Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT notorycznie nie odpala, rozlacza przekaźnik 167


rawber93

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze, bardzo proszę o pomoc bo mi już ręce opadają.

A4 B6 ALT (+LPG) notorycznie nie chce odpalać. Objawy są takie, że podczas kręcenia rozrusznikiem jest bez przerwy "cykanie" przekaźnika 167 pod kierownicą, słychać jak pompa paliwa z tyłu sobie "podpompowuje" przez ułamki sekund w czasie tych cyknięć przekaźnika. Na gazie awaryjnie nie ma jak odpalić, gdyż tak jakby rozłącza całe zasilanie centralki.

Od razu mówię, że pompa jako taka pracuje jak już kiedyś w końcu silnik odpali (może ma za małe ciśnienie? może jest na wykończeniu?)

Wymienione zostały: czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu, przekaźnik pompy nr 167, świece prewencyjnie nówki.

Dodam, że zauważyłem, że problem wraca... jak robi się mroźna noc. (ale to może być zbieg okoliczności). Ostatnio po całym dniu, kiedy rano nie odpalił, trochę już akumulator zaczął padać od kręcenia więc go zostawiłem w ciągu dnia na ładowanie i po południu o dziwo zapalił po chwili takiego kręcenia z cykaniem przekaźnika). A że wymieniłem czujniki wału i wałka to pomyślałem że po problemie bo w ciągu weekendu odpalał kilkanaście razy bez problemu, czy to rano na zimno, czy na ciepło). Dziś rano jednak problem wrócił.

Kiedys jak pompa padła to normalnie kręcił, żaden przekaźnik nie cykał tylko pompa nie dawała paliwa to odpalałem na LPG awaryjnie (wiosna-lato wiec była możliwość). Teraz rozlacza zasilanie i zawory tylko klikaja co chwila wiec nawet tak nie moge go utruchomić.

Może ktoś miał takie objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, audi stoi i czeka na wiosnę żeby spokojnie w niej pogrzebać. Podstawiałem już 2 różne pompy - bez zmian. Ostatecznie przestał w ogóle odpalać tylko cyka przekaźnik. 

A był moment kiedy po zmianie pompy kulka dobrych dni odpalał od strzała po czym nagle znowu problem wrócił więc już nie mam pojęcia co może być nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie walcze bo u mnie podobnie sie podziało. Jutro sprawdzę czy wtryski sie otwierają bo coś mi sie zdaje że tu leży przyczyna

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rawber93 napisał:

Niestety, audi stoi i czeka na wiosnę żeby spokojnie w niej pogrzebać. Podstawiałem już 2 różne pompy - bez zmian. Ostatecznie przestał w ogóle odpalać tylko cyka przekaźnik. 

A był moment kiedy po zmianie pompy kulka dobrych dni odpalał od strzała po czym nagle znowu problem wrócił więc już nie mam pojęcia co może być nie tak. 

Filtr paliwa kiedy zmieniałeś ? Zalej LM Motor Spulung  na rezerwie i spróbuj odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja miałem problemy z odpalaniem winny okazał się przekaźnik, dokładnie w podszybiu w obudowie ECU pod sterownikiem numeru nie pamiętam. Miałem tam trochę wody i przekaźnik był w środku cały zaśniedziały.  Tu masz foto zapożyczone jak to wygląda. 

 

Edytowane przez TooMeeK87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2022 o 23:40, dekiel 13 napisał:

Filtr paliwa kiedy zmieniałeś ? Zalej LM Motor Spulung  na rezerwie i spróbuj odpalić.

filtr zmieniony w tamtym roku, chociaz przyznam ze poprzerdni jezdzil (troche wstyd) co najmniej 3 lata i problemow zadnych nie bylo. nie pamietam tylko co wlozylem przy ostatniej wymianie, czy filtron (byl tez poprzednio) czy cos innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2022 o 09:32, TooMeeK87 napisał:

Jak ja miałem problemy z odpalaniem winny okazał się przekaźnik, dokładnie w podszybiu w obudowie ECU pod sterownikiem numeru nie pamiętam. Miałem tam trochę wody i przekaźnik był w środku cały zaśniedziały.  Tu masz foto zapożyczone jak to wygląda. 

 

przekaźnik nie tak dawno - bo rok temu - był wymieniany własnie z uwagi na wzbudzanie wentylatorow (jeśli to był ten, może chodzi o drugi). Teraz oczywiście też było zaglądane, sprawdzane, zero zaśniedziałych styków na oko, gniazda też są ok, czyste, bez rdzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wczoraj i na wyjętej listwie wtryskowej wtryskiwacze nie pryskaja paliwem. Pompa przy kręceniu rozrusznikiem daje paliwo na listwę ibwraca ono na powrocie z listwy.

 

Nie wiem czy to ma znaczenie ale bezpiecznik 32 i 34 nie mają w ogóle zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2022 o 22:13, Milka325 napisał:

Ja właśnie walcze bo u mnie podobnie sie podziało. Jutro sprawdzę czy wtryski sie otwierają bo coś mi sie zdaje że tu leży przyczyna

 

Naprawiles może swoje auto? U mnie od kilku miesięcy stoi unieruchomione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś rozwiązał problem? Mam to samo - raz wymieniłem przekaźnik 167 i było spoko kilka miesięcy, dziś rano znów cykanie, śmierdzi paliwem ale nie odpala tylko przekaźnik cyka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpuściłem temat i oddałem sprawę młodemu ambitnemu mechanikowi który okazał się też być dociekliwy w temacie elektryki auta. Ostatecznie nie wiem co było przyczyną ale audi wróciło do życia i odpalało od strzała niezależnie ile czasu stało nieużywane. Wiem że powyjmowal jakieś stare dokładane kable, zrobił porządki w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Szczegółów jednak nie zn.

Audi poszło na sprzedaż latem i wiem że nadal śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wymieniłem przekaźnik 167 (ten od pompy paliwa) auto zaczęło odpalać ale nadal jakiś przekaźnik stuka. Wymienię następne i dam znać. 
Swoje też sprzedam jak nie komuś do użytku to na złom :) :)

Update. 

Przekaźniki ok. Ostatnio sprawdziłem błędy i mam:
16705 P0321 008  Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal == (Czujnik prędkości silnika (G28): Nieprawdopodobny sygnał ==)

Czujnik już zamówiłem i mam pytanie czy ktoś wymieniał ten czujnik i da rade go wymienić "od góry"? 

Wychodzi na to, że komp nie ma sygnału z wału więc przekaźnikiem odłącza pompe. Dam znać po wymianie. 

 

Update

Wymieniłem ten czujnik. Dostęp od góry fatalny ale możliwy (Łatwiej odkręcić, przykręcić ciężko ponieważ nie widać otworu na pojedynczą śrubkę), zajęło mi to 2h - ktoś pisał na forum o 30 min - niewykonalne dla kogoś kto robi to po raz pierwszy. 

Błędów narazie brak, nic nie cyka, obroty ładnie trzyma i odpala od strzała. Dam znać jakby się coś zmieniło. 

Edytowane przez Kary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...