Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pomoc o rozpoznaniu błędów


adam41

Rekomendowane odpowiedzi

witam potrzebuje pomocy, pacjent to audi a4 b8 2.0tfsi quattro z 2013 155kw kod silnika cpma, niedawno zapaliła mi się kontrolka check engine , po sprawdzeniu i wykasowaniu błędów przez kilka dni było spoko , dziś jadąc z pracy znowu się zapaliła i są to te same błędy

Wtorek,21,Czerwiec,2022,15:30:32:00001
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x86
Wersja VCDS: AKP 17.1.3.0
Wersja danych: 20170621 DS267.7
www.vcds.pl


VIN: WAUFFAFL0DN041380   Numer rejestracyjny: 
Przebieg: 8888   Numer naprawy: 1111

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 06H-907-115-CDN.clb
Oznaczenie elementu: 8K5 907 115 F    HW: 8K2 907 115 L
  Komponent i/lub wersja: 2.0l R4/4V TF H09 0008
           Kodowanie: 4A2A0013242600062000
           Kod serwisu: WSC 15684 002 1048576
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS0118K5907115F 001009 (AU48)
                       ROD: EV_ECM20TFS0118K5907115F.rod
                      VCID: 35601948944177E90A-8060
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

4096 - Z1; czuj.położ.wałka rozrz.(G40)/czuj.położ.wału korb.(G28) 
          P0016 00 [096] - Niepraw.przyporządkow.
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 6
                    Przebieg: 282701 km
                    Data: 2022.06.20
                    Czas: 05:04:12

                    Prędkość obrotowa silnika: 1122.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 8.2 %
                    Prędkość pojazdu: 28 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 92 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 16 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.418 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Średni czas wtrysku: 0.616 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Bieg jałowy
                    Względna wartość obciążenia: 12.80 %
                    Moment obrotowy silnika: 22.1 Nm

5661 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0088 00 [096] - za wysokie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 282774 km
                    Data: 2022.06.21
                    Czas: 05:05:54

                    Prędkość obrotowa silnika: 1738.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 43.5 %
                    Prędkość pojazdu: 72 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 58 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 15 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.300 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Średni czas wtrysku: 2.682 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Obciąż.niepełne
                    Względna wartość obciążenia: 82.95 %
                    Moment obrotowy silnika: 195.2 Nm

2837 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0088 00 [236] - za wysokie
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 4
                    Przebieg: 282692 km
                    Data: 2022.06.18
                    Czas: 13:53:49

                    Prędkość obrotowa silnika: 1593.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 8.2 %
                    Prędkość pojazdu: 67 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 55 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 15 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 970 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.159 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Średni czas wtrysku: 1.027 ms
                    Tryb pracy silnika-Channel 87: Obciąż.niepełne
                    Względna wartość obciążenia: 20.18 %
                    Moment obrotowy silnika: 37.6 Nm


Kody gotowości: 0000 0000
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd za wysokiego ciśnienia na rail. Wejdź w rozszerzone bloki pomiarowe i porównaj ze sobą jak zachowują się cićnienie paliwa rzeczywiste z ciśnieniem zadanym. Możliwe, że czujnik ciśnienia przekłamuje lub rzeczywiście jest za wysokie. 

Auto po programie czy seria?

Drugi błąd może ale nie musi wynikać z naciągniętego łańcucha. Masz przebieg 282 kkm, rozrząd masz jeszcze pierwszy czy już wymieniany? Słychać rozrząd przy rozruchu silnika?

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozrządu nie słychać , a wymieniany był przy 264000 , auto seria , ściągałem go z usa , czyli myślisz że może być błąd spowodowany ciśnieniem paliwa, a czy może to być spowodowane filtrem paliwa , bo nawet nie wiem kiedy był wymieniany, a pod vaga podłączę go jutro i zobaczę te ciśnienie paliwa, dzięki za info bo już na google jak czytałem to niby rozrząd tez ma podobne objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby była to wina filtra paliwa to miałbyś raczej za niskie ciśnienie na rail bo przytkany filter nie przepuszcza odpowiedniej ilości paliwa do pompy HD, a ta z kolei nie byłaby w stanie wygenerować odpowiedniego ciśnienia w rail. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,dawno nie zaglądałem na forum , powiem krótko ,błędy które miałem z ciśnieniem paliwa ,było spowodowane rozciągnięciem łańcuch rozrządu ,  najlepsze jest to , ze na rozrządzie przejechałem około 10 tyś , fachowcy od audi powiedzieli, że poprzedni mechanik założył rozrząd producenta z angielskiego , a w tych motorach one nie wytrzymują , teraz przejechałem na nowym już ponad 20tyś i jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...