Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Aktywny Układ Kierowniczy - 1N7-ciężko chodząca kierownica


tomasm64

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wreszcie postanowiłem zapytać na forum w sprawie ciężko chodzącej kierownicy. Auto mam już ładnych parę lat i chyba się do tego już przyzwyczaiłem ale chciałbym to wreszcie zmienić !!!

eb1d6e87ba6b.jpg

Na wlepie mam 1N7, czyli aktywny układ kierowniczy. Mam też fabrycznie Audi Drive Select. Zmieniając w opcjach ADS na dynamik, komfort czy indywidualne zauważalna zmiana jedynie w pracy silnika/skrzyni, czyli na przykład dłuższe biegi itp. Żadnej różnicy w stosunku do działania układu kierowniczego, jak chodził ciężko tak i chodzi ciężko bez względu na zmiany trybu. 

I tu mam pytanie: czy może z samym układem kierowniczym jest coś nie tak, może za ciasno chodzi magiel, płyn wspomagania był wymieniany rok temu na Febi, bez żadnej poprawy.

Nie jestem fachowcem w tych sprawach, stąd moja prośba o pomoc do Was !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ aktywny nie powoduje zmiany twardości tylko zmienia jakby przełożenie. Tu masz pokazane na czym to polega i jak funkcjonuje.

WWW.AUDI-TECHNOLOGY-PORTAL.DE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na ten fragment:

9d65dc365542.jpg

u mnie nie działa to w ogóle. Kierownica kręci się ciężko tak samo manewrując na postoju, jak i w trasie, żadnej różnicy. Czyli coś jest nie tak, dobrze myślę ?!  Tylko w czym tkwi problem, w sterowniku przekładni czy w samej przekładni, jak to sprawdzić !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma różnicy w miękkości czy twardości działania. Jest natomiast różnica w ilości obrotów kierownicy do uzyskania pełnego skrętu kół, w zależności od ustawienia ADS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę to jeszcze raz sprawdzić u siebie!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zauważam różnicę w ilości obrotu kierownicy w stosunku do skręcenia kół w różnych ustawieniach ADS. 

Ale jednak kierownica chodzi zbyt ciężko moim zdaniem i chyba będzie coś może z maglownicą, może pompa wspomagania !?

Jak to posprawdzać, czy sam sobie poradzę czy raczej warsztat !?

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...