Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Problem z doborem wałka wydechowego PD


Twardy98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, robiłem ze znajomym diagnostykę mojej b7 i stwierdziliśmy że wałek wydechowy może już nie trzymać wymiarów ze względu na pływające korekty z + na - i odwrotnie. Posiadam auto z 12.2004r z silnikiem BLB bez dpf. Do tego silnika według etki wychodzą 2 wałki o nr. 03G109102B (BNA, BLB) oraz 03G109102C (BNA, BLB, BRE, BRF, BVG, BVF). Który z wałków powinienem zastosować? wydaje mi się że wałek 102C jest z dotryskiem ze względu na DPF ale nie jestem pewien :/ Prosiłbym o pomoc.

PS: jaki powinien być wymiar krzywki pompowtrysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Twardy98 napisał:

Witam, robiłem ze znajomym diagnostykę mojej b7 i stwierdziliśmy że wałek wydechowy może już nie trzymać wymiarów ze względu na pływające korekty z + na - i odwrotnie. Posiadam auto z 12.2004r z silnikiem BLB bez dpf. Do tego silnika według etki wychodzą 2 wałki o nr. 03G109102B (BNA, BLB) oraz 03G109102C (BNA, BLB, BRE, BRF, BVG, BVF). Który z wałków powinienem zastosować? wydaje mi się że wałek 102C jest z dotryskiem ze względu na DPF ale nie jestem pewien :/ Prosiłbym o pomoc.

PS: jaki powinien być wymiar krzywki pompowtrysku?

Przecież masz wyraźnie w etce zaznaczone że 103C był stosowany od F 8E-6-133 282>> więc sprawdź swój VIN.

Swoją drogą  jeszcze się nigdy nie spotkałem z wytartymi wałkami w 16V, nawet po przebiegu 500kkm+ 

Prędzej pompę vacum bym obstawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie korekty plywaja z powodu poszarpywania silnika na biegu jalowym na rozgrzanym silniku. Jest to spowodowane lipna mapa czasu wtrysku dla dawki paliwa w okolicach 5-8mg. Delikatny spadek obrotow z 903 do 882 i silnik dostaje duza dawke paliwa aby znowu podbic obroty do 903. Objawia sie to szarpnieciem. Widac to w vcds na dawce i korektach.

W tym wlasnie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, H4mm3R napisał:

Przecież masz wyraźnie w etce zaznaczone że 103C był stosowany od F 8E-6-133 282>> więc sprawdź swój VIN.

Swoją drogą  jeszcze się nigdy nie spotkałem z wytartymi wałkami w 16V, nawet po przebiegu 500kkm+ 

Prędzej pompę vacum bym obstawiał.

pompa vacu jest zrobiona bo puszczala olej do paliwa. Wtryski są 100% sprawne, vin WAUZZZ8EX5A441747. Znajomy mi mówił o wałkach ale wiedza na podstawie AWX itp. w 16v wydaje mi się że powierzchnia jest dużo wieksza wiec nie powinno być tego problemu przy 277tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, nadybek napisał:

Pewnie korekty plywaja z powodu poszarpywania silnika na biegu jalowym na rozgrzanym silniku. Jest to spowodowane lipna mapa czasu wtrysku dla dawki paliwa w okolicach 5-8mg. Delikatny spadek obrotow z 903 do 882 i silnik dostaje duza dawke paliwa aby znowu podbic obroty do 903. Objawia sie to szarpnieciem. Widac to w vcds na dawce i korektach.

W tym wlasnie problem?

jeśli chcesz mogę zrobić logi. ogółem korekta w bodajże kanale 010 nie przekracza 0.4mg ale potrafi momentami wachlować na + i -. Silnik nie posiada wałków już dlatego jego praca jest twardsza ale drażnią mnie jego pojedyncze dygnięcia na wolnych obrotach. Ponoć pierwsze 2.0tdi tak mają ale fajnie było by się tego pozbyć bo drażni :dontknow:

edit- Auto miało dokładnie tak samo na seryjnym sterowniku jak i teraz na sofcie.

Edytowane przez Twardy98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zobaczyc na kanale 001 ze te wahniecia sa spowodowane problemem z utrzymaniem obrotow biegu jałowego. Przy 903obrotach dawke paliwa trzyma ladnie np. 6mg. W pewnym momencie obroty delikatnie spadaja do 88x obrotow. Sterownik silnika potrafi podac kilkanascie mg zeby podbic obroty do 903. Wystepuje wtedy szarpniecie silnikiem. 

Jest na to metoda ale spalanie delikatnie wzrasta i to leczenie syfa pudrem. Przekreca sie walek wydechowy az przestanie szarpac. Wzrasta wtedy obciazenie silnika i dawka sie stabilizuje.

Zauwaz ze jak wlaczysz klime to szarpniecia sa minimalne lub zerowe.

Nikt tak naprawde nie doszedl do przyczyny tych szarpniec. Ja kumplowi zmienialem mape czasu otwarcia wtrysku dla okolic biegu jalowego. Czasami ponoc pomaga obnizenie obrotow biegu jalowego poprzez adaptacje w vcds- mozesz sprobowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Twardy98 napisał:

pompa vacu jest zrobiona bo puszczala olej do paliwa. Wtryski są 100% sprawne, vin WAUZZZ8EX5A441747. Znajomy mi mówił o wałkach ale wiedza na podstawie AWX itp. w 16v wydaje mi się że powierzchnia jest dużo wieksza wiec nie powinno być tego problemu przy 277tyś km.

Niestety ten typ tak ma. Ja do tego bujania się przyzwyczaiłem ale widzę że można to obejść metodą opisaną przez @nadybek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...