Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa/Przekładnia


Koziar993

Rekomendowane odpowiedzi

Audi A4 B6 1.8t BFB 211KM 335Nm Quattro , Avant 20002r

 

Witam , po raz kolejny mam problem ze wspomaganiem .
XX czasu temu pisałem tutaj post o piszczącym wspomaganiu , po wymianie paru pomp wspomagania , kilku przekładni , przewodów , zbiorniczka i zaworków nic nie przestało piszczeć , ale przyzwyczaiłem się do tego i było OK , ale od X tygodni mam problem z brakiem powrotu kierownicy do punktu 0.

Któregoś dnia wymieniał mi mechanik kpl wahaczy przód z firmy REGUM czyli inaczej lemfolder, pojeździłem tak parę dni i pojechałem na zbieżność - kierownica ustawiona , auto jedzie prosto , ale dalej bardzo opornie wraca , muszę jej za każdym razem pomagać. Jechałem raz jeszcze do innej osoby na zbieżność i geometrie. Całe  PRZEDNIE zawieszenia jest super ustawione.

Tylne zawieszenie jest na " zielonym polu" ale jest znaczna różnica , lewe koło 0.50 a prawe -1,50 gumy na tył zostały już zakupione na wymianę ( tutaj dodam , że auto przy wyższych prędkościach zaczyna pływać po drodze i według osoby wykonującej zbieżność to może być przyczyna.

Wracając do kierownicy i punktu 0 - pompa wyje jak wyła przed problemami , czy to na prostej kierownicy czy podczas skręcania .

Maglownica jest z modelu b7 1N1 - w trakcie kręcenia kierownicą ( podczas jazdy) nie słychać żadnych uderzeń , ale mam wrażenie że czuje lekkie drgania na kierownicy.

Szybkie ruszanie kierownicą na boki na postoju - słychać już stuki czy to na zgaszonym czy odpalonym , są dźwięki dochodzące z dołu auta.

Kolejna rzecz , to podniosłem auto do góry ( nie odpalałem ) kręciłem kierownicą i było dość ciężko mimo kół w górze, później odpaliłem na podnośniku i kierownica chodziła dość lekko i bez oporów. Wyłączyłem silnik następnie odkręciłem końcówki drążków od wahaczy i w tym momencie kierownica chodziła bardzo lekko , ciągnąc za koła również było lekko , a ruszając samą przekładnią z lewej do prawej również nie czułem jakby coś się zacierało , haczyło albo zgrzytało .

 

PS. Kierownica gorzej i ciężej chodzi jak na dworze jest wysoka temperatura, z rana nie wraca do 0 ale chodzi lżej.

Czy ktoś może coś dopowiedzieć ? Stoję przed dylematem - kolejna już chyba 5 maglownica , 4 pompa czy komplet + przewody. Czy lepiej ORI uzywe , czy regenerować ... ręce i portfel opada.

Edytowane przez Koziar993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zwrotny (8E0422529) wymieniałeś? Jak dobrze pamiętam w przewodzie biegnącym od pompy do magla jest dławik może to też mieć wpływ.

Drgania podczas jazdy to mogą być z układu napędowego itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płyn masz? Może masz przecieki na uszczelnieniach i poziom płynu w zbiorniczku za mały? Przez co może pompa zaciąga powietrze i się pieni przez to nie dając odpowiedniego ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2022 o 11:16, tass napisał:

Zawór zwrotny (8E0422529) wymieniałeś? Jak dobrze pamiętam w przewodzie biegnącym od pompy do magla jest dławik może to też mieć wpływ.

Drgania podczas jazdy to mogą być z układu napędowego itp.

Hej ! Ten zaworek kupowałem w ASO , nic się nie zdał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.06.2022 o 11:35, MaTeo85 napisał:

A płyn masz? Może masz przecieki na uszczelnieniach i poziom płynu w zbiorniczku za mały? Przez co może pompa zaciąga powietrze i się pieni przez to nie dając odpowiedniego ciśnienia?

Płyn jest , wycieków brak :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...