Sowa80 Opublikowano 27 Kwietnia 2023 Opublikowano 27 Kwietnia 2023 W A4 B8 2013 CJCB 136km mierzę się z ciekawym problemem. Jest to słyszalny w tle lekki stukot (rytmiczny jakby odśrodkowy rosnący wraz z prędkością samochodu, może jest to stukot łożyskowy ale bardzo cichy). Słyszalny i wyczuwalny jako lekkie biciem na stopię gdy jest wciśniętym pedał gazu. Objawy występuje od 100km/h epicentrum i wzrasta szczególnie w okolicy 150 km/h. Nie jest on związany z obrotami silnika, wysprzęglenie i luz, oraz przyspieszanie, lub wytracanie prędkości nie wpływa na intensyfikacje. Dźwięk ja jako stały kierowca słyszę i jest irytujący bo na przestrzeni 10tys km. jest głośniejszy. Jednak jego głośność jest na tyle niska, że większość pasażerów nie słyszy go, nie potrafi go wyizolować. Ewidentnie zależy od prędkości pojazdu. Wiec zakładam, że to któryś elementu układu napędowego/przeniesienie napędu. Wcześniej myślałem, że to kwestia któregoś elementu zawieszenia. Zawieszenie jest super spasowane. Wymieniłem w całości dolne wahacze, ponieważ tuleje były lekko nadszarpnięte. Wymieniłem przednie oba łożyska koła (w ciemno) oraz lewą piastę ponieważ była krzywa. Efekt. Brak wibracji (delikatnych) podczas hamowania. Zbieżność sprawdzona, koła wyważone. A problem rytmicznego stukotania pozostostał. Sprawdzałem półosie lewa brak luzu poprzecznego i osiowego, luz wzdłużny (roboczy właściwy), prawa brak poprzecznego, występuje luz osiowy (klik-klik) wydaje się na "oko" że zbyt duży. Wzdłużny ok. Jak myślicie co może być przyczyną, gdzie szukać i jak sprawdzić co to może być?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się