ebis Opublikowano 23 Stycznia 2022 Opublikowano 23 Stycznia 2022 Cześć jestem nowy na forum więc jeszcze raz witam wszystkich. Mam problem z moim Audi A4 B6 1.6 MPI z uszczelką pod głowicą i ubywającym olejem. Samochód mam od 2 ,5 roku ale napiszę chronologicznie bo myślę, że to ważne. Od 2 lat co 3 a teraz już co 2 tys. km muszę dolewać 1l oleju podobno nie jest to jakiś straszny wynik więc dolewałem i jeździłem. W październiku 2021 przed wymianą oleju postanowiłem zrobić płukankę naftą uniwersalną licząc, że zmniejszy się pobór oleju. Ciężko stwierdzić czy zabieg pomógł bo dopiero w tym tygodniu zaświecił się olej od wymiany czyli przejechałem 2200km. Podczas wymiany wlałem 3,5 l (maksimum na bagnecie). Płukankę zrobiłem przez cylindry. Zaobserwowałem, że szczelny tak dobrze jest tylko 4 cylinder bo po obróceniu wałem wylała się nafta tylko na 4 cylindrze a w pozostałych spłynęła. Miesiąc temu zaczął się problem najpierw z ubywającym płynem chłodniczym a później z ogrzewaniem. Mechanik wymienił gumowy króciec między silnikiem a grodzią bo podobno był sparciały i kazał obserwować czy płyn będzie ubywał. Niestety płyn ubywał więc pojechałem do innego mechanika na test uszczelki pod głowicą. Na rozgrzanym silniku mechanik sprawdził szczelność całego układu oraz zrobił test uszczelki pod głowicą i stwierdził, że jest ok. Ale gdy odchodził to akurat podniósł się duży bąbel w zbiorniczku wyrównawczym z płynem i się wylał. Co go zastanowiło i ponownie wykonał test trzymając już dłużej tester i po chwili znowu bąble w zbiorniczku i płyn reakcyjny zmienił kolor na żółty więc to jednak uszczelka. Dodatkowo na ściankach zbiorniczka widać wytrącające się czarne plamki. Od zalania płynu do maksimum ubywa go do minimum po przejechaniu 150km tylko nie na raz bo dziennie robię 30 km. Tutaj takie moje pytanie bo widzę, że opinie mechaników są podzielone więc pomyślałem, że zapytam osoby bardziej doświadczone. Czy warto remontować ten silnik? Podobno jest ryzyko, że pierścienie mogą się nie przyjąć jeśli będzie owalizacja tulei a nie wiadomo ile tak dokładnie ma przejechane i czy to nie jest złom. Dodatkowo jest ryzyko, że jeśli to uszczelka pod głowicą to płyn dostaje się na cylinder i powoli powoduje jego korozje bo jednak jeszcze trochę jeżdżę tym autem. Silnik na liczniku ma 225 tys. km był sprowadzony z DE na zamówienie u poleconej osoby. Cały samochód wygląda dobrze i nie ma z nim jakiś problemów mechanicznych czy blacharskich po za tym silnikiem. Niestety coraz częściej słyszę, że chyba nie ma tyle na liczniku bo ostatnio musiałem wymienić też szczotki alternatora, który powinien dłużej wytrzymać. Niektórzy twierdzą, że lepiej zrobić przekładkę i kupić jakąś używkę. Jestem w stanie w to pójść bo nawet może wyjdzie taniej. Tylko kupno silnika z palety myślę, że jest sporym ryzykiem dlatego wolałbym z jakiegoś rozbitka, którego mógłbym odpalić. Tylko gdzie w promieniu 200 km od Krakowa kupić taki pewny silnik? Wiem, że te auta mają już po 20 lat więc nie ma się co spodziewać cudów dlatego gdybym kupił nawet taki silnik na przekładkę to profilaktycznie bym wymienił uszczelkę pod głowicą i dał ją do splanowania. A może istnieje możliwość kupna takiego silnika po remoncie z gwarancją. Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny.
krzysztof2006 Opublikowano 24 Stycznia 2022 Opublikowano 24 Stycznia 2022 Wiatm Robiłem remont silnika sam w 1.6 mpi 102 km alz, wiec odpowiem ci na prawie kazde pytanie. Ubywanie oleju w tych silnikach to torma, wina lezy po stronie pierscienia olejowego, ktory sklada sie z 3 czesci zamiast 1, ( czyli 2 bardzo cienkich pierscieni i w srodku sprezynka, niestety te pierscienie sa tak cienkie ze po pewnym czasie nie maja sily sprezynowac na scianki cylindra, i siedza w tloku). i dlatego bierze spore ilosci oleju, przy tym tworzy sie nagar duzy na tloku. Poprzez branie oleju głupieje druga sonda Lambda BANK1 Płukanki cio nic nie dadza, zalewanie nafty na tloki, plukanie silnika itp nie uchroni tego silnika przed braniem oleju. Tylko i wylacznie wymiana pierscieni, jezeli oczywiscie nie ma jaja na tulejach, trzeba zmierzyc średnicówka, jak wyglada sprawa. Ubywajacy plyn chodniczy - gdzies jest wyciek, najczesciej jest od strony grodziowej, tam idzie trojnik, przykrecony do glowicy. Trzeba to rozebrac i wymienic oring, ktory z biegiem czasu stracil swoje wlasciwosci i ztwardnial. Silniki bardzo proste w naprawie, przewaznie jes owalizacja, i trzeba kupic nadwymiar tłoki, rozwircac, chonowanie i silnik bedzie latal jak nowy. Ja tak zrobilem, i jest wszystko super ani grama oleju. Pozdstawa to by ktos dobrze zrobil chonowanie itp nie druciarstwo. kupno silnika to ryzyko, chyba ze z zaufanej reki, lepiej zrobic dobry remont i cieszyc sie. Kupno silnika z gwarancja hmm tylko ceny zaczynaja sie od 6 tys w zwyz i kto wie jak to ktos zrobil, ja skladalem sam od zera - nowe tloki panewki pompa oleju sprzeglo planowanie bloku glowicy remont glowek korbowodow i tak by pisal i pisal ale wiem co mam teraz
krzysztof2006 Opublikowano 24 Stycznia 2022 Opublikowano 24 Stycznia 2022 to jest przyczyna brania oleju poprzez pierscien olejowy
ebis Opublikowano 27 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2022 (edytowane) W dniu 24.01.2022 o 09:32, krzysztof2006 napisał: Silniki bardzo proste w naprawie, przewaznie jes owalizacja, i trzeba kupic nadwymiar tłoki, rozwircac, chonowanie i silnik bedzie latal jak nowy. Ja tak zrobilem, i jest wszystko super ani grama oleju. Pozdstawa to by ktos dobrze zrobil chonowanie itp nie druciarstwo. Dzięki Krzysztof za odpowiedz i to zdjęcie. Jak długo już jeździsz po remoncie i ile km? Druga sprawa czy byłbyś w stanie mi napisać co dokładnie krok po kroku naprawiłeś i wymieniłeś podczas tego remontu? Myślę, że to może pomóc wielu osobą z tym silnikiem. Jeśli chodzi o ten trójnik z tym o-ringiem to już go wymieniłem a płynu ubywa przez uszczelkę pod głowicą bo miałem robiony test. Co do sondy lambda to jakiś czas świecił się check teraz już się nie świeci ale jak stoi na wolnych obrotach to mocno czuć benzyne. Dodatkowo dzisiaj przed odpaleniem sprawdziłem poziom oleju i czuć benzyne też w oleju. Co do rementu i owalizacji cylindrów właśnie tego rozwiercania i honowania się obawiam czy ktoś dobrze to zrobi. Czy jak robiłeś u siebie remont to honowałeś to ręczną honownicą? Pierwszy raz mam remont silnika więc nie jestem pewien ale zapytam czy jak by wyszła owalizacja cylindrów to zamiast rozwiercać i honować nie mógłbym kupić bloku z cylindrami i podmienić? Myślę, że pewnie przy takiej podmianie należałoby planować blok. Edytowane 27 Stycznia 2022 przez ebis
krzysztof2006 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Po remoncie zrobilem okolo 4000 tys km, wazne by docierac na poczatku na benzynie jezeli sie posiada instalacje gazowa. Opisze ogolnie jakie czesci wymienilem, mam nadzieje ze nie pomine zadnej bo troche tego bylo, moglbym opisac krok po kroku jak i co ale to zajmie troche czasu. Czesci - TLOKI KPL (MALE) sa one poprawione wzgledem fabrycznym i roznia sie tym ze jest lepsze odporowadzenie oleju, czyli sa dziurki do srodka tloka -panewki glowne i korbowodowe, panewki oporowe -uszczelniacz walu od storny rozrzadu i od storny sprzegła - nowe sruby ( głowicy oryginal ASO:) - korbowodowe oryginał ASO - nowe sruby stopy korbowodu -uszczelka pod glowice Victor Reinz - planowanie bloku i glowicy ( z racji iz nie wiadomo co dzialo sie z silnikiem czy nie zoastal przegrzany i jest aluminiowy zrobilem obie plaszczyzny) - wymienilem termostat dla bezpieczenstwa i wczesniej ktos cos tam grzebal skrecil tak ze nawalil silikonu i zel zostalo to zamocowane krzywo do bloku ( zalozylem od 1.8T tam tem otwarcia jest 100 st, oryginal jest 105 stopni, zalozylem o mniejszej tem dla bezpieczenstwa:) termostat firmy BEHR - polerowanie walu (wal byl w bardzo dobrym stanie) jak rownierz sprawdzenie czy nie ma bic -napinacz łancuszka pompy oleju(oryginal byl ciut skrzywiony wzgledem osi pracowania łancycha) -KPL nowy razrzad, -głowica ( sprawdzenie szczelnosci) sprawdzenie prowadnic (umnie byly 2 wymienione:) itp wymiana uszczelniaczy zaworowych -korbowody (robione byly glowki korbowodów, i ogolne sprawdzenie) -wszelkie uszczelki, oringi nowe (korektora wydechowego, filtra oleju, korektora itp) - plyn chlodniczy ( do tych silnikow idzie plyn chodniczy G12+) Mam nadzieje ze nic nie pominolem ale pewnie sie cos znajdzie to tak z grubsza. Trzeba sie zaopatrzyc w narzedzia takie jak kluczy dynamometryczny (ja kupilem w zakresie 10-90nm, opaska do pierscieni) Caly remont rozlozenia jak i zlozenia silnikawykonalem sam bez osob pomagajacych na spokojne. Silnik bardzo poprsty.
krzysztof2006 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Opublikowano 30 Stycznia 2022 Jezeli jest uszkodzona uszczelka pod glowica, a te silniki pracuja w przedziale temperaturpowym 105 -108 wlaczanie sie wentylatora z tego co wycztyalem, jezli jakiejs ogniwo bylo uszkodzaone np czujnik np to latwo o przegrzanie, i zapewne tak bylo w twoim przypadku, no chyba ze silnik ma juz 500 tys to ok, ale ogolnie sa to zywotne silniki proste. Reczna chonownica jak to mowia po rozmowach - druciarstwo, mi robil chonowanie warsztat ten ktory robil szlif cylindra. Po zdjeciu glowicy i wyjeciu tlokow, mierzy sie SREDNICOWKA, od gory do dolu, z kazdej storny zuzycie na kazdym poziome, jezeli przekracza zakres zuzycia, robimy szlif cylindra nowe tloki na 1 szlif i chonowanie, jezeli zuzycie nie jest duze i miesci sie w zakresie zuzycia, robimy tak czy inaczej honowanie i nowe pierscienie. mozesz kupic blok z cylindrami, tylko gdzie go kupisz dobrego, z tak malym zuzyciem, moze sie uda, druga sprawa predzej czy puzniej i tak bedzie bral olej przez niestety 3 czesciowy pierscien olejowy, i zapewne wymiane oleju LONG LIFE. Niechce doradzac kto jak ma zrobic, kazdy musi podjac decyzje sam, dlatego ze taki remont kosztuje troszke i niekiedy kosztuje prawie polowe wartosci auta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się