Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z AIRBAG - za niska rezystancja


MIIKEW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

kolo do mnie podjechał z a4 '97 żeby ją zvagować i wyskakuje mu cały czas airbag w siedzeniu pasażera że za niska rezystancja, poduchę kupił na allegro jako wymontowana z fotela/używka sprawna 100% no i był okres że jeździł i mu nie świeciła a teraz nagle wyskakuje że rezystancja za niska, jak wypnę ją pod fotelem to wyskakuje że rezystancja za wysoka czyli nie ma zwarcia na kablach ani przy sterowniku, poducha wygląda jakby była nowa, firmy TRW no i teraz moje pytanie czy mogę włożyć mu szeregowo rezystor 1ohm żeby się mieścił w tolerancji 2-8ohm ? czy w razie wypadku poducha odpali się z takim rezystorem ? jak sprawdzić czy poduszka jest PRAWDZIWA ? może w środku jest tylko drucik ? ale wtedy by nie działało przez 2 miesiące dobrze, tak mi się wydaje.

czekam na sugestie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odrobiłeś kilku lekcji z vagowania :decayed:

Jeśli po wpięciu wtyczki jest za mała rezystancja to znaczy że jest zwarcie.

Po wyjęciu wtyczki objaw jak najbardziej prawidłowy - rezystancja za duża.

Zwarcie najprawdopodobniej robią blaszki we wtyku co mają zapobiegać zbieraniu się ładunków elektrostatycznych na przewodzie.

Albo wtyk jest tak "zmęczony" że po wpięciu wtyczki nie podnosi tych blaszek i robi za małą rezystancję...

W rezystory się nie baw bo narobisz biedy i będą cie po sądach ciągać jak ktoś nie daj bóg zginie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra przyjrzę się tym wtyczkom, a koleś dopiero kupił samochód i zostawia go sobie na przynajmniej 3-4 lata więc jakby chciał robić dziadostwo to nie kupowałby poduchy tylko rezystor wsadzil do starej-wystrzelonej,

jak coś posprawdzam to dam tu znać (jutro)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z tylnym napinaczem pasa.

Czasem był błąd z komunikacją.

Po pewnym czasie wystąpił komunikat że obwód jest przerwany.

Zmierzyłem oporność napinacza wyszło 0ohm, po ponownym założeniu wtyczki był błąd że jest za mała rezystancja.

Kupiłem helitrim 20ohm z tego co pamietam i ustawiłem ok 2.7ohm rezystancję po czym wpiąłem do wtyczki.

Błąd zniknął i jest git.

Gdy oporność była powyżej 4ohm miałem informację na vagu o zbyt dużej oporności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Kupiłem helitrim 20ohm z tego co pamietam i ustawiłem ok 2.7ohm rezystancję po czym wpiąłem do wtyczki.

Błąd zniknął i jest git.

...

Git to będzie jak ci wystrzelona poduszka łeb urwie !!!

Oszukując komputer sterujący poduszkami odciąłeś możliwść zadziałania napinacza.

Nie wiem czy wiesz, że napinacz spełnia bardzo ważną funkcję podczas wypadku.

W skrajnych przypadkach jego nieodpalenie przy odpaleniu poduszki źle się kończy :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś samochody nie miały napinacza i jakoś było, głów ludziom nie urywało.

Nie piszę że najlepiej wywalić je wszystkie, wiadomo że po coś one są, ale jak byś miał wybór jechać w trasę bez poduch albo odciąć napinacz to ciekawe co byś wybrał.

Napinacz jest z tyłu, w 95% nikt u mnie nie jeździ na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna kostka idzie do napinacza, nie ma ona wpływu na inne rzeczy.

Gdyby ktoś u mnie jeździł na tym siedzeniu to pewnie bym wymienił napinacz.

Jeżeli jest to bardzo sporadyczne to nie widziałem sensu.

Powinno się wymienić, ja nie wymieniłem, nie chce mi się z Tobą kłucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...