Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AWT - prośba o analize logów.


Raresz Fochatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rzuci ktoś okiem na te logi? Wiem, że mam dziurę w dolocie bo jak logowałem to slyszalem syk. Czy ta dziura powoduje to zjawisko, ktore ma miejsce miedzy 2500 - 3500 rpm? W praktyce to wyglada tak, że auto przyspiesza i wtedy czuc spadek mocy i za chwile znow przyspiesza normalnie. 

 

Statyczne:

002+033: https://log.tunezilla.com/s/htdXdWDj

001+003: https://log.tunezilla.com/s/VO7Kjyat

 

Dynamiczne:

003+020+031: https://log.tunezilla.com/s/UMsKD8GP

002+033+115: https://log.tunezilla.com/s/VMx4xUQH

090+093: https://log.tunezilla.com/s/NiSbpURq (robione podczas zwyklego przejazdu przez miasto - na koncu chodzil na jalowych na parkingu i chyba costam gazowalem)

 

Wiem, ze brakuje 115+118 ale nie zalezalo mi na nich ze wzgledu na dziure w dolocie, stwierdziłem, że i tak beda malo uzyteczne.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń nieszczelność w dolocie i zrób komplet logów tylko tak jak się należy bo chyba odcinkę masz trochę wyżej niż na tych logach. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki nie mialem po prostu dluzszej prostej do dyspozycji same slalomy w okolicy :D ogarne dziure pojade gdzies dalej i wrzuce jeszcze raz ;) btw to az takie wazne zeby do samej gory az logowac? :d mam takie zboczenie ze boje sie do samego konca krecic zeby silnik nie wybuchl :D ale jak trzeba do trzeba.

 

P.s. a z tego co tam jest da sie cos powiedziec na temat zaplonu lub rozrzadu? Czy to wszystki zalezy od powietrza? Sorki przesiadlem sie z TDI na 1.8t i sie ucze powoli benzynowek.

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd ok, mało paliwa, cofa zapłony no i dziura w dolocie musi gdzieś być bo przepływ duży jak na serię. Najpierw usuń dziurę w dolocie i ponów logi, tylko do odcinki, niech wie że żyje, przed każdym logiem błędy kasuj nawet jak nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Raresz Fochatek napisał(a):

A po czym dokladnie to widac, ze malo paliwa podaje? Injection on time?

gr. 33 korekty na plusie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, narazie to sie wstrzymam z logowaniem bo chyba nie ma to sensu - znalazlem dziure w dolocie ale przy okazji sciagajac weza z tej dolnej metalowej rury pocieklo mi oleju jakby swiniaka zarzynali, poza tym auto kopci tez na postoju na niebiesko, a z tego co czytalem to palony olej ma duzy wplyw na logi(zapłon?). Zrobilem test drive do 6500rpm chyba pierwszy raz w zyciu ale wiecej sie balem jechac bo mam tez cos zjebane z kołami/zawiasem/napedem i skaczą mi kola dosc ostro powzyej 100kmh(mam przy niej duzo pracy jeszcze, ogolnie to dopiero niedawno ja kupiłem, zeby bylo przy czym powoli dlubac to chyba oznaka ze zaraz 30tka pyknie). Nie było tej przerwy w przyspieszaniu teraz. Ogarne dolot i olej na tip top i dopiero wroce z logami. Milego weekendu i dzieki za pomoc :)

P.S. mam zamiar wykluczyc odme puszczajac ja w butelke czy w jakis zbiorniczek:
1. Jesli zatkam normalnie krociec na odme w TIPie to caly proces przeliczania powietrza nie zostanie zaburzony? Chodzi mi ze on sobie policzy powietrze jak zwykle pod warunkiem ze zaslepie to wejscie gdzie byl zawor odmy?

2. Wsadzalem lapy w wirnik od strony zimnej i byl sztywny jak w zadnej turbinie do tej pory co dotykalem - jak jeszcze można wykluczyć lub stwierdzić, że to turbo puszcza ten olej?

3. Gadalem z kumplem z roboty i generalnie rozkmina jest taka: miałem Almere ktora piła 2 litry oleju na 1000km i nie bylo prawie wgl dymu widac(bez turbo wiec silnik kaput pewnie był), teraz mi dosc duzo dymu leci w sumie przy starcie naprawde sporo za to konsumpcja oleju raczej niska - ciezko mi stwierdzic bo nie obserwowalem nie mialem za bardzo kiedy wiekszosc czasu odkad ja kupilem to stala a jak juz jezdzila to mialem wazniejsze rzeczy do roboty niz monitoring oleju ale po odbiorze zrobilem nia 350km i poziom oleju był dokładnie w połowie miarki bagnetu wiec wnioskuje ze raczej bierze mało bo w almerze bym juz litra musial wlac po takiej trasie.

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobilem pare rzeczy ostatnio i postanowilem dzis porobic logi.
Co zrobilem:
- Wywalona ekologia(pompa sai, n249, evap)
- Odseparowana odma od dolotu narazie puszczona pod auto dopoki nie dorwe OCT
- Dolot uszczelniony z kazdej strony - zostal tylko tip, dv, 2 wezyki od DV, i przewod do serwa)

- wymienilem czujnik temperatury cieczy(Niestety marki Ridex bo myslalem ze to czujnik od zegarow a potem sie okazalo ze to czujnik od tego i od tego i zalowalem ze kupilem ridex)

- Wymienilem swiece(NGK)

- Zmierzona kompresja: Cyl1: 13.5 | Cyl2: 13.8 | Cyl3: 13.2 | Cyl4: 12.5
 

LOGI:

https://vaglogs.com/log/002-033-Not-Running-52216878-b261-4d95-b26f-0e9366b74bac

https://vaglogs.com/log/003-020-Not-Running-15d226b3-e978-4acb-8568-921bd74702db

https://vaglogs.com/log/115-118-Not-Running-fc5044d5-83b7-4b43-93ed-1dd6542625f0

 

Czy dobrze widze, ze przeplywka klamie i prawdopodobnie jest do wymiany? Raczej na 99% nie ma zadnej dziury w dolocie ostatnio 3 razy sprawdzalem.
Martwia mnie wysokie wskazania z grupy 020 - jak bardzo wysokie sa? w porownaniu do poprzednich logow sprzed miesiaca sa troche nizsze ale nadal duze. Od czego to moze byc? Na przyklad od tej przeplywki?

 

(Tak wiem, ze nadal mam odcinke wyzej niz 6k rpm, ale mam cos skopane chyba z przegubami i nie dam rady jechac szybciej niz 140kmh bo juz naprawde kola mi podskakuja i ledwo trzymam kiere przy tej predkosci - a poniewaz sie splukalem na inne rzeczy, to musi chwile poczekac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dolot szczelny przepływka zawyża.

 

W dniu 21.05.2023 o 17:56, Raresz Fochatek napisał(a):

Odseparowana odma od dolotu narazie puszczona pod auto dopoki nie dorwe OCT

Wypieta z tipa i kolektora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.05.2023 o 12:42, robson_s napisał(a):

Jeśli dolot szczelny przepływka zawyża.

 

Wypieta z tipa i kolektora?

 

Tak, caly uklad uproszczony. Ostatnio wpialem odme z powrotem do dolotu (sam dolot bez laczenia z ukladem vacuum) i zauwazylem spadek mocy wiec dorwe OCT i wywalam spowrotem z dolotu.

 

Przeplywka zawyza sprawdzilem ktos wsadzil zly wklad. Pracuje nad tym.

 

Update: dziwne. Wklad jest z koncowka 049 wiec wychodzi na to ze jest dobry.

 

Edytowane przez Raresz Fochatek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...