Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd P2002 - Silnik CNHC


Drac0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Posiadam Audi a4 b8 2.0 TDI Ultra 163km (Ad-Blue) silnik CNHC - kupilem z przebiegiem 175tys przy 180 zrobilem "bezpieczny" chip i po przejechaniu 500km zaczeły się problemy - Check engine z błędem P2002 00 [237] wskazujący na błędne działanie DPF. Po przeczytaniu internetów wiele wskazuje iż może to być zapchana chłodnica EGR jednakże kilka osób dokonało wymiany a błąd jak występował tak wystepuje - dlatego chciałbym samodzielnie zdiagnozować problem na ile to możliwe.
Z rzeczy, które zauwazyłem:
- spalanie bardzo wzrostło, wczesniej najczesciej srednia 5,3-5.4 -teraz 6,1-6,5 przy ekonomiczniej jezdzie np 120 tempomat na pustej autostradzie przy 400-500km trasy. Spalanie w miescie wczesniej mialem na poziomie 6-7l teraz 9-10.
- Check engine nie wyskoczy mi na autostradzie przy podanej predkosci a jedynie na trasie kiedy najczesciej jade na biegach od 3 do 5 w okolicy obrotów 1600-2000
- ma wrażenie ze auto lekko straciło moc
- wypalanie DPF wg obrotów oraz aplikacji VAG DPF najczesciej co 200-300km miejskiej jazdy lub 500-600 autostradowej.

Zrobiłęm trochę odczytow z VCDS, może ktoś coś zauważy i podpowie?

 

DRIVE.GOOGLE.COM

 

Glowne.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest ilość zapełnienia popiołem?

Jakie są wartości różnicy ciśnieñ?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Muskel1 napisał:

Jaka jest ilość zapełnienia popiołem?

Jakie są wartości różnicy ciśnieñ?

Powinno byc w logach ale jak kojarze to obliczona byla 20g a rzeczywista 4g

Różnica cisnień też jest tam zapisana o ile diagnozowalem odpowiednio - prosze rzuc okiem na dysk google

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy podczas robienia programu nie namieszali w Adblue. Sprawdź parametry odnośnie dpf-a zapełnienie ilośc popiołu różnica ciśnień itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Drac0 napisał:

Powinno byc w logach ale jak kojarze to obliczona byla 20g a rzeczywista 4g

Różnica cisnień też jest tam zapisana o ile diagnozowalem odpowiednio - prosze rzuc okiem na dysk google

 

Na żadnym zdjęciu nie ma pokazanej wartości popiołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrociłem do serii u innego tunera - problemu nie ma od 1kkm, spalanie na trasie spadlo z 6.1 do 5.1.... - nie wiem co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 minut temu, Muskel1 napisał:

Tak zostaw.

 

Ale czy to oznacza ze on mape skopał i mogł mi skopać auto gdybym nie wrocił do serii?

Czy istnieje mozliwosc ze jednak mapa była dobra a silnik/osprzet nie daje rady w tych warunkach?

Wzial za robote 1300zł to nie jest mało kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem na Fb drugiego chłopa, który u niego robil - ten sam silnik CNHC i dokładnie ten sam błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...