Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tylna wycieraczka nie działa.


dmaniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w tytule ani tylna wycieraczka ani spryskiwacz nie działa. Po podpięciu kompa nie ma błędów. Wszystko działa wymuszone przez vcds. Więc jest na pewno sprawne. Vcds podpowiada że ma do czynienia z wersją sedan natomiast ja mam kombi. Czy ktoś wie gdzie jest problem? Być może poprzedni właściciel coś w ustawieniach zmienił.

Pytanko. Co z tym zrobić. Może ma ktoś pomysł jak zmienić długie kodowanie odnośnie bitów i bajtów żeby to funkcjonowało. Może ma ktoś fotkę z tym kodowaniem tak jak to powinno wyglądać Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wrzuć pełny autoscan jako .txt lub skopiuj wszystko z protokołu autoscan i tu wklej. 

2. Napisz czy masz spryskiwacze przednich lamp.

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tego skanu niestety nie mogę zrobić ponieważ to wszystko mój mechanik robił. Najwcześniej we wtorek mogę to zrobić. A co do spryskiwaczy lamp przednich to tak posiadam. Działają bez zarzutu.

Czy coś jeszcze mam sprawdzić?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam pełny autoscan. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże w ogarnięciu tych błędów. Pozdrawiam serdecznie.Log-WAUZZZF46HA119492-155382km.txt

IMG_20211005_102620.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy w aucie zostały wymienione zegary i MMI? Bo masz w nich zapisane błędy mówiące o niepoprawnym kodowaniu.

2. Czy to jest "Anglik" ? Czyli kierownica po prawej stronie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie niech się w warsztacie przyjrzą byte 12 w sterowniku 09. Jeżeli dobrze widzę, to masz tam zakodowaną kierownicę po prawej stronie oraz brak wycieraczki tylnej. 

Dodatkowo proponuję zmienić warsztat na taki, który posiada legalne oprogramowanie diagnostyczne a nie chińskiego klona, który nie jest w stanie komunikować się ze wszystkimi sterownikami, jak w Twoim przypadku ze sterownikiem komfortu 46. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dziękuję za info. A co z innymi błędami. Możesz mi napisać czego dotyczą i co z nimi zrobić? Proszę o pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adresse 03: Bremsenelektronik (J104)       Labeldatei: DRV\8W0-907-379-PLU-V1.clb
   Teilenummer SW: 8W0 907 379 G    HW: 8W0 907 379 J
   Bauteil: ESP9 Plus     H06 0719  
   Codierung: 04AA1C9910A30A9F51A2489A007F5292E6A592203808508A12004A4967A549
   Betriebsnr.: WSC 06334 790 00001
   ASAM Datensatz: EV_ESP9BOSCHCMP 001001
   ROD: EV_ESP9BOSCHCMP_001.rod
   VCID: 4999E823E8B90BC354-801C

4 Fehlercodes gefunden:
420352 - Reifen vorn links
          C1054 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig
          bestätigt - geprüft seit letzter Löschung
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 00000001
                    Fehlerpriorität: 6
                    Fehlerhäufigkeit: 1
                    Kilometerstand: 155272 km
                    Datum: 2021.09.29
                    Zeit: 17:33:05

                    7B 00 00 00 C2 00 00 00 F0 70

416768 - Reifen vorn rechts
          C1056 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig
          bestätigt - geprüft seit letzter Löschung
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 00000001
                    Fehlerpriorität: 6
                    Fehlerhäufigkeit: 1
                    Kilometerstand: 155272 km
                    Datum: 2021.09.29
                    Zeit: 17:33:05

                    7B 00 00 00 C2 00 00 00 F0 70

420096 - Reifen hinten links
          C1058 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig
          bestätigt - geprüft seit letzter Löschung
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 00000001
                    Fehlerpriorität: 6
                    Fehlerhäufigkeit: 1
                    Kilometerstand: 155272 km
                    Datum: 2021.09.29
                    Zeit: 17:33:05

                    7B 00 00 00 C2 00 00 00 F0 70

417024 - Reifen hinten rechts
          C105A 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig
          bestätigt - geprüft seit letzter Löschung
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 00000001
                    Fehlerpriorität: 6
                    Fehlerhäufigkeit: 1
                    Kilometerstand: 155272 km
                    Datum: 2021.09.29
                    Zeit: 17:33:05


Błąd dotyczy za niskiego cisnienia w oponach. Po napompowaniu i zapisaniu nowego cisnienia blad mozna skasowac i nie powroci.

 

 

Bledy w sterownikach 17 i  5F (zwgary i MMI) mowia, tak jak juz wyzej pisalem, ze sterowniki sa niepoprawnie zakodowane.

 

Blad w sterowniku 19 (Gateway) swiadczy o braku komunikacji ze sterownikiem kontroli cicnienia powietrza w kolach (65), ktorego seryjnie nie ma w A4 B9, wiec jezeli nie zostal dolozony to jest to blad w kodowaniach.  Dalsze informacje nie sa pokazane, bo program diagnostyczny to pirat.

Sterownik 29 i 39 (sterowanie lampami) nie sa osiagalne bo program pirat, to samo ze sterownikiem komfortu 46.

Sterownik 65 kontroli cisnienia, nie osiagalny bo tak jak pisalem, pewnie go nie posiadasz.

W sterowniku MMI 5F oprocz niepoprawnego kodowania jest blad, ktory pojawia sie po  wgraniu softu  map do nawigacji poza ASO, swiadczy o nieprzeprowadzonej dokumentacji wstecznej. Mozna go wykasowac za pomoca kalkulatora XOR i VCDS. Ponadto blad wskazujacy na brak komunikacji z zewnetrznymi  portami AUX/USB, jezeli takich nie masz to pewnie jest to wynikiem tego blednego kodowania.

 

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Mam pytanko. Muszę z tymi błędami jechać do serwisu Audi czy da się te błędy usunąć w inny sposób? Serwis skasuje majątek. Z tego co widzę też mieszkasz w DE. Można wiedzieć gdzie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można pewnie także bez wizyty w ASO pozbyć się tych błędów ale to może okazać się nie takie łatwe. Kij wie kto i co tam w kodowaniach pozmieniał. Wizyta w ASO i zlecenie wykonania porównania online nie są aż tak drogie. Podłączają auto pod program diagnostyczny i wykonują porównanie kodowań stanu faktycznego ze stanem jak powinno ono fabrycznie wyglądać. Kosztuje to może 120-150€. Kodowania i adaptacje zostają przywrócone do stanu fabrycznego. 

Mieszkam na północy Niemiec nieopodal Kiloni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...