Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1995 1.8t quattro AEB>AWT (1781cm3 + k04-064 = 400hp+)


bandyta928

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent a4 b5 1.8t quattro 1995 rok aeb. Plan ambitny bo atak na 400hp+

269866296_945865276320846_3082506805929402933_n.jpg.3df68ff2bd10652088b0c026d705c3b0.jpg

Zakupiona wiazka, sterownik, czujniki, pedaly, sondy, itp, ogolnie swap na me7.5, udalo sie kupic w okazyjnej cenie od znajmoego.

Glowica AEB wrocila od szfilierza i czeka swieza i pachnaca na aplikacje. Dol silnika kupiony od AWT i tutaj okazala sie klapa. Po rewizji okazalo sie ze gladzie cylindra maja rysy i ogolnie slady zuzycia, wystepowal juz tak zwany piston slap. I tutaj moje plany sie zmienily, projekt bedzie bardzo nisko budzetowy. Wiekszosc czesci zostaje starych a nowe beda z zakladane najtansze. Zawsze chcialem zrobic taki projekt i zobaczymy jak sie to uda. Trzymajcie kciuki. Wrzucam pare fotek i bede na bierzaco uaktualnial.

 

269734257_614111186483871_3150751052826159198_n.jpg.1d131451fd621055acc62c2b2a3c398d.jpg

271247425_962803371301934_3318128796711571301_n.jpg.38f78d973193d3b793a7f6ec740e0913.jpg

a tutaj po domowym honowaniu :)

269573958_397440185511196_4438422003756969228_n.jpg.12605d2b66f73f55f401cbf9c13b07d5.jpg269777266_948453816099764_6716762803304830592_n.jpg.c8c0fddbdd77156b4854906f792743d8.jpg270078541_655251189173872_3354585480287073092_n.jpg.8993f28608e6f3d1cc773660b908118b.jpg

269767929_921132718541821_2958511251425898738_n.jpg.05651cf1c871f767ca7bd2eabf80deb3.jpg270103181_960809628179863_8230962659519953800_n.jpg.b13cffb43a36d22c8ccb487586531a71.jpg269738872_641240950565075_61700752779562161_n.jpg.606abc7bea252a83e2201f9b41e87f31.jpg

269752673_989727324968933_638406456848878607_n.jpg.7af3f6aefc9511387caece0015e56f30.jpg269858520_1021357041757307_5536591068808669262_n.jpg.f0307de91c7b8a035b82355b90492ead.jpg270955285_317631766934891_2956079807431835837_n.jpg.70e3ffc8413e4cda2c6ed16de927d3a8.jpg270037136_1102409407241573_3386076846238433341_n.jpg.f3784990d766f47416b2435529abf95e.jpg269867691_388424743080635_3423548912968991655_n.jpg.42b2f528946b4ca6eaa0bef4b8d29962.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj maly update. Udalo sie z grubsza wyczyscic dol silnika i poskladac. Wszystko na starych czesciach. Panewki z lekkimi sladami zuzycia. Najgorzej wygladaly tloki ktore byly mocno zanagarzone, pierscienie tez nie mialy lekko.

268445945_261094012787968_8863780697012859913_n.jpg.828639689013e53be80a65029a03ad45.jpg269770990_296662425749600_8322678655763112959_n.jpg.64b495df3940c0c0c50f40c31e6d1f48.jpg270369347_317686410252078_4427795947581861869_n.jpg.725b2cb7757978d20e95e3ec6ff9ec32.jpg271000315_660506671658473_6425676461909120320_n.jpg.9e7c4f4c7762c32ed22bbd560716db43.jpg271178654_249794277226597_5893359509555645336_n.jpg.428237fde7411aa43006cdf09b742033.jpg270211991_643588533737396_4141505015170718955_n.jpg.2eb6d9f83b3eb2c3e375ace68a39e84e.jpg270455229_3115259472052688_8052164893017389135_n.jpg.b51860dc5c9afa13919a6d620abfbab9.jpg270144250_288861259880213_8734101607208162291_n.jpg.770468590b5a8951023cd0819cd6eceb.jpg269744715_225610416401150_5429800229995560993_n.jpg.c8ed73a3a8298560ef98dd1fdf0b5890.jpg270183522_498150404954072_4565503826029278808_n.jpg.c9d1ec26d5a5793167f7bc0bdcfe4254.jpg271085070_511275276771112_1016111425873943815_n.jpg.119319daaec58b2cd17fb0b8434b9c3e.jpg269713173_620949575626774_6202972828036970426_n.jpg.de2dc9aa78edc1f5ed67bcb0d775b151.jpg270080776_471557071026672_3532575037342994788_n.jpg.26a079835d8669d5909861a7ac43daf6.jpg

 

Jutro siada glowica, nastepnie osptrzet, i bedzie mozna szykowac sprzeglo i turbawke.

270018864_650416309327273_223641634101613463_n.jpg.6d2584a11a950e4c5df37bcdf8adf11d.jpg270572522_511747626723444_6418499493647516910_n.jpg.c43e0525f9ace88c039be7302a1ee010.jpg

a tutaj wytwor wyobrazni ktory pozwoli lepiej oddychac

271161010_636573984160964_9025685293792288232_n.jpg.f8e1ab5c58ebf9a6ae419ac4c0a15773.jpg

269825077_1602172740152234_8947795541201923918_n.jpg

269826527_625423368698958_4484792720150080184_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji ze pogoda nie dopisuje w  rucho poszedl adapter pod turbo oraz sprzeglo. Adapter z nierdzewki mialem juz pare razy i potrafil sie luzowac. Alternatywa jest zastosowanie odpowiedniej stali. Nikt nie oferuje odpowiedniego adaptera wiec trzeba bylo samemu zaprojektowac i wykonac :)

271239968_2303724503103959_529781677687380398_n.jpg.f6e17488ceea699ab40cdf6c4a3da34f.jpg270053633_482235153239371_1862631315613929845_n.jpg.cf7a524f13fc9a1c123167fd1926bc3e.jpg270184789_1065773320937539_1704839301205507994_n.jpg.8daee4ac81b3cdb1666094b0cb2a3f06.jpg

Bylo troche prob zeby to dobrze siadlo. Te z internetu nie maja podjazdu, nie mowiac juz o tym ktorym kiedys kupilem od pewnego goscia co mowil ze pasuje idealnie.

269782581_316561263695122_843957571324844987_n.jpg.c7b9f18cd69dd061769d36bb428bfa9e.jpg269790555_473703947710353_1527281309707135977_n.jpg.1ab4cb7684fc7639a4bc5dfffd48dc55.jpg269967737_415497480276105_7034477299223853139_n.jpg.cf3004c792169d28e649dfafcd33dc41.jpg271354254_1940563536145580_8433633162258419493_n.jpg.c141dcd5c39df3c73a900d0a4dffe163.jpg269872732_447532800161222_3392165932457474324_n.jpg.dfb3d75351dbcfc46b50f4743b45c8bb.jpg270834842_593912055242134_2597529564393159774_n.jpg.702fe9c91a363f4499c8fa53d8a7c05d.jpg269892102_315728643774992_5402346708205631818_n.jpg.3ec1aaeadfddc34fe516443d5b2c91f7.jpg269778438_917179332269340_4662902089560843376_n.jpg.8c3f01d84c1c3711c6cab185dea147bc.jpg

Jak juz wszystko dopasowane. Adapter i flansza od reki wypalona i szybko rzucona na szlifierke magnezowa :)270178792_1180342675826191_1496531788979808915_n.jpg.b7ab587ea3d5719c18810bd65cc3ec3f.jpg271374937_446695790373289_8105502792682236650_n.jpg.948f5561bc3d70fb6d75ca0ba3b7681b.jpg268456647_1598606770516686_8386265286134853331_n.jpg.9b4e0b737527290c1aaa14dc30840930.jpg270795179_1179870155880278_5363931655659831117_n.jpg.94a8234ed2fccd910851971303bb72fb.jpg270424977_1051124422101740_5271313347263605178_n.jpg.d14111e0903bffc36d33d49e4cd1fcbf.jpg269853867_645122750164473_3843523569682781646_n.jpg.e7df160e64e08985893af53359c1abbb.jpg

Kolo zamachowe bylo w kiepskim stanie ale szybko udalo sie je doprowadzic do uzytkowego stanu.

262281555_1455833014817277_2791733537099275355_n.jpg.139647b6a92e1a3ef0831dd643ebcb0b.jpg262049315_389514799618603_8845481435597576780_n.jpg.b4b26e859b6129f7e78ef536e892b87e.jpg

Tarcze sprzela juz wczesniej wyslalem do obicia kevlarem i przyszla na poczatku tygodnia. Srednica oczywiscie 240mm. Docisk z LT35 2.8tdi. W najblizyszych dniach bedzie trzeba calosc spasowac i zakolkowac oraz wywazyc. Wszystko we wlasnym zakresie.

259612484_4615058455247464_6002217683566011693_n.jpg.1234a2ae133683e19a8c16c75202cc94.jpg269833286_1790952974629244_8722857445481926368_n.jpg.7e7424226eb791d6a69f8f33d23086d6.jpg269853894_1292673307808454_4772524689861624058_n.jpg.ea716ca90fbc41def42408697797264f.jpg270078537_605350324029152_5240755685533460678_n.jpg.ad50442f2a51ac617491f27f51e6a9c0.jpg270693805_1398994613836251_1863804280259988903_n.jpg.2a731cacd149ec446fdb3c1640e36703.jpg

Tutaj moje poprzednie kolo ktore toczylem a nie szlifowalem. Roznice widac golym okiem.

269776243_923793181674960_4607713882682398129_n.jpg.561a8b3e08e6fc9b14e69faaf5390c61.jpg270474690_4283335925103547_1211884507108477920_n.jpg.4969e7a1a65a07f013026bd3cf0f9e01.jpg271190340_909454356426785_7882896386418881159_n.jpg.f7646d7d701d9f8abcd61df6d06cfdea.jpg

 

 

270188412_389695666246298_1115711996148361385_n.jpg

270422663_1596518707374289_390267944779928356_n.jpg

 

270720009_632718121111294_6431022574566596090_n.jpg

271525210_3116335465294169_9204410558551941731_n.jpg

Edytowane przez bandyta928
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te honowanie cylindrów to co to było ?

Przypadkową cegłą wyrwaną że ściany ?

Pierścienie stare czy nowe ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tania honownica Yato robi taka robote :) Wszystko jest na uzywanych czesciach. Pierscienie stare, jedynie oczyszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, bandyta928 napisał:

Tania honownica Yato robi taka robote :) Wszystko jest na uzywanych czesciach. Pierscienie stare, jedynie oczyszczone.

Czyli druciarstwo pełną gębą, powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz "remont" I dajesz stare pierścionki jak to nazwać ? Januszyzm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie remont tylko odświeżenie silnika pod mody. Zaraz na początku watka napisałem dlaczego projekt będzie niskobudżetowy. Nazwać mozna to jak się chce. Nie obrażę się. Faktów się nie oszuka i maszyna bedzie podawac jak wściekła. A jak bedzie chodzić i jak długo to się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych gładziach i pierścieniach zobaczysz moc jak świnia niebo, wypadanie zapłonu i pobór oleju jak na zawołanie.  Gdzie można dziadować to można, ale tam gdzie są elementy odpowiedzialne z moc to nie ma kompromisów. Nie jeden na forum gorzko przekonał się o takich sprawach. Poza tym dobre pierścienie do tego silnika nie kosztują fortuny.

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie z grupy vag są pancerne te ze starszej produkcji obskacza nie jedna tuleje jak przerwy łapią się w widelkach zalecanych przez producenta to po co to ruszać przy takim projekcie autor postu pisze wyraźnie projekt nisko budżetowy 

Edytowane przez przemas658
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zrobieniu testu glowicy AEB polegajacego na wlaniu ropy w komore spalania okazalo sie ze zawory puszczaja. Na szczescie znalazlem glowice ADR ktora ten test przeszla pomyslnie. Walki ADR beda na plus, zobaczymy jak spisza sie zawory wydechowe i odlew glowicy.

269943216_612245260106900_7884284660773371205_n.jpg.b059fac8ce998c0c7c63f71aa81b5bdc.jpg270064680_1554942924859068_6242663991933840409_n.jpg.834226bbb7717290e8fc6f4195a8231d.jpg

Glowica i dol zamknieta

269789705_941088753279401_8781542424162135247_n.jpg.d16c6cee2b651dbe0bdcd01901aabed6.jpg269695436_457454209180923_666045944477530071_n.jpg.c50ae78bb29aff79b9c87d7c721781c4.jpg269695436_457454209180923_666045944477530071_n.jpg.c50ae78bb29aff79b9c87d7c721781c4.jpg269991621_462415155286653_8836496320394954938_n.jpg.d513c7082cd5b54faeb96bef35abb384.jpg270044361_707093526903947_1990861955269378054_n.jpg.e3ae5eba46449b2aa4c319f04bcd881c.jpg270061377_729348018045188_8421067172035443723_n.jpg.1e6cf405540e94bd9ea0dbd630fc08d6.jpg269807219_1070030857165507_1700234611383388503_n.jpg.4d58f9822238c8ad616396c6a854c728.jpg

269803172_897156591164416_2349853281398336845_n.jpg

269963614_709133303336278_1849205060097346043_n.jpg

270316846_498299034939169_6934496092982417675_n.jpg

271384187_637461631040679_2807921867434477379_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siadly walki rozrzad i pare pier**l.

269932856_459115929063487_948697955210357022_n.jpg.d241faa166150f4d82181474dd3ed8d0.jpg269756236_4761430783910084_1170400575328301697_n.jpg.e8da411a43d006852171ce437510a0a1.jpg269955265_463631511886553_6938993956061427081_n.jpg.917e48bcc1c092993cad9e95542a7f7e.jpg269892113_957721164878878_2789367556134134045_n.jpg.8167517b7b54f504a64584cab16342e7.jpg271191467_3126834687635772_439752530735562817_n.jpg.9c48f2d50612474874c62428acad65c2.jpg270189167_454505149409955_8853736125680519462_n.jpg.1ba53dfd0a7ed7887246403369004007.jpg269967737_602252114396795_5061056182944208754_n.jpg.591c6a02047b15b2cf7d6f0a1794d493.jpg271195227_930039547644066_8117120996122915817_n.jpg.bd9c3e83024188cd49795da5d5fe7a04.jpg270242182_228197452822329_1900368231614650333_n.jpg.4196a1b51201354d592c6e812808eb32.jpg270134524_728610524784173_4097300317672428802_n.jpg.541a15c32fd3535f8af291f8b629d719.jpg

Do tego przyszedl intercooler od vag-a world. Nawet jak na ten projekt to grube wykonanie :)

269130498_598116957916427_675382444516368829_n.jpg.a80d2a8b6747a39aa07be570aba57789.jpg269954472_4786882208037896_2915185054338671233_n.jpg.e31c81364ae8bc5bcaac0c40cab1515d.jpg271060908_454478382804306_5961697165038017609_n.jpg.2aade466462c791fe304538459496fee.jpg270097633_187946836838425_5562394211660499487_n.jpg.84854953a85ca22f0d744c661ed3f945.jpg

Pod kocykiem czeka k04 na aplikacie

270866512_598475637912135_5255003032751826777_n.jpg.c9cd2a515db9a473222492a772382bc6.jpg

I jeszcze pare przytulaskow z kolegami APY i ARE

270465723_654162405780229_4381993924879609451_n.jpg.b3219f82f9556f6959ccb77abc979bcf.jpg271494176_436519664630711_4999980316571651622_n.jpg.9b1e78fa800f204ef09996fdf20f95bc.jpg

Niebawem dalesze prace...

269951789_303319921723313_7574294370562984108_n.jpg

Edytowane przez bandyta928
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece powinieneś dać PFR7Q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie etanol. Co najmniej e30 mix. Zobaczymy jak będzie przyjmował zaplon. Na dostrajanie i przed latem te wystarcza. Potem zmiana, słuszna uwaga. Zobaczymy tez na ile wtryski pozwolą bo będą bosche 630cc. Jak bedzie zapas i problemy z temperaturami to AFRem będe schodził w okolice 11 zachowując lambde okolice 0.85 zwieszaajac tylko ilosc etanolu. Na obecną chwilę nawet nie mam używek żadnych w przystępnym stanie.

Edytowane przez bandyta928
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rozkmina stozek 3 cale czy ori pucha 3 cale. Ostatecznie padło na ori puche z lekkimi modami. Do tego filtr KN.received_251303623785930.jpeg.966063a6e35ff589830e5146f74a7d1d.jpegreceived_585622236181832.jpeg.d48e8bef1b492dcd432e0ec0ad1077b8.jpegreceived_345160420469612.jpeg.e2ab8a0d457b70c8accff075401a2490.jpeg

Nie podjąłem jeszcze decyzji czy będę ciol ori wiązkę awt i lutowal wtyczki aeb czy będzie robiona przejściówka. Sterownik z końcówka CG dobrze mi znany jak i DC. Będzie można dograć fajnie setupik. Moja rada nie dajcie się namówić i nie usuwacie 2 sondy. Lepiej jest wylaczyc diagnostykę kata.

received_1989326374575040.jpeg.d95ceda07c8c0d66383b1da1c381f874.jpeg20220108_160232.jpg.3cceba5a86f6ae5755ee81b839e365be.jpgreceived_340033111298523.jpeg.14926698b8a09f1dd7fc0dcd630f9342.jpegreceived_900816190622448.jpeg.5bf39878906368ad73932ea75855ee27.jpeg

Znalazły się sprężynki z 2.7bitrubo ale na nie juz za późno bo czapka złożona a szkoda.

received_694060605312682.jpeg.a828fe1c4eaa3834255388c61d968732.jpeg

Wtryski boscha siadają w gniazda kolektora aeb ale listwa jest za wysoko. Będzie trzeba zebrać po 9mm z kolektora w miejscu mocowania listwy i powinno być ok.

received_362454658975522.jpeg.6da7e125127a85ca829ec0bfd6d110b4.jpegreceived_618725156025910.jpeg.ac921c6bcfb2ade2f1e5ffac19c1176f.jpegreceived_232075515770712.jpeg.238990650f4c51844e99edf24383b795.jpegreceived_479293610296782.jpeg.e0c6af833f7865935d00703081bb4624.jpeg

Na dzisiaj prace wstrzymane bo oringi króćców wodnych nie nadają się do powtórnego użycia. Trzeba zamówić w poniedziałek.

received_459202009156211.jpeg.10fe59742536c796939ea33c9a84facf.jpegreceived_1535408176846118.jpeg.dea3610109eb55f829c529dec81a6155.jpegreceived_635808307739849.jpeg.d5094f359302f1f6d8fc649ae0506d86.jpegreceived_5056867587677268.jpeg.9b4ff5a6cc3149886899266999c77ab3.jpeg

Jeszcze dużo przeróbek i prac. Powoli do przodu.

Edytowane przez bandyta928
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiskozy nie będzie. Myślę tez żeby wywalić wspomaganie kierownicy. Zobaczymy czy to realne i xo maglownica powie na brak oleju.

received_4555566854560795.jpeg.60cb7688c3a965595929380201de4e14.jpeg

received_659941125363786.jpeg.31e390b8d1c8279d6bc4049762fc86c7.jpeg

Cooler chinczyki ale wolałbym firmy do88 o wiele lepsze przepływy i mniejszy pressure drop. Trzeba się rozejrzeć.

received_609909640315990.jpeg.35490b95016f17bd43b8e0c50f4aa0c8.jpeg

Przekładka termiczna pod ssacy.

received_4561956913853572.jpeg.e64b2a9b1267e2d485f6c1fad9837f2e.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ci przeszkadza wspomaganie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...