Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ogrzewania w 2.0 TFSI, 211km, Quattro


cjubas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, generalnie nie mam już siły, wyczerpują mi się już nawet najgłupsze pomysły, historia już długa, i niestety grzania jak nie było, tak nie ma... Walcze z tym ogrzewaniem jakoś od 3 miesięcy, ale postaram się chronologicznie...

Audi A4 B8, 2.0tfsi caeb 211km, 6b tiptronic kxt quattro. Silnik po generalnym remoncie w marcu tego roku (wada olejowa).

Zaczynając co zrobiłem do tej pory:

  1. płukanie odkamieniaczem całości, potem samej nagrzewnicy, potem płukanie woda destylowana x razy aż się przestało pienić - grzanie niby wróciło, ale na chwile
  2. wymiana zaworu 1J0 819 809, znowu grzanie się pojawiło i znikło za krótki czas. Generalnie na początku po każdym spuszczeniu płynu grzanie wracało.
  3. pompa wody (poprzednia miała 2 lata no ale), wymieniłem bo pomyślałem że może jakaś wadliwa. Oczywiście ASO, komplet z termostatem i czujnikiem temp wody.
  4. chłodniczka nagrzewnicy (nissens),  tutaj po wymianie efekt utrzymał się parę dni. Grzanie zazwyczaj znikało po mocniejszym przepałowaniu, tym razem utrzymało się dłużej...
  5. korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego,
  6. króciec - 06H121132H - co z głowicy wychodzi (był niedokrecony od remontu i zamiennik, także po prostu wymieniłem na nowy),
  7. pompka wody after run (v51 bodajże) - była zatarta,
  8. sztywna - plastikowa rurka od wody, kilka przewodów wodnych
  9. zbiorniczek wyrównawczy
  10. gdzieś tam po drodze większość uszczelek w wężach wymieniona

Płukałem też wodą z sieci, od tyłu, od przodu, z pompą wody i bez pompy, przez węże chłodnicy itp. Wszędzie drożne. 

Efektów brak. Był już czas kompletnej lodówki. Odpowietrzałem układ wg procedur, wg swoich wymyślonych sposobów, próżnią, ciśnieniem, to nie to. Test CO2 zrobiony - negatywny. Auto nie przegrzewa się, utrzymuje bardzo ładnie temperaturę przy normalnej jeździe - 93-97 st.

Powodem braku grzania jest brak przepływu przez nagrzewnice, ale już od głowicy woda nie leci. Tzn czasem leci ale bardzo słabo. Podpinałem nawet przezroczysty wąż, dziwnie się zachowuje płyn, pulsacyjnie dość płynął przez niego.

I jeszcze tak, od razu po remoncie były mrozy, auto grzało, ale docierałem silnik wiec jeździłem delikatnie. Potem lato to wiadomo. Potem w sierpniu zmieniałem żeliwo w turbo, na drugi dzień było zimno i zauważyłem że nie ma ogrzewania. Od tamtego czasu zacząłem te wszystkie wymiany. 
Jedyne co mi przychodzi do głowy że coś się przytkało w głowicy? 

W akcie desperacji - kupiłem dodatkową pompę wody chyba z diesla - albo z system start/stop - w każdym razie 8K0965561A. Podłączyłem ją do stałego plusa w celu sprawdzenia czy ta pompa pomoże głównej pompie w tłoczeniu wody przez nagrzewnice - w zasadzie główna pompa pcha, a ta co dołożyłem ciągnie. Jest trochę lepiej, jak mam ustawione temperatury rzędu 21, daje rade, ale gdy dam na HI, niestety wydajność totalnie spada.

Póki co tyle pamiętam, jeśli sobie coś przypomnę - dopiszę.

Pozdrowienia i mam nadzieje że może ktoś coś wymyśli ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co widzisz w VCDS w grupach pomiarowych? Z silnika jeżeli chodzi i temperaturę cieczy oraz w module klimatyzacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

Co widzisz w VCDS w grupach pomiarowych? Z silnika jeżeli chodzi i temperaturę cieczy oraz w module klimatyzacji?

Jeśli chodzi o silnik temp jest tak jak pisałem 93-97 st. Wentylatory włączają się przy bodajże 106st. Na climatronicu nie pamiętam w tej chwili, ale on dostaje po can info o temp wody w silniku więc pewnie pokaże to samo. Sprawdzę.

Na wszystkich czujnikach nawiewu temp taka jak czuje, czyli zimno :)

Klapy działają od razu uprzedzając pytania. A głównym powodem nie grzania jest brak przepływu...

Pytanie czy zdarzało się żeby ten silikat ze zbiorniczka np mógł zatkać jakiś kanał w głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wszystkie czujniki, kanał chyba 130-134, wydaje mi się, że masz dwa termostaty, może ten drugi zaciął się w pół zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, myślę że wieczorem jeszcze dzisiaj posprawdzam.

Pierwsze słyszę o dwóch termostatach - jeśli jest gdzieś drugi, to chętnie się dowiem gdzie... Słyszałem ze 2 są w dieslach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, masz jeden w tym śmiesznym regulatorze przepływu cieczy, możliwe, że masz pompę złą, ja tu widzę o takich numerach : 06H965561

Wstawiłeś ją zgodnie z tym schematem?

Bez tytułu.jpg

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dodatkowa pompa do studzenia turbo. Tak wstawiłem tak jak ma być.

Znalazłem dzisiaj prawdopodobnie przyczynę - rozwalony pojemnik na ten silikat/krzemiany w starym zbiorniczku wyrównawczym. Wie ktoś czy da się to czymś rozpuścić ? Pewnie zarypało mi i nową nagrzewnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...