Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania lewarka zmiany biegów A4 B7 2.0 TDI


Dawidk212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów ,

Pacjent :

Audi A4 B7 

2.0 TDI  kod BRF 100 kW / 136 KM

Skrzynia manualna 6b - w serwisie otrzymałem info ze to skrzynia JEM 32/9

Przebieg : 325 000 km ( kupiłem go z przebiegiem 249 500 km ) - jest w moich rękach 5 lat 

Historia:

Przez długi okres czasu moje A4 B7 2.0 TDI 100 kW 136 KM nie wymagało żadnej interwencji poza elementami eksploatacyjnymi - czyli standard .

Na chwilę obecną jest temat którego nie wiem jak ugryźć a mianowicie ....

Podczas jazdy na biegu 3 i wyżej zaobserwowałem drgania lewarka i w okolicy 2300 obr zaczyna drgać  delikatne karoseria .

Biegi wyżej też pokazują drgania lewarka i karoserii - dodam że nie jest to efekt " duszenia auta "

Teraz opowiem co się ostatnio wydarzyło :

------

* Po zrobieniu trasy około 4000 tyś km w ciągu 12 dni okazało się że auto zaczyna niesamowicie wibrować - wymieniłem przeguby wewnętrzne na półosiach i ten objaw został wyeliminowany 

* Pojechałem na stację i wykonałem szczegółowy przegląd okazało się że wahacz górny lewy i stabilizator lewy do wymiany - wymieniłem wahacz L+P i stabilizator L+P i jest ok, sprawdziłem dla świętego spokoju zbieżność i jest ok

* Wyważyłem koła - są w porządku

* Wymieniłem lewą poduszkę pod silnikiem tą z czujnikiem gdyż wyświetlało błąd poduszki lewej 

-------

Tyle w ostatnim czasie znalazłem usterek a nadal auto czuje dyskomfort i podczas jazdy czuję i widzę drgania lewarka zmiany biegów i delikatny rezonans karoserii.

Koleżanki / Koledzy pytanie do was co może być przyczyną gdyż mechanik się poddał i szczerze mi powiedział że nie wie i nie miał takiej usterki jeszcze.

Co podejrzewam:

* Sprzęgło (dwumasa ) - za mojej kariery nie była robiona 

* Skrzynia ? pracuje prawidłowo zmienia biegi, biegi wchodzą 

* Zabieraki wewnętrzne od strony skrzyni wymienione na nowe 

* Zawieszenie wyszarpane wg diagnosty ok 

* Poduszki silnik + skrzynia wyglądają ok

* Koła proste wyważone sprawdzone 

 

Na chwilę obecną nie mam pojęcia co można jeszcze obstawiać , a wymienianie podzespołów na nowe lub inne wiąże się z kolejnymi inwestycjami a zaczyna się robić kosztowne .

 

Czy ktoś miał taki problem ?

Czy ma ktoś jakieś podejrzenia ?

 Będę wdzięczny za pomóc i podpowiedzi 

Mój mail [email protected] 

Zastanawiam się nad flanszami które wychodzą ze skrzyni a są do nich zamontowane zabieraki czy tam nie tkwi problem ? \

Czy flansze mają mieć luz jeśli tak to jaki 

Proszę o pomoc SOS - ja na dzień dzisiejszy nie mam pomysłu w sumie poddaje się \

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flansze na skrzyni mają normalnie luz wzdłużny i to dość znaczny, może jednak odzywa się dwumasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie flansze mają luz i byłem ciekawy czy to poprawny objaw - mają luzt tak twierdzi mechanik

Dwumasa hmm też tak myślę jednak to droga zabawa w wymienianie na czuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszkę silnika dałeś oryginał czy zamiennik? Tutaj zdają egzamin poduszki tylko oryginał ale cena niemała. Poduszki silnika jak najbardziej wchodzą w grę.Swoją drogą na ten przebieg to raczej dwumasa i tak dogorywa żywota, ja w AVF 130ps wymieniłem przy przebiegu 230kkm, nagle w zimie zaczął się trząść jak traktor i nie dało się jechać, wcześnie szarpał delikatnie przy ruszaniu pod wzniesienia.

Edytowane przez indyczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć 

Poduszkę silnika wymieniłem jedną z czujnikiem bo wyświetlało błąd poduszki, wymieniłem ją na oryginał co prawda używka ale oryginał i z auta które jeździło.

 

Objaw jaki zaobserwowałem, jadę wbijam biegi do biegu nr 4 prędkość 50 km/h - gaz w podłogę auto zaczyna się zbierać .... od około 65 km / h do 105 km/h zaczyna trzęść lewarkiem i zaczyna wprowadzać auto w drgania trzęsie się buda ...... i nadal nie mam pewności co to jest a Wy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzęsie lewarkiem na 4 5 biegu w zakresie 1700-2200 obrotów z butem w podłodze lub podczas jazdy pod górę?przy delikatnym dodawaniu gazu problem jak by mniejszy, albo nie występuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...