kilka zaprawek na aucie i potem krążkiem do wtrąceń usuwałem nadmiar i jak dla mnie ciężka sprawa była żeby usunąć rysy nawet z tego małego krążka z papierem wodnym o gradacji jak kartka papieru,taki delikatny jak to do krążków bywa a cieżko było wyciąć to :) Ceramikę też nie polecają nakładać na świeżo malowany lakier z tego co słyszałem 

Tu jeszcze nie robilem ale robilem w b6. I rotacja z futrem wycieła wszystko. Tu bede leciał całość oscylacja o skoku 2.5mm od 1500 2000 3000 i potem korekta. Tak lakier musi odpoczac dlatego narazie auto jezdzi tak jak jest.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Błotnik ogarniety. W przyszłym tygodniu matowanie i korekta.20210625_182712.jpg

Opublikowano

Co daje ten hotstart fix?

Opublikowano
W dniu 3.09.2021 o 23:51, Ivanek napisał:

Co daje ten hotstart fix?

Korekcja dawki startowej na ciepłym silniku. Bo czasami dlugo kreca te silniki jak sie rozgrzeją

Opublikowano
7 godzin temu, kristof91 napisał:

Korekcja dawki startowej na ciepłym silniku. Bo czasami dlugo kreca te silniki jak sie rozgrzeją

Których diesli to dotyczy? Pierwszy raz słyszę o czymś takim a śmigam AVF ponad 3 lata.

Opublikowano
16 godzin temu, Ivanek napisał:

Których diesli to dotyczy? Pierwszy raz słyszę o czymś takim a śmigam AVF ponad 3 lata

Na czym polega korekta dawki startowej? O wiele bardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest korekta dawki rozruchowej silnika. Ułatwia ona silnikom TDI zapłon, gdy temperatura ich pracy jest wyższa niż temperatura otoczenia i nie naraża przy tym koła
Każdego tdi. Jeśli gorzej pali na ciepłym silniku oczywiście.
Opublikowano
7 godzin temu, kristof91 napisał:
Na czym polega korekta dawki startowej? O wiele bardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest korekta dawki rozruchowej silnika. Ułatwia ona silnikom TDI zapłon, gdy temperatura ich pracy jest wyższa niż temperatura otoczenia i nie naraża przy tym koła
Każdego tdi. Jeśli gorzej pali na ciepłym silniku oczywiście.

Wiesz, robiłem 2,5 roku temu chipa w mojej i mi tuner powiedział, że to jeden z lepiej zapalających 1.9 TDI, przestawił minimalnie mi tylko synchronizację rozrządu (chyba to dobra nazwa) na 0* i kręci jak wariat na 'pół obrotu'. Czy zimny czy ciepły to pali tak samo. Stąd nie wiedziałem o tym fixie :)  Ale teraz jestem ciutkę mądrzejszy.

Opublikowano

Autko odpicowane wystawiłem na sprzedaż i poszło w tydzień.

20210903_190851.jpg20210903_190556.jpg20210903_190933.jpg20210903_190641.jpg20210903_190455.jpg

 

Wyszło jak wyszło trochę szkoda ale postanowiłem kupić coś nowszego w 4 furtkach. 

Padło na Golfa 7 Variant z 2013. Powiem wam że przesiadka o 10lat i tak jest na plus dla a3?może założę jakiś temat.20210930_191341.jpg20210928_211950.jpg20210918_171816.jpg20211003_180809.jpg

Opublikowano

Golf MK7 kombi to bardzo fajny samochód - zakładaj temat 

Jaki silnik ?

Opublikowano
9 godzin temu, granatowy napisał:

Golf MK7 kombi to bardzo fajny samochód - zakładaj temat 

Jaki silnik ?

1.6 TDI CRKB 110KM

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Widzę, że są już pierwsze modyfikacje - nakładki na pedały i podstopnica :decayed:

Opublikowano
5 minut temu, granatowy napisał:

Widzę, że są już pierwsze modyfikacje - nakładki na pedały i podstopnica :decayed:

Zgadza się pierwsze co zrobiłem:D Na pewno dekory pójdą w piano jeszcze:D

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Pomyśl też o fotelach - jest różnica :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...