Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala silnik błąd 4377


darekaudi4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ponieważ co jakiś  czas audi nie chce odpalić ale rozrusznik kręci normalnie. Czasami po wyjęciu kluczyka i ponownej próbie odpala od strzała a czasami trzeba kręcić nawet 15 x po 10 sekund i załapie.  Dzisiaj mialem taki przypadek po powrocie z miasta odstawiłem auto i po 30 min wystąpił problem z odpalaniem, podłączyłem kompa i wyświetlił błąd 4377. Z tego co doczytałem to moze być czujnik sprzegla ale przeciez jakby był to czujnik to nie kręciłby rozrusznik tak mi się wydaje. 

Panowie pomóżcie:

Co mi się jeszcze przypomniało to to że rok temu też miałem takie przypadki, po nadejściu wiosny i lata nie było ani jednego przypadku. Teraz zima i znowu proble powrócił. Może to wilgoci na coś oddziaływuje na jakiś czujnik lub coś innego. To nigdy nie dzieje się na całkiem zimnym i gorącym silniku a raczej po ok 1- 2 godziny postoju 

20211222_212140.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Słlawek_wkc

Czytałem ten post z twojego linka i myślałem żeby na początku zmienić sterownik hamulca ale u mnie ręczny działa bez zarzutu ( zaciąga i odpuszcza sam przy zapiętych pasach ). Ja mam problem z odpalaniem silnika raz na jakiś czas. Pytanie czy sterownik silnika ma coś wspólnego z odpalaniem ?

Wydaje mi się że to coś z tym czujnikiem sprzegla ale jakby czujnik raz na jakiś czas się np. zacinał to przy wciśniętym sprzęgle nie kręcił by rozrusznik a w moim przypadku rozrusznik kręci ale nie chce odpalić. Jak powyciągam parę razy kluczyk, ponaciskam sprzęgło to odpali od strzała. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odłączyć wtyczkę od czujnika i wyczyścić styki, ewentualnie zerknij miernikiem czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to połączenie ale z tego co wyczytałem to chyba są dwa czujniki. Jeden od wewnątrz auta gdzieś koło pedała sprzegla, a drugi od strony komory silnika gdzieś pod mechanizmem wycieraczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

Jak już zapalisz auto wciśnij sprzęgło, jakiś bieg, potem znowu luz i puść powoli sprzęgło i zobacz czy w końcowej fazie puszczania sprzęgła obroty delikatnie wzrosną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas puszczania sprzegla na odpalonym obroty delikatnie wzrastają na chwilkę. Sprawdzę wieczorem błędy w hamulcu ręcznym 

Przez to że parę razy mi nie chciał odpalić to auto zrobiło się nie pewne, wsiadam i za każdym razem myśle odpali czy nie ? A przecież to Audi i takie rzeczy są nieakceptowane. Za miesiąc jadę w góry i teraz się zastanawiam tym autem pojadę jak tego nie naprawie. 

Jutro wymieniam rozrusznik ponieważ jak kupiłem auto ok 2 lata temu uszkoszony był elektromagnes od rozrusznika, nie miałem czasu sam zrobić i dałem na warsztat aby go wymienili i prawdopodobnie nie został dokręcony dobrze przewod zasilajacy który wypalił styk w elektromagnesie. Rozrusznik kręci ale czasami tak słabo jakby akumulator padał. Wymieniłem akumulator ale to nic nie dało i wtedy zacząłem szukać po instalacji i znalazłem właśnie problem przy rozrusznku. 

20211218_195047.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2021 o 04:58, slawek_wkc napisał:

Wejdź jeszcze w vcds w hamulec ręczny i tam zobacz błędy

Sprawdziłem dzisiaj czy są błędy w hamulcu ręcznym i okazuje się że jest błąd czujnika sprzęgła

 

20211229_183524.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, darekaudi4 napisał:

Sprawdziłem dzisiaj czy są błędy w hamulcu ręcznym i okazuje się że jest błąd czujnika sprzęgła

 

20211229_183524.jpg

Sprawdziłem także czy nie ma opiłków pod zaworem na pompie i jest czyściutko 

 

20211229_175242.jpg

20211229_175318.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jak działa czujnik położenia pedału sprzegla w VCDS i wychodzi ze przy puszczonym pedale jest 14% a przy max wciśniętym jest 89% pytanie czy te wartości są prawidłowe?

 

20211229_183736.jpg

20211229_183739.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będą poszukiwania czujnika sprzęgła ale zauważyłem dzisiaj że chyba nie prawidłowo działa nastawnika klap w kolektorze dolotowym ponieważ znalazłem na YouTube że on nawet podczas dodawania gazu powinien się  przestawiać i tak samo po zgaszeniu auta powinien ustawić się w pozycje max w stronę turbo a u mnie w sumie to nie reaguje na gaz i na gaszenie silnika. Natomiast jak go lekko ruszyłem to po zgaszeniu silnika ustawił sie w pozycje max w stronę turbo. Szybka decyzja i nastawnik na stół, po rozkręceniu wyczyściłem styki a silniczek potraktowałem preparatem czyszczenia połączeń elektrycznych następnie sprawdziłem czy działa pod akumulatorem i śmiga jak nowy więc nastawnik skręcony i do auta. W efekcie końcowym bez zmian. Pytanie czy on powinien za każdym razem się przestawiać czy tylko pod obciążeniem? Klapki chodzą lekko i nie ma żadnych oporów. 

 

20211229_202308.jpg

20211229_202251.jpg

20211229_202255.jpg

20211229_202630.jpg

Edytowane przez darekaudi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mialem przypadek nie odpalenia i zrobiłem jak podpowiedział mi slawek_wkc.

Wcisnąłem sprzęgło i próba odpalenia  niestety kręci nie odpala, nie puściłem sprzegła zostało w tej samej pozycji, wyciągnąłem kluczyk i ponowna próba odpalenia ( sprzęgło cały czas wciśnięte) i odpala od strzała.  To wychodzi na to że chyba to nie czujnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś jakieś błędy dotyczące klap kolektora w vcds? Tutaj raczej nie jest problemem nastawnika klap, a sam nagar który zbiera się w kolektorze i na klapkach przez co się blokują i zacinają. Najlepsze rozwiązanie to zdjęcie kolektora i wyczyszczenie z nagaru ( przy okazji egr I klapa gaszaca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, slawek_wkc napisał:

Miałeś jakieś błędy dotyczące klap kolektora w vcds? Tutaj raczej nie jest problemem nastawnika klap, a sam nagar który zbiera się w kolektorze i na klapkach przez co się blokują i zacinają. Najlepsze rozwiązanie to zdjęcie kolektora i wyczyszczenie z nagaru ( przy okazji egr I klapa gaszaca).

Nie mam żadnych błędów związanych z klapami i to jest dziwne bo skoro nie chodzi to dlaczego nie wyświetla błędu. No chyba że tak ma być i on działa tylko pod obciążeniem. EGR I przepustnica była czyszczona pół roku temu i jest czysta a kolektor może być brudny ale klapki chodzą leciutko ( sprawdzałem jak miałem zdjęty nastawnik )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki chodzą lekko + błędu brak = nie szukamy problemu. Klapki z tego co dobrze pamiętam powinny chodzić pod obciążeniem zeby więcej powietrza łapał przy gwałtownym przyspieszania typu wyprzedzanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, slawek_wkc napisał:

Klapki chodzą lekko + błędu brak = nie szukamy problemu. Klapki z tego co dobrze pamiętam powinny chodzić pod obciążeniem zeby więcej powietrza łapał przy gwałtownym przyspieszania typu wyprzedzanie

Wydaje mi się że jak sprawdzałem jakiś czas temu to podczas gaszenia silnika nastawnik wykonywał ruch za każdym razem. 

Pytanie czy może ktoś sprawdzić u siebie wystarczy tylko ściągnąć osłonę na silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...