Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Obciążenie silnika przez kompresor


Rosomak91

Rekomendowane odpowiedzi

Z przyzwyczajeń z Be szóstki klime włączoną miałem non stop bo nie było widać różnicy w obciążeniu silnika, także ponad 120 tysięcy km przejechane z klimą i nigdy mnie to jakoś nie trapiło. Teraz Be siedem w dieslu i spadek średniego spalania jak i chwilowego jest bardzo widoczny - jadąc bez klimy to będzie blisko pół litra.

Mało tego trzymając prędkość na równej, prostej, niepochyłej drodze po włączeniu klimatyzacji po jeden widać jak spalanie rośnie, po dwa widać jak auto zwalnia.

Na postoju po odpaleniu klimy również czuć zwiększone obciążenie. W granicach prędkości obrotowych 1400-1800 obr/min silnik wpada w drgania (wina pompki) są one wyczuwalne na każdym biegu w tym przedziale obrotów. Praktycznie zanikają po wyłączeniu klimy - czuć je na postoju, ale w trakcie jazdy są niewyczuwalne.

Mało tego, powyższe testy zrobione przy temperaturze 10 i później 3 stopni, zatem obciążenie klimy nie powinno być zbyt duże, a jednak zdaje mi się, że kompresor generuje duże obciążenie.

Bez klimy szyby mi nie parują, temperatury są takie, że klimy nie potrzeba - czy mogę sobie jeździć bezkarnie na econ, czy bedzie to rodzić jakieś konsekwencje w niedalekiej przyszłości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź, jak kręci się sam kompresor, może łożysko się wywaliło i się zaciera. Kiedy ostatnio robiłeś większy serwis klimy? U mnie przy V6 też było widoczne obciążenie kompresorem, mimo iż cały układ klimatyzacji był nowy. Spalanie z kilmą a bez różniło się o 1l. Jakie silniki miałeś? Chodzi mi o B6 i B7 teraz, możliwe różnice w konstrukcji kompresora 5/7 tłoczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał(a):

Zdejmij pasek osprzętu i sprawdź, jak kręci się sam kompresor, może łożysko się wywaliło i się zaciera. Kiedy ostatnio robiłeś większy serwis klimy? U mnie przy V6 też było widoczne obciążenie kompresorem, mimo iż cały układ klimatyzacji był nowy. Spalanie z kilmą a bez różniło się o 1l. Jakie silniki miałeś? Chodzi mi o B6 i B7 teraz, możliwe różnice w konstrukcji kompresora 5/7 tłoczków.

W b6 2.0 ALT w b7 2.0 BPW. Przed chwilą zaczął pasek piszczeć, może faktycznie coś się zaciera. Serwis klimy w lipcu tego roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...