Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcie po odpuszczeniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z moim autkiem Audi a4 b7 z silnikiem 2.0 tdi BPW. Problem polega na tym, że gdy jadę i odpuszczę gaz to czuję dosyć mocne szarpnięcie, najgorzej jest na niższych biegach 1,2,3, na 4,5,6 też szarpniecie występuje ale jest słabo wyczuwalne. Wymieniłem już prawą poduszkę silnika, odbijak i poduszkę skrzyni, niestety problem nie zniknął. Według mechanika lewa poduszka jest w dobrym stanie. Na komputerze błędów brak. Miał ktoś tak u siebie i wie jak to rozwiązać ?

Edytowane przez Tomek222
Opublikowano

Masz tempomat? Dziala? Takie szarpniecia wystepuja przy uszkodzonym czujniku pedalu sprzegla co najczesciej jest zauwazalne przez niemozliwosc zalaczenia tempomatu.

Inna sprawa ze poduszki tylko i wylacznie oryginalne, a zeby sprawdzic czy sa sprawne trzeba je zdemontowac i zwazyc co nadal daje nam tylko polowiczna informacje czy sa ok czy nie.

Nawet poduszka lemfordera pod skrzynie nie jest tak sztywna jak stara, 15-sto letnia poobrywana ktora wyjechala z autem z fabryki.

Tak wiec:

1. Poduszki silnika

2. Poduszka skrzyni

3. Czujnik pedalu sprzegla

4. Dwumas- jak szarpniecia sa zalezne od temperatury/ przejechanej trasy to na 99% jego wina

5. Przeguby

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie posiadam tempomatu. Poduszka silnika jest właśnie firmy lemfordera, a skrzyni febi bilstein. Szarpnięcia nie są zależne od temperatury ani przejechanej trasy. Występują zawsze i są takie same gdy odpuszczam gaz. Mechanik powiedział, że przeguby nie mają luzów.

Opublikowano (edytowane)

Musisz podpiac vcdsa i sprawdzic czujnik pedalu sprzegla. Nie pamietam w ktorym kanale ale gdzies na poczatku beda zera i jedynki. Mozna tez sprawdzic jak sie wkreca na obroty na luzie. Z puszcczonym sprzeglem powinien sie wkrecic na maxa a z wcisnietym sprzeglem tylko do 3000obr.

Poduszki silnika nawet lmo slabo tlumia.

Ok poszukalem:

Vcds kanal 006 wartosc druga.

Sa tam trzy zera 000. Pierwsze zero to czujnik sprzegla, a drugie i trzecie to pedal hamulca. Wciskajac pedal sprzegla powinno pokazac "100"

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

Czujnik położenia sprzęgła też mógłby coś mieć do tego jeżeli to szarpnięcie wystepuje tylko po puszczeniu gazu a nie wciskaniu sprzęgła? Ostatnio sprawdzałem coś takiego i z tego co pamiętam to na luzie wkręcał się do maksymalnie 3000 ale sprawdzę to jeszcze jutro.

Opublikowano

Moze miec wplyw. Sterownik silnika mysli, ze ma wcisniete caly czas sprzeglo przez co zmienia sie charakterystyka pracy silnika- takie mądre a takie głupie to ecu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...