Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S-tronic pisk przy zmianie biegu na wyższy


matich

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem ze swoim b9, 2.0 tdi 190 ośka- skrzynia s-tronic podczas zmiany biegu pod delikatnym obciążeniem wydaje wyraźny "gwizd" dzwięk jest bardzo mocno słychać na zewnątrz pojazdu, dzieje się tak zmieniając praktycznie każdy bieg w zakresie obrotów około 2200 jeżeli bieg jest zmieniany na wyższy. Nasila się po rozgrzaniu. Skrzynia nie szarpie, zmienia biegi wg mnie tak jak należy, bez szarpania. Przebieg auta to prawie 210tyś - jeździ po samych autostradach.

 

Może ktoś miał podobny problem - w co celować - kosz sprzęgłowy, łożysko sprzęgieł czy może któraś pompa lub mechanika skrzyni.

Edytowane przez matich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadac tez to slyszysz w srodku?

Edytowane przez Koalakm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk wyraźnie słychać z okolic skrzyni biegów, turbosprężarkę było by słychać w okolicach schowska pasażera lub bardziej prawej strony auta. Tu wyraźnie słychać że jest to od dołu, okolice tunelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam widze dokladnie taki sam model jak Ty, podobny przebieg - u mnie nie mam gwizdu - przy mocnym wcisnieciu pedalu slychac taki troche jakby pomruk (moze ze skrzyni) ale to nic przeszkadzajacego ani glosnego - mysle ze to normalne zachowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie skrzynia, pisk jest tylko w chwili przełączania biegu, wymienię Olej, ale raczej myślę o koszu sprzęgłowym, może tarczka któraś nie domaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak przy przełączaniu to faktycznie może jakaś tarczka. Polecam podjechać do warsztatu zajmującego się skrzyniami.

Z ciekawości zapytam, auto raczej trasy czy miasto? Ciężka noga czy raczej normalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno sprzęgło jest od biegów parzystych a drugie nie parzystych, na obuch to występuje? Jakieś inne objawy typu szarpanie itp. występują?

Na D i R możesz ruszyć po kilka cm, bez żadnych szarpnięć ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej to słychać jak zmienia z biegu 2 na 3 oraz 3 na 4 . Tylko w zakresie obrotów 2000-2500 obrotów, auto normalnie ma moc, oleju nie pobiera, dolot praktycznie suchy, obstawiam tarczki lub łożyska które obsługują te sprzęgła.

Polecicie jakiś zakład który naprawia takie skrzynie w mazowieckim / lubelskim ? Może ktoś z forum ogarnia takie skrzynie profesjonalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...