Jump to content
IGNORED

Odłączone rurki chłodzenia spalin?


Avari
 Share

Recommended Posts

Witam,

Niedawno naprawiałem samochód, wałek, uszczelka, szklanki itp. Przy odebraniu samochodu powiedział, że pominął mi podłączenie rurek na foto. Jest to chyba od chłodzenia spalin? Powiedział, że z czegoś tam się delikatnie sączy i, że bez sensu to podpinać bo to ekologia. Zastanawiam się jaką rolę pełnią te rurki  (odpięte dwie jedna pod drugą) i czy rzeczywiście można tak jeździć?

249097958_577300713546495_1319486407661439943_n.jpg

250234423_1456432581409203_1641315955431404033_n.jpg

250222794_1320068318432803_447002210455351050_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.11.2021 o 10:33, Avari napisał:

Witam,

Niedawno naprawiałem samochód, wałek, uszczelka, szklanki itp. Przy odebraniu samochodu powiedział, że pominął mi podłączenie rurek na foto. Jest to chyba od chłodzenia spalin? Powiedział, że z czegoś tam się delikatnie sączy i, że bez sensu to podpinać bo to ekologia. Zastanawiam się jaką rolę pełnią te rurki  (odpięte dwie jedna pod drugą) i czy rzeczywiście można tak jeździć?

249097958_577300713546495_1319486407661439943_n.jpg

250234423_1456432581409203_1641315955431404033_n.jpg

250222794_1320068318432803_447002210455351050_n.jpg

Cześć, to jest obieg płynu chłodniczego do chłodnicy EGR, do chlodzenia spalin bo to że jest egr to nie wystarczy jak spaliny mają wysoka temperaturę to i tak słabo z tą ekologia, a więc trzeba było jeszcze schłodzić te spaliny i po tym zabiegu zeczywiscie jest super ekologicznie. :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za objaśnienie. Czy są jakieś negatywne skutki dla samochodu gdy będę jeździł z tymi rurkami tak jak na foto?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak zniesie to ta chłodniczka ale raczej nie tylko ekologia

Link to comment
Share on other sites

Oprócz ekologii również ekonomia. Bez chłodnicy silnik wolniej sie nagrzewa przez co wiecej pali- szczególnie zauważalne jeżdżąc duzo po mieście. Moje bpw bez chłodnicy spalin osiągało 90 na blacie 4km dalej podczas jazdy autostradowej przy tej samej temperaturze zewnętrznej. Moja puszczała wiec ja rozciąłem i pospawałem... 😁

 

A tak w ogóle... Wałek, uszczelka, szklanki... 

Uszczelka? Na co oddałeś auto do mechanika? Czyżby auto dymiło na biało i mechanik stwierdził uszczelkę pod głowicą? Wymienił uszczelkę i sie okazalo ze nadal kopci bo winna jest chlodnica spalin?

Edited by nadybek
Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem, że ty naprawiłeś problem. A czy wiesz ile kosztuje wymiana tej części która popuszcza? 

 

Oddałem auta po dymiło na biało i uciekał płyn, wymienił uszczelke wałek szklanki itp. Kopcić przestało, dodatkowo zauważył te pocenie się na tym elemencie który mi odłączył i powiedział, że to ekologia i, że jak chce to będziemy to mogli ogarnąć, wtedy się nie decydowałem bo dużo forsy poszło. Zastanawiam się czy to naprawiać jak mówisz o ekonomi

Link to comment
Share on other sites

Zerknij na allegro: 038131513S

Pewnie uszczelka byla wymieniana niepotrzebnie.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.12.2021 o 19:11, nadybek napisał:

Zerknij na allegro: 038131513S

Pewnie uszczelka byla wymieniana niepotrzebnie.

No nie stety w moim przypadku też testowałem i liczyłem że to chłodnica egr okazało się że uszczelka, śróby 2 szt od głowicy były marnie dokręcone, dodatkowo wałek i panewki oraz szklanki były już w marnym stanie więc przeprowadziłem remont całej góry i wszystkiego co się dało i jest ok, teraz mam zapasowa chłodniczka egr jak ktoś chętny mogę odsprzedać. 

Link to comment
Share on other sites

Panowie, czy przez odłączenie tych rurek jak na moim foto, może być taka sytuacja, że nawet na rozgrzanym silniku w DUŻE mrozy auto słabo grzeje? Raczej zauważyłem to już przed robotą uszczelki, ale tak się zastanawiam.

A i jak odpalam auto do na zimnym, to trochę buja budą, dziwnie odpala, kotłuje samochodem, nie pali na ,,strzała". Na ciepłym raczej normalnie. Czy to może mieć jakiś związek?

Link to comment
Share on other sites

Chlodnica egr ma bardzo duzy wplyw na nagrzewanie sie silnika. Nie ma wplywu na odpalanie.

Link to comment
Share on other sites

Czyli największy pożytek z niej w zime.

Link to comment
Share on other sites

W lato tez szybciej sie nagrzewa. 

Masz zaślepiony zawór EGR? Bez chlodnicy do cylindra trafiają spaliny o temperaturze >350*C. Z chlodnica do ~120*C

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie mam zaślepionego. Muszę sprawdzić

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...