Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Proszę o analizę logów - błąd 00561 i nagły wzrost obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

- interface diagnostyczny [np.: KKL USB];

- oprogramowanie diagnostyczne [VAG-Com 409.1]*;

- laptop z systemem operacyjnym MS WindowsXP SP3.

Mam ciągle powracający (od 4 miesięcy) bład 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (add) Not Reached

Auto miało zmieniany 4 miesiące temu:

-olej (Mobil 10W-40)

- filtry paliwa

-filtr oleju

-filtr powietrza

-czyszoczona i adaptowaną przepustnice

-wymienona odma

Wczoraj

-czyszczony był przepływomierz

-wymieniono świece na NGK

-Dolalem STP na zbiornik paliwa i zrobilem na nim 500km w trasie

Objawy to:

-przy dojezdzaniu do skrzyzowania i wysprzeglęniu obroty skaczą do 3000obr/min

-obroty na biegu jalowym sa stabilne

-auto pali 10L trasa (140km/h), 12L miasto

UWAGA:

testowo został odłaczony przepływomierz, ale problem z podnoszeniem odbrotów do 3000/min nadal występował

Proszę o ocenę przepływomierza i sondy lambda[/b]

Poniżej wklejam logi dynamiczne od 1500-6000 na poniższych kanałach

oraz do pobrania plik z logami z jazdy i na postoju http://www.mediafire.com/?iwzyjjmzyrn

002.jpg

004.jpg

005.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

Opublikowano

męczyliśmy z Wampirem temat przez gg i doszedłem do takiej teorii że te skaczące obroty to może byc wina sondy . Patrząc na logi dynamiczne widać że sonda się zawiesza podczas jazdy dając cały czas takie samo napięcie, natomiast na biegu jałowym sonda niby działa ale jak się jej przygladnąć to zmiana napięcia następuje raz na 2-3 s, grupy były logowane pojedynczo więc to raczej nie winna wolnego zczytywania danych. Wydaję mi się więc że podczas dohamowania z powodu zawieszonej sondy komputer nie trybi odrazu a dopiero jak sonda zaczyna znowu pracować stabilizuje obroty. Dodatkowo wydaję mi się że mu troszkę auto za dużo pali, 10 w trasie 12 w mieście, niższe wyniki spalania osiągam u mnie na LPG.

Co wy na taka teorię spiskową?

Opublikowano

Moim zdaniem sonda jest ok. Na początek sprawdził bym zawór filtra węgla aktywnego i regulator ciśnienia paliwa...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

jak się to sprawdza ?[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2009, 12:33_________________________________________________Dzisiaj jak jechalem rano do pracy myslalem, ze oc**j...m na odcinku 12km w korkach obroty podskoczyly do 3000/min chyba z 10x co sie nigdy nie zdarzalo tak czesto....

PS: Mialem malo paliwa w baku, prawie rezerwa moze faktycznie wtedy jest wiecej oparow ktore zaburzaja prace silnika bo zawor sobie nie radzi ???[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2009, 09:26_________________________________________________Witam po przerwie :)

Wymieniłem już świece na NKG

Wczoraj z racji święta pracy wymieniłem przepustnice na inną (wyczyszczoną używkę). Dodam, że moja była uwalona, twardym nalotem, że aż wstyd.

Pytanie: skąd w rurze łączącej przepływomierz z przepustnicą znalazł się olej ?

Dodatkowo także wymieniłem zawór węgla aktywnego także na używany. Poprzedni niby "stukał" poprawnie, ale było podejrzenie, że może się zacinać.

Jak dojechałem do warsztatu to sprawdziłem VAG i wyszło, że oprócz błędu 561 miałem także błędy 17735 i 17736

tak wyglądają logi po wymianie węża ale przed wymianą przepustnicy

logiprzedwymianaprzepustnicy.jpg

tak wyglądają logi po wymianie przepustnicy i adaptacji

logipowymianieprzepustnicy.jpg

widać, że sona się już nie zacieła, czy to oznacza koniec moich problemów ? :)

[br]Dopisany: 02 Maj 2009, 12:03_________________________________________________Wykrakałem po przejechaniu ponad 200km bład 00561 nadal powrócił :(

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podłącze się pod temat gdyż też mam problem z sądom lambda i ten sam silnik czyli ADR. Logów jeszcze nie robiłem, ale robił je meczanik u którego zakładałem gaz i powiedział że mam coś nie tak z sądom bo pokazuje napięcie 1,6V gdzie niby jej maks to 1V. Zasugerował że problem może leżeć gdzieś w którejś masie silnika. Co o tym myślicie? Przy chwili wolnego czasu zrobie logi

Opublikowano

U mnie przyczyną była bardzo brudna przepustnica oraz 2 sparciałe wężyki dochodzące do przepustnicy. Jakie masz kody błedów ?

U mnie błąd 00561 nadal wystepuje, a czasami dochodzi do niego blad spalania stukowego cylindra 3 i/lub 4, ale autko jezdzi bardzo żwawo i do zaświecenia rezerwy po mieście robie 500km (odcinki po 10-15km)więc spalanie raczej jest w normnie ?

Opublikowano

U mnie spalanie też raczej w normie 8-9 litrów ale do końca jeszcze go nie wyczułem. Po pierwszym logowaniu miałem błędy między innymi właśnie spalania stukowego 1 i 2 cylindra. Ale wykasowałem je i sprawdzałem później i błędów tych nie było, czyli generalnie błędów teraz brak. Nie ma żadnego błędu odnośnie sondy lambda. Jutro sprawdzę osobiście jak wygląda to napięcie na sądzie lambda i jak się ewentualnie zmienia bo sam tego nie sprawdzałem. Powiedział mi to jedynie gazownik podczas zakładania sekwencji.

Jedyne nieprawidłowości (jeśli tak mogę powiedzieć) w pracy silnika to chwilowe wachania obrotów zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku. Występóją tylko przez chwilę a potem już wszytsko jest ok. No ale nie czyściłem jeszcze przepustnicy, przepływki więc jest jeszcze trochę do zrobienia.

Opublikowano

obowiazkowo czyszcenie i dokładnie tez wyczysc cały dolot i odme. Jakim cudem masz 8-9l/100km ? jaki odcinek, jak mierzyłeś to ?

Opublikowano

Jakim cudem masz 8-9l/100km?

Pomiar nie jest 100% wiarygodny bo zbyt krótko mam A4 aby do kńca ją wyczuć. Ale lejąc określoną ilość paliwa zazwyczaj tak jak sobie wyliczyłem tyle na tym zrobiłem. Po mieście jak jej trochę ciskałem łykła oczywiście więcej. Ale generalnie tak jakoś mi wychodziło. Teraz założyłem sekwencję więc na benzynie nie będę już raczej miał możliwości jej sprawdzić. Co do warunków jazdy to u mnie jest około 50/50 miasto trasa. A tak po za tym wyszło duże czy małe spalanie bio zupełnie nie orientuje się jeśli chodzi o benzyny - nigdy ich nie miałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...