Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b5 nieszczelny wąż a słaba dynamika


A4B5,,,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy nieszczelność w tym wężu moze miec wplyw na to, ze występuje turbo dziura i samochod przechodzi w tryb awaryjny przy około 120 km/h.  Mechanik miał wszystko wymienić na nowe Ale jego metody naprawcze niewiele dały. Dziś sprawdziłem i na wężu była taka niespodzianka.

A4 B5 1.9tdi AJM

received_622059549792022.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika ? 

4 minuty temu, A4B5,,, napisał(a):

Witam, czy nieszczelność w tym wężu moze miec wplyw na to, ze występuje turbo dziura i samochod przechodzi w tryb awaryjny przy około 120 km/h

Bez wątpienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź mechanik niech się cieszy, że mieszkam trochę dalej. I jeszcze jedno czy olej przy tym przewodzie (jest pod taśmą pekniety praktycznie cały) I przy zaworze egr to normalna sprawa czy coś do wymiany.

Pozdro i szerokości

Edytowane przez A4B5,,,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie norma ale zależy w jakich ilościach masz tam oleju. Sprawdzałeś luz wzdłużny i poprzeczny wirnika turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina byla jakiś czas temu regenerowana więc powinno być w porządku Ale jutro sprawdzę. Na dobrą sprawę nie wiem w jakim stopniu olej tam wycieka po pod pokrywę silnika osobiście zagladalem z rok temu aż do dziś. Spróbuję cały ten olej wyczyścić i sprawdzę po tygodniu jak sytuacja. Ostatnio Audi lubi spalić trochę więcej oleju myślisz, że ten 'prowizoryczny' wężyk może się do tego przyczyniać czy raczej sprawdzić  uszczelkę przy misce olejowej 

Edytowane przez A4B5,,,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej normalna sprawa ale nie w takim stopniu żeby kapało... wąż koniecznie do wymiany... jakakolwiek nieszczelność w układzie dolotowym będzie się przekładać na utratę osiągów... jak wielką zależy od wielkości nieszczelność i trzeba wziąć pod uwagę że nieszczelność się zawsze powiększa...

 

Co do oleju w tym przewodzie to turbo zawsze coś wyciągnie z silnika... tylko stan idealny a zarazem istniejący w teorii mówi że turbo ani grama oleju nie wyciąga... jak auto dużo oleju Tobie bierze to nie dobrze, mogą być przedmuchy...

 

polecam odłączyć EGR i koniecznie na wirusa, wtedy ten silniczek biorąc pod uwagę lekką wagę auta naprawdę świetnie jedzie i w dodatku mniej pali ale to tak troszkę tylko mniej... miałem AFN`a zrobionego na 190PS - to maksymalna granica tej jednostki... powyżej duże ryzyko podniesienia czapki...

Edytowane przez sahipp
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, sahipp napisał(a):

olej normalna sprawa ale nie w takim stopniu żeby kapało... wąż koniecznie do wymiany... jakakolwiek nieszczelność w układzie dolotowym będzie się przekładać na utratę osiągów... jak wielką zależy od wielkości nieszczelność i trzeba wziąć pod uwagę że nieszczelność się zawsze powiększa...

 

Co do oleju w tym przewodzie to turbo zawsze coś wyciągnie z silnika... tylko stan idealny a zarazem istniejący w teorii mówi że turbo ani grama oleju nie wyciąga... jak auto dużo oleju Tobie bierze to nie dobrze, mogą być przedmuchy...

 

polecam odłączyć EGR i koniecznie na wirusa, wtedy ten silniczek biorąc pod uwagę lekką wagę auta naprawdę świetnie jedzie i w dodatku mniej pali ale to tak troszkę tylko mniej... miałem AFN`a zrobionego na 190PS - to maksymalna granica tej jednostki... powyżej duże ryzyko podniesienia czapki...

Byłem właśnie z ciekawości sprawdzic I poziom oleju jest praktycznie taki sam jak był około 300km temu wiec tez nie bierze tego oleju az tak kolosalnie dużo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, A4B5,,, napisał(a):

Byłem właśnie z ciekawości sprawdzic I poziom oleju jest praktycznie taki sam jak był około 300km temu wiec tez nie bierze tego oleju az tak kolosalnie dużo.

w takim razie nie ma się czym martwić, coś tam oleju zawsze w dolocie będzie... kto nie smaruje ten nie jedzie... a węże wodne nie puchną jak dasz w palnik są mięciutkie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nie wiem jak z tymi wężykami bo nie sprawdzałem, jutro jak będę wracał do domu to delikatnie jej dam I sprawdzę. A jakie konkretnie ma to znaczenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, A4B5,,, napisał(a):

Kurde nie wiem jak z tymi wężykami bo nie sprawdzałem, jutro jak będę wracał do domu to delikatnie jej dam I sprawdzę. A jakie konkretnie ma to znaczenie? 

najpierw zrób porządek z dolotem, niech auto odzyska moc... jak będziesz miał sprawne auto to przejdź się gdzieś, daj mu trochę w palnik po wysokich obrotach go chwile pokręć... po takiej jeździe otwórz maskę i są trzy sprawy które sprawdzisz na takim grubym wodnym wężu co idzie z lewej tzn jak stoisz przed autem to z prawej strony strony... :

 

1) czy po takiej jeździe spokojnie sobie leży, nie ma prawa być podniesiony i wygięty.. normalnie on ma taką w sobie hmm podstawkę, zgrubienie i powinien na tym sobie leżeć na alternatorze o ile pamiętam

2) ręką go po ściskaj czy nie jest nadęty napuchnięty... prawidłowo powinien być mięciutki bez problemowy aby go ścisnąć delikatnie

3) delikatnienie poluzuj ostrożnie korek w zbiorniczku wyrównawczym, jak będzie sam syk i bardzo lekko minimalnie zabuzuje to stan idealny.... jakby było ho ho wiesz grube buzowanie z efektami to nie fajnie...

 

takie podstawowe pierdoły które można szybko samemu sprawdzić, a potrafią już coś trochę powiedzieć o kondycji silnika...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, myślę że przez weekend ten dolot ogarnę i wtedy dam znać na ten moment dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz robił dolot to sprawdź go całości, dziur często na pierwszy rzut oka nie widać... tutaj z pomocą przychodzi olej w dolocie, szukaj miejsc na przewodach zapoconych olejem ?

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sahipp napisał(a):

jak będziesz robił dolot to sprawdź go całego, dziur często na pierwszy rzut oka nie widać... tutaj z pomocą przychodzi olej w dolocie, szukaj miejsc na przewodach zapoconych olejem ?

Będę miał na uwadze Ale na pierwszy rzut oka to właśnie okolice egr I dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, A4B5,,, napisał(a):

Będę miał na uwadze Ale na pierwszy rzut oka to właśnie okolice egr I dolot

na pierwszy rzut oka to ten wąż co masz na zdjęciu, wąż co idzie z plastikowej rury po prawej stronie jak stoisz  przed silnikiem do ic - takie s jakby, z ic do przewodu w ,,zderzaku,, oraz dalej, a dodatkowo  dwie mufki z tyłu silnika...

 

aby było śmiesznie mi te mufki, łączniki lubiły się rozrywać i zawsze miałem na zapas ale to na podniesionej mocy...

Edytowane przez sahipp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, sahipp napisał(a):

na pierwszy rzut oka to ten wąż co masz na zdjęciu, wąż co idzie z plastikowej rury po prawej stronie jak stoisz  przed silnikiem do ic - takie s jakby, z ic do przewodu w ,,zderzaku,, oraz dalej, a dodatkowo  dwie mufki z tyłu silnika...

 

aby było śmiesznie mi te mufki, łączniki lubiły się rozrywać i zawsze miałem na zapas ale to na podniesionej mocy...

Dzięki za wskazówki w weekend sprawdzę co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...