Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zagadkowe zgaśnięcie samochodu i problem z odpaleniem


WUDOKA

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przez dłuższą część grudnia samochód stał nieużywany. Odpalałem go od czasu do czasu żeby pochodził i się rozgrzał. Wczoraj przed wyjazdem na imprezę sylwestrową, odpaliłem go, poszedłem zmienić kurtkę i jak wróciłem to samochód był zgaszony - próba odpalenia skończyła się niepowodzeniem. Pokręciłem go parę razy dłużej i sprawiało wrażenie jakby nie miał paliwa (nie czułem zapachu benzyny po próbach odpalenia). Poruszałem całą budą, zmieniłem bezpiecznik na wszelki wypadek i dalej ten sam problem. Mam wykodowane immo, próbowałem wyłączyć je przełącznikiem i również bez zmian. Po kilku próbach już czułem paliwo, że podaje ale dalej odpalić nie chciał. Po dłuższym przytrzymaniu rozrusznika słychać było, że łapie na jeden / dwa cylindry ale odpalić nie chciał. Po skończeniu kręcenia rozrusznika słychać taki jakby zaskok iskry jakby chciał zapalić. Moje podejrzenia padły na kopułkę i palec rozrządu, wymieniłem (akurat miałem nowe a stare faktycznie zjechane) i dalej bez zmian. Kombinowałem też z kablami na 3/4 cylindrze bo nie byłem pewien kolejności.

Podejrzewałem, że pompka może być walnięta bo samochód długo stał nie ruszany i syf mógł się zebrać i zatkać pompę... no ale czy nie wyskoczył by błąd w VAG-COM?

Kolejnego dnia próba i też nie odpalił. Wpiąłem się komputerem i wyczytałem takie błędy:

  • 18010 / P1602 - Power Supply Terminal - ten błąd wynika pewnie z tego, że miesiąc temu padł mi akumulator.
  • 16486 / P0102 - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit Low Input - tu nie wiem o co może chodzić... nieszczelny dolot? lewe powietrze?
  • 17978 / P1570 - Contr.Module Locked - tu chyba po tych próbach z immo
  • 17736 / P1328 - Cyl.4-Knock Contr. Limit Attained - spalanie stukowe 4 cylindra może wynikać z błędnego wpięcia kabla od świecy?
  • 17734 / P1326 - Cyl.2-Knock Contr. Limit Attained - j/w ale z 2 cylindrem
  • 16500 / P0116 - Engine Coolant Temperature Sensor Circuit 1 Range/Performance Problem - tu w ogóle nie mam pojęcia o co chodzi.

Teraz zostaje najważniejsze pytanie - czy jest możliwe, że złapał lewe powietrze, wpadł w jakieś drgawki albo odpięło przez kopułkę któryś cylinder i na jałowych obrotach przeskoczył rozrząd? Czy te wszystkie błędy mogą spowodować nieodpalanie samochodu? Za co się zabrać w pierwszej kolejności? Filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, WUDOKA napisał:
  • 18010 / P1602 - Power Supply Terminal - ten błąd wynika pewnie z tego, że miesiąc temu padł mi akumulator.
  • 16486 / P0102 - Mass or Volume Air Flow "A" Circuit Low Input - tu nie wiem o co może chodzić... nieszczelny dolot? lewe powietrze?
  • 17978 / P1570 - Contr.Module Locked - tu chyba po tych próbach z immo
  • 17736 / P1328 - Cyl.4-Knock Contr. Limit Attained - spalanie stukowe 4 cylindra może wynikać z błędnego wpięcia kabla od świecy?
  • 17734 / P1326 - Cyl.2-Knock Contr. Limit Attained - j/w ale z 2 cylindrem
  • 16500 / P0116 - Engine Coolant Temperature Sensor Circuit 1 Range/Performance Problem - tu w ogóle nie mam pojęcia o co chodzi.

ad 1 możliwe acz nie tylko

ad2 albo sama przepływka albo okablowanie

ad3 może ale też nie musi, bo powodów może być więcej np wysypane kodowanie lub padnięty kluczyk ale skoro masz usunięte...

ad 4 i 5 no ja nie wiem jak tam masz skoro sam nie wiesz a kombinowałeś z 3 i 4 więc skąd 2?(musisz być pewien że są ok bo inaczej szukanie dalej nie ma sensu - rozrząd, zapłon i kolejność zapłonu muszą być tip top) ale tu też powodów tych błędów może być więcej np ten jak to nazwałeś palec rozrządu(prawidłowo - palec rozdzielacza) lub kopułka

ad 6 albo czujnik temp albo okablowanie

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pieterb napisał:

ad 1 możliwe acz nie tylko

ad2 albo sama przepływka albo okablowanie

ad3 może ale też nie musi, bo powodów może być więcej np wysypane kodowanie lub padnięty kluczyk ale skoro masz usunięte...

ad 4 i 5 no ja nie wiem jak tam masz skoro sam nie wiesz a kombinowałeś z 3 i 4 więc skąd 2?(musisz być pewien że są ok bo inaczej szukanie dalej nie ma sensu - rozrząd, zapłon i kolejność zapłonu muszą być tip top) ale tu też powodów tych błędów może być więcej np ten jak to nazwałeś palec rozrządu(prawidłowo - palec rozdzielacza) lub kopułka

ad 6 albo czujnik temp albo okablowanie

2. Wypnę jutro przepływkę i spróbuję odpalić bez przepływki - może daje złą dawkę paliwa...
3. Tylko, że samochód normalnie odpalił i chodził bez problemu przez chwilę.
4. Już ustawiłem tak jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz wody w paliwie, miałem ostatnio podobny problem. Po odpięciu filtra paliwa poleciała woda, spuściłem całe paliwo i zbiornik zalałem około 3 l. denaturatu + benzyną. U siebie sprawdziłem czy zechce łaskawie zapalić poprzez wlanie niewielkiej ilości paliwa do kolektora ssącego (można użyć spreju), zadziałało więc nie szukałem problemu w zapłonie.  Skasuj błędy które się da i spróbuj odpalić na patencie, jak zaskoczy będziesz wiedział w którą stronę iść. Obecnie możesz mieć trochę błędów wynikających ze spadku napięcia lub kombinacji.
Powodzenia 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @ko-lega sprawdzę to jutro.

Dzisiaj usunąłem wszystkie błędy i próbowałem odpalić - akumulator niestety trochę się rozładował i miał problem z zakręceniem (wczoraj go trochę pomęczyłem). Z ciekawości sprawdziłem błędy i żaden błąd z silnika się nie pojawił - chyba przez ten słaby akumulator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz podtlenek-LPG, spróbuj więc odpalić w trybie awaryjnym. U mnie to zadziałało w ten sposób, kluczyk w poz. "0" naciskam przycisk do przełączania (lpg/pb) i trzymam, wówczas można przekręcić stacyjką w celu zapuszczenia silnika (tak działa przy lpg tech).

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ko-lega no własnie coś nie świeci się w ogóle przełącznik. Będę zaraz wpinał naładowany akumulator to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dziwna sprawa. Wsadziłem naładowany akumulator, pokręcił chwilę i odpalił. Pracował równo i bez niepokojących dźwięków, przejechałem się do przodu i do tyłu, poprzyspieszałem i chodził bez zarzutów. Wyjechałem na drogę, przejechałem kilometr, zawracam i przyspieszam mocniej i zaczął przerywać. Ale nie przerywać, że nie chodził na któryś gar tylko po prostu jakby odcinał zapłon. Podjechałem pod dom i po wrzuceniu luzu zgasł, odpalił bez problemu.

Jechałem na LPG - na benzynie nie sprawdziłem.... zaraz odczytam błędy może jakieś się pojawiły. Jakieś sugestie ktoś ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik temperatury?? Też kiedyś miałem przygodę z nim w 1.6. Jak było -15 to auto odpalało. A jak było w granicy 0 to mogłem iść na autobus bo samochód nie odpalał.

Edytowane przez mascom
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczoraj odpalił tak dzisiaj nie chce odpalić - coś tam łapie na kilku cylindrach jak potrzymam dłużej rozrusznik ale jak tylko odpuszcze to gaśnie albo pochodzi kilka sekund na 2 gary. Instalacji LPG nie mogę dzisiaj uruchomic - po przekręceniu zapłonu w ogóle się nie zapala przełącznik, dopiero podczas kręcenia...

Paliwa w ogóle nie czuję - więc obstawiam, że coś z pompą nie tak - auto mam od 5 lat i nie wymieniałem nigdy więc mógł jej czas nadejść. @mascom miałem też tak, że były problemy z odpalaniem i faktycznie winny był czujnik temperatury ale wtedy było mega mocno czuć paliwo bo go po prostu zalewało. Dzisiaj jak kręciłem to nie czułem paliwa więc chyba problem z paliwem.

@ko-lega raczej nie - w Krakowie od kilku dni temperatura plusowa.

 

Z tą instalacją może być coś nie tak i pozwala na odpalenie na gazie po zdjęciu klemy z akumulatora (w sensie może wariować) bo wczoraj jak wsadziłem akumulator to była taka możliwość.

Odepnę klemy od akumulatora, podepnę z powrotem i spróbuję odpalić na LPG. Jak odpali na LPG to znaczy, że problem z benzyną - wyciągnę pompkę paliwa i sprawdzę na krótko czy działa. Jak będzie działać to albo woda w paliwie albo problem z wtryskami.

Jeszcze sprawdzę parametry czujników VAGiem i sprawdzę tą temperaturę i błędy

Będę dawał znać na bieżąco i dzięki za sugestie!

 

edycja: 

Byłoby śmiesznie jakby się okazało, że się pływak zaciął i paliwa nie ma w zbiorniku XD

Edytowane przez WUDOKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, WUDOKA napisał:

miałem też tak, że były problemy z odpalaniem i faktycznie winny był czujnik temperatury ale wtedy było mega mocno czuć paliwo bo go po prostu zalewało. Dzisiaj jak kręciłem to nie czułem paliwa więc chyba problem z paliwem.

Uszkodzeń czujnika może być sporo :wink: A co za tym idzie to i objawy mogą być różne.

Edytowane przez Pieterb
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

Odpiąłem klemy, wpiąłem spowrotem i samochód odpalił bez przełączania na gaz. Bez problemu się przejechałem. Podniosłem maskę i słyszę dźwięk w stylu "cyk cyk" jakby iskra gdzies przeskakiwała. Przeglądnąłem wszystkie przewody i nie znalazłem źródła dźwięku ale przesuwając jeden z przewodów, dźwięk ucichł - poszedłem za kablem i zauważyłem, że iskra przeskakuje w tym miejscu zaznaczonym na biało i jeżeli przewód od którejś świecy się nad nim znajduje (a znajduje się jeden) to iskra przechodzi na przewód. Nawet po przesunięciu przewodu widać tą iskrę.

 

Spoiler

spacer.png

Wideo na którym widać tą iskrę.

Spoiler

 

No i teraz pytanie:

1. Czy to może mieć wpływ na to odpalanie samochodu?
2. Jeżeli tak to czemu pod odpięciu akumulatora nie ma problemu z odpaleniem? Zgasiłem samochód i po chwili odpaliłem bez problemu.
3. Gdzie dalej szukać przyczyny? Paliwo jest.

Błędy wyczyszczone i nie pojawiają się żadne nowe.

 

 

@Pieterb nie wiem jak odczytać VCDS / VAG-COM wartość temperatury płynu.

Edytowane przez WUDOKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przewód łączący cewkę z aparatem. I obstawiam że to jest powodem tego co masz, po prostu słaba iskra na świecach i przez to zalewa silnik.

Na pamięć nie pamiętam gdzie tam pokazuje temperaturę ale na pewno jest.

ps powinno być chyba  gr 1  blok 2 a jeśli nie to szukaj tam w blokach to dość łatwo namierzyć.

Edytowane przez Pieterb
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatury są w porządku - winne są kable - po podmiance na używane od znajomego problem zniknął. Dzięki za podpowiedzi i sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...