Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opona a felga


FalloutBoy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

B7 kupiłem w zeszłym roku. Przyjechała na oponach 235/45 r17. I na takich felgach, jak na tej aukcji. Nie znam się na tym kompletnie ale gdy czasem patrzę na felgi i opony przy innych samochodach, to opona jest założona do samej krawędzi felgi. A u mnie na każdej feldze jest jakieś 3-5 mm zapasu. Jakby taki rant. Czy mam za mała oponę do ten felgi? Chce kupić zimówki i wolałbym dobrać odpowiednie. 

ALLEGRO.PL

Kup taniej A4 B7 B6 FELGI ALUMINIOWE R17 ET45 8E0601025AS z Siedliszcze na...

 

IMG_20210929_190200.jpg

IMG_20210929_185952.jpg

IMG_20210929_190039.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz opony bez rantu ochronnego, dlatego felga jest odsłonięta. 

Felgi oprócz rozmiaru, np. 17 cali, posiadają jeszcze parametr szerokości oznaczony według wzoru 7,5J.

7,5 to szerokość profilu felgi w calach, natomiast J oznacza, że felga jest przeznaczona do samochodu osobowego.

Opona 235/45/17 ma szerokość 9,3" i nominalnie pasuje na felgi o rozmiarze od 7,5" do 9". W felgach 7,5" felga będzie schowana w profilu opony i przez to dość dobrze chroniona przed otarciami o krawężniki i tp. W przypadku felg 9" będzie sytuacja w której felga będzie praktycznie równo z płaszczyzną opony, a przez to w ogóle nie będzie chroniona.

U Ciebie wygląda to na niedopasowane. Czy aby na pewno te felgi są w szerokości 7,5" i ET45? Tu masz dla przykładu taki sam rozmiar opony i felgi z niemal identycznego ujęcia jak na pierwszej fotografii. Jedyna różnica to ET - na mojej fotce ET43, ale to jedynie 2mm.


kolo.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerokość felg dla Audi a4 b7 w 17 calach to 7,5" przy rozmiarze opon 235/45R17.

Edytowane przez ElectricShock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam identyczne felgi jak te na aukcji. Sprawdziłem też na innych aukcjach wszędzie padają te same parametry. 

To jaka wielkość opon byłaby najlepsza? 225/45 r 17?