Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrusznika 2.0TDI CAGA


darekaudi4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Krótka ściąga jak wymienić rozrusznik w Audi A4 B8 z silnikiem 2.0 TDI 143km. Wymiana nie należy do najłatwiejszych i trzeba poświęcić ze 4-5 godzin w garażu no ale praca przy naszych Audicach to sama przyjemność. 

1. Zaczynamy od zdjęcia koła prawego przedniego następnie demontujemy nadkole wewnętrzne ( ja sobie zdemontowałem częściowo i wywinąłem aby było dojście do śrub poduszki silnika). 

2. Demontujemy osłonę pod silnikiem.

3. Odłączamy klemę -- w akumulatorze i demontujemy obudowę filtra powietrza

2cb2d006c802.jpg

4. Odkręcamy dwie śruby od osłony poduszki 

ff498fcc76af.jpg

5. Podlewaruj trochę silnik aby nie opadł podczas odkręcania poduszki

6. Od strony nadkola odkręcamy dwie śruby (nasadka 16) od poduszki i jedną śrubę wewnątrz poduszki ( nasadka 18 lub bit ) i demontujemy poduszkę na zewnątrz razem z osłoną która odkręciliśmy. W tym momencie można zdemontować lewarek podtrzymujący silnik.

020fa561e022.jpg

7. Od dołu auta odkręcamy dwie dolne śruby od łapy silnika następnie kolejną śrubę która znajduje się wyżej. Po odkręceniu trzech śrub czas na najgorszą do której potrzebujemy bardzo długiej przedłużki i przegub i na końcu oczywiście bit. Całość wsuwamy od strony nadkola przez otwór gdzie wcześniej była poduszka silnika i obserwujemy między kolektorem a turbiną ( tam widać tą śrubę) czy trafiamy w śrubę, potrzebne jest dobre oświetlenie i po trafieniu w śrubę odkręcamy i łapa jest już luźna po czym można ją wyjąć z auta. Odkręcamy także przewód masowy nasadka 13 który jest przykręcony do łapy.

abf49d3738a8.jpg

8a65b39b30a0.jpg

 

43a7ce6a8de0.jpg

7db94a259d8b.jpg

6bf68e0b9ecc.jpg

 

8. Mamy nasz rozrusznik na widoku i wydawało by się że jest już nasz ale nie będzie tak łatwo. Dolna śruba to nie problem bo nasadka 16 i odkręcamy ale górna śruba jest od strony skrzyni biegów i trzeba trochę pokombinować. Ja użyłem paru przedłużek i dwóch przegubów ( nasadka 19 12-kątna) wprowadziłem zestaw przedłużek między silnikiem a ścianą grodziową i w taki sposób odkręciłem ostatnią śrubę. Po wykręceniu tej śruby nie wyciągałem jej ponieważ między rozrusznikiem a skrzynią biegów jest tulejka i nie chciałem aby wpadła w nieodpowiednie miejsce. 

c331ee18d565.jpg

e6403c21b23b.jpg

9. Możemy już wysunąć rozrusznik i odkręcić przewód zasilający nasadką 13 i zdemontować kostkę elektryczną.

2126ba58d801.jpg

10. Po tych czynnościach wyciągamy rozrusznik na zewnątrz. 

Ja podczas składania dołożyłem sobie dodatkowy przewód zasilający od rozrusznika do puszki na podszybiu o grubości 25mm2 w peszlu  (rurce karbowanej). Długość przewodu jaka jest potrzebna to 2.2m plus dwie końcówki oczkowe (oczko 8mm) jedna kątowa druga prosta

Montaż w odwrotnej kolejności. Życzę miłego majstrowania :)

 

Edytowane przez darekaudi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co montowałeś dodatkowy przewód zasilający?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...