Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy wartości przepływomierza w A4 B8 2.0TDI są poprawne?


Użytkownik007

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można stwierdzić po parametrach poniżej czy przepływomierz przypadkiem nie zawyża wskazań ? 

Wartość wymagana 250

a przepływ rzeczywisty 317 (skacze w przedziale 300-320)

przy wolnych obrotach i przy 2500obr. 

 

7F657108-826B-4FEF-A64C-38A6F331723B.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo sam sobie odpowiem?, tak zawyża ?

Po przeliczeniu dla prędkości obrotowej 830obr/min, wartość powinna wynosić w zaokrągleniu 7g/s (równowartość 250mg/storke)

 

Wiec zawyża o około 20% i teraz pytanie czy to dużo ? Ja nie wiem a może ktoś ?

 

P.S. Po co mi to: zmierzam do tego czy przez zawyżanie wskazań prZeplywki, sterownik nie podaje za dużo paliwa i mieszanka nie jest zbyt bogata, tym samym nie produkuje zbyt dużo sadzy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pod obciążeniem. Przepływomierz może dobrze mierzyć tylko jest nieszczelność lub zaślepiony egr  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy rozwiazales problem bo mam taki sam i wypalanie co 200km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie ma problemu, z tego co się zorientowałem to w cyklu miejskim wypalanie co około 200-300km jest normalne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz cisnienia dpf  ? bo ja po wypaleniu mam 10 htp , a przed okolo 25htp i tez mase powietrza 320g/suw  a powinno byc 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wypaleniu 9-10hPa, przed wypalaniem gdy już sadza zmierzona dochodzi do 23g - około 30hPa na wolnych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bardzo podobnie mam .

 

Ja nieszcelosci nie mam sprawdzane ,egr wyczyszcone a chłodniczka niskocisnie iowego nowa ,kolektor ssacy nowy I nadal zawyza powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ciekawą informację, mianowicie od jakiegoś czasu zaczął mi się DPF wypalać coraz częściej nie mogę dobić do 200km, wypalanie co 140-170km. Wczoraj sprawdziłem wskazanie przepływomierza, co się okazuje masa powietrza urosła do 540mg/storke (kiedyś było 320). Układa się to w jakąś logikę że przepływomierz jeszcze bardziej zawyża ale nie mam doświadczenia w takich diagnozach i muszę porozmawiać z kimś kto się zna w temacie...

A może ktoś z bardziej zorientowanych na forum coś podpowie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2024 o 10:11, Użytkownik007 napisał(a):

mam ciekawą informację, mianowicie od jakiegoś czasu zaczął mi się DPF wypalać coraz częściej nie mogę dobić do 200km, wypalanie co 140-170km. Wczoraj sprawdziłem wskazanie przepływomierza, co się okazuje masa powietrza urosła do 540mg/storke (kiedyś było 320). Układa się to w jakąś logikę że przepływomierz jeszcze bardziej zawyża ale nie mam doświadczenia w takich diagnozach i muszę porozmawiać z kimś kto się zna w temacie...

A może ktoś z bardziej zorientowanych na forum coś podpowie ?

No 540 to.recylkulacja ci już nie działa chyba trzeba zrobić test recyrkulacji.

 

I jak byłeś u mechanika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeszcze, może pod koniec tygodnia się uda

 

W dniu 24.06.2024 o 19:26, adi1977 napisał(a):

No 540 to.recylkulacja ci już nie działa chyba trzeba zrobić test recyrkulacji.

przecież na wolnych obrotach zawór recyrkulacji spalin jest zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2024 o 11:01, Użytkownik007 napisał(a):

przecież na wolnych obrotach zawór recyrkulacji spalin jest zamknięty

Na odwrót zawor nie pracuje pod pełnym gazem ,a nawolnych pracuje .ale moje były czyszczone wyciągnięte i nic niby ,ciekawe czy tobie coś znajdzie .

 

W dniu 25.06.2024 o 11:01, Użytkownik007 napisał(a):

przecież na wolnych obrotach zawór recyrkulacji spalin jest zamknięty

https://www.youtube.com/live/r3r371lRrwE?si=vHDf1mBG-TK2mIBP

 

Od 53 minuty masz konkretny test jak.zrobic ale jak masz obejrzyj od początku mam nadzieję że jak.rozwiazesz problem podzielisz się doświadczeniem  😉

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Użytkownik007 napisał(a):

EGR był czyszczony rok temu, zobaczymy co powie gość z którym jestem dzisiaj umówiony

No sam jestem ciekawy.

 

Hej,i jak byłeś u mechanika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak byłem, zrobił logi dynamiczne i wszystko w normie. Odziwo przepływka pokazuje też poprawne wartości 😵. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, nie ma pkt zaczepienia. Mówił że bywają problemy ze szczelnością chłodnicy spalin w tych silnikach ale wtedy wali błędami.

Wczoraj przed wizytą miałem też wypalanie (dobiło do 200 km więc jest lepiej) dziwne bo nic nie robiłem, jedynie wymieniłem filtr powietrza w niedzielę bo miałem na zapasie ale to nie powinno mieć wpływu.

Jeżeli sytuacja się pogorszy to mam mu dać na cały dzień i będzie szukał drobiazgowo. Gość robi programy, wyłączał mi programowo AdBlue, jest sporo lat na rynku i ma dobrą opinie w kręgu mechaników w okolicy więc mam do niego zaufanie.   

Pewnie zaraz ktoś mnie skrytykuje ale postanowiłem zalać LIQUI MOLY 2650, nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Kolega miał cyrki i ustabilizowało mu się wypalanie po tym, oczywiście to nie zdziała cudów jak masz jakąś usterkę ale tak jak u mnie nie widać nic niepokojącego poza krótszymi interwałami to spróbuję. 😎

 

 

Edytowane przez Użytkownik007
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Użytkownik007 napisał(a):

Tak byłem, zrobił logi dynamiczne i wszystko w normie. Odziwo przepływka pokazuje też poprawne wartości 😵. Generalnie nie ma się do czego przyczepić, nie ma pkt zaczepienia. Mówił że bywają problemy ze szczelnością chłodnicy spalin w tych silnikach ale wtedy wali błędami.

Wczoraj przed wizytą miałem też wypalanie (dobiło do 200 km więc jest lepiej) dziwne bo nic nie robiłem, jedynie wymieniłem filtr powietrza w niedzielę bo miałem na zapasie ale to nie powinno mieć wpływu.

Jeżeli sytuacja się pogorszy to mam mu dać na cały dzień i będzie szukał drobiazgowo. Gość robi programy, wyłączał mi programowo AdBlue, jest sporo lat na rynku i ma dobrą opinie w kręgu mechaników w okolicy więc mam do niego zaufanie.   

Pewnie zaraz ktoś mnie skrytykuje ale postanowiłem zalać LIQUI MOLY 2650, nie wiem czy pomoże ale na pewno nie zaszkodzi. Kolega miał cyrki i ustabilizowało mu się wypalanie po tym, oczywiście to nie zdziała cudów jak masz jakąś usterkę ale tak jak u mnie nie widać nic niepokojącego poza krótszymi interwałami to spróbuję. 😎

 

 

Ja leje 2650 co tankowanie ,ale mechanik uważa że masa powietrza ponad 500g/suw na postoju jest w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Użytkownik007 napisał(a):

teraz jak sprawdzał było 300mg/suw

 

9 minut temu, Użytkownik007 napisał(a):

teraz jak sprawdzał było 300mg/suw

No bo pisałeś że się pogoroszylo  przed tem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, sprawdzałem w zeszłym tygodniu, to miałem 540 a on wczoraj 300...

 

ciekawa jest jeszcze jedna kwestia - wszyscy twierdzą że AdBlue nie ma wpływu na DPF (logiczne) a u mnie częstsze wypalania zaczęły się jak padła pompa Adblue (zaraz po tym wyprogramowałem AdBlue). Widziałem pisałeś w którymś poście że też masz wyłączony AdBlue... Może jednak mocznik jakoś wpływa na sadzę w filtrze...

Edytowane przez Użytkownik007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Użytkownik007 napisał(a):

tak, sprawdzałem w zeszłym tygodniu, to miałem 540 a on wczoraj 300...

 

ciekawa jest jeszcze jedna kwestia - wszyscy twierdzą że AdBlue nie ma wpływu na DPF (logiczne) a u mnie częstsze wypalania zaczęły się jak padła pompa Adblue (zaraz po tym wyprogramowałem AdBlue). Widziałem pisałeś w którymś poście że też masz wyłączony AdBlue... Może jednak mocznik jakoś wpływa na sadzę w filtrze...

Właśnie też trochę nad tym myślę bo jak wstrzykniesz mu trochę nawet wody w wezyk od roznucy cicsnien przed dpf zobacz jak.cisnie ie spada, poza tym tu dpf I scr to jeden wklad dpf z powłoką scr coś może być z tym nie wiem co u mnie jest uwalone z tym adblue bo kupiłem już z wyprogramowanym a iel ts pompa u ciebie by kosztowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...