Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w dolocie, brak doładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio zaczęło ubywać mi oleju- dużo idzie w dolot, ponieważ mam forge’a i jest zalane w koło. Jednocześnie zauważyłem że auto ma muła. Zrobiłem logi dynamiczne- brakuje około 0.3-0.5 bara względem zadanych wartości.

 

Chcialbym się zapytać jak sensownie rozpocząć diagnozę, aby w ciemno nie kupić turbo? Oczywiscie jeśli chodzi o szczelność dolotu to coś tam wykombinuje z korkiem od balonu na wino, a forge’a po prostu wywalę, ale jak upewnić się że to na pewno turbo puszcza olej? Czy wadliwa odma będzie walić olejem do turbiny czy jest to niemozliwe i obecność oleju na początku układu ssącego oznacza w 100% turbo? 
Odma wymieniona niecały rok temu na ASO. 

Opublikowano
W dniu 6.09.2022 o 10:13, reb00 napisał:

Czy wadliwa odma będzie walić olejem do turbiny czy jest to niemozliwe i obecność oleju na początku układu ssącego oznacza w 100% turbo? 

Może walić z odmy, a może też przez uszkodzone kanały w pokrywie zaworów.

Opublikowano

Zajrzałem do wlotu turbiny i w kanale idącym z pokrywy zaworów stoi trochę oleju. Podmieniłem odmę i zobaczę czy coś się zmieni. Jeśli były by to kanały w pokrywie to jest to do naprawienia, czy całą pokrywę trzeba wymieniać?

Opublikowano

Cała pokrywa. Tworzywo będzie już na tyle twarde, że nie ma sensu bawić się w klejenie, czy spawanie.

Nie jest to tania impreza, pokrywa niecały 1kpln.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...