particleb Opublikowano 9 Maja 2023 Opublikowano 9 Maja 2023 (edytowane) Zanim podzielę się grafiką z logu diagnostycznego chciałem nadmienić, że w moim Audi od początku miałem dwa błędy które spędzały mi sen z powiek tj. P0171 - System Too Lean (Bank 1), P0130 - Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - circuit malfunction, closed loop. Występowały one z błędem Check Engline na samym początku tj. 2020 rok. Po naprawach (nie licząc normalnego serwisu oleju, filtrów itd.) czyli: wymiana przewodów podciśnienia (ezektor z króćcami - cały zestaw) wymiana pompy wody nowe węże płynu chłodniczego nowa sonda lambda Delphi #1 (przed katalizatorem) czyszczenie przepływomierza wymiana przewodu filtra powietrza nowy wydech (cały od katalizatora) łącznie z elastycznym złączem dalej wskakuje czasami błąd sondy lambda P0130. Jeżeli chodzi o objawy to mam falujące obroty silnika które aktywują się na ciepłym silniku, w korku, w ciepłe dni ale także dławi go przy dodawaniu gazu jednakże takie sporadyczne dławienie nie jest to dla mnie problemem (jak już jedzie to jedzie i jest wszystko ok, np. na austostradzie nigdy nie było problemów, wysokie obroty i dzida - wszystko w takich warunkach działa dobrze). Na biegu jałowym przy ok 750 rpm przepływomierz potrafi pokazać raz 4 g/s, a później nawet 12g/s, a rpm skacze do powyżej 800. Dodam że przy przyśpieszaniu na 2 przy 2000 rpm, przepływomierz wskazuje coś w okolicach 12g/s i autko idzie więc dziwne że na biegu jałowym potrafi wybić 12g/s. Nie wiem jakie powinny być właściwe wskazania dla tego modelu w takich warunkach. W warunkach zimnego silnika potrafi odpalić mając falujące obroty, włącza się ssanie, system się trochę dostosowywuję sam przeciąga gaz i po chwili jest wszystko ok. Przepływomierz wskazuje ok. 3g/s, żadnych błędów, rpm 780. Trochę się przejadę i go rozgrzeje, zaparkuje i znowu to samo, falujące obroty na biegu jałowym, przepływomierz skacze w odczytach pomiędzy 4-12 i w końcu wyskakuje błąd sondy lambda P0130 (którą wymieniałem). Dodam jeszcze, że objawy się nasilają jak wcisnę i przytrzymam sprzęgło. Odpiąłem wtyczkę od przepływomierza i jak ręką odjął, obroty spokojne, nic nie faluje, praca silnika idealna. Podłączam wtyczkę znowu to samo. Ale pytanie czy to na pewno przepływomierz? Był czyszczony - przed czyszczeniem i po czyszczeniu to samo. Mam jeszcze pomysł żeby wrócić do starej sondy i zobaczyć czy to coś zmieni. Czy ktoś coś z tego rozumie i może pomóc? P.S. wszystkie pliki są przy autku zaparkowanym na wolnych obrotach i biegu jałowym i powinny być czytane wg klucza: 1 + 12 razem - obroty stabilne (wyłączenie wtyczki przepływomierza) 2 + 21 razem - falujące obroty, wibrujący silnik 3 + 31 razem - falujące obroty, wibrujący silnik Untitled spreadsheet - 2023-05-09 06-30-49.csv Edytowane 9 Maja 2023 przez particleb ustawienie poprawnej kolejności zdjęć
przem8 Opublikowano 9 Maja 2023 Opublikowano 9 Maja 2023 Zrób logi vcds jak należy. Masz obszerny temat o diagnostyce alt. Poza tym sondę z Delphi możesz od razu do kosza wywalić.
particleb Opublikowano 9 Maja 2023 Autor Opublikowano 9 Maja 2023 Rozumiem, no to będę zamieniał na starą, bo jakoś wydaje mi się że lepiej wszystko chodziło nawet z dziurawym ezektorem. A razem z nową sondą zmieniłem też ten ezektor z przewodami podciśnienia. Być może to on był całym winowajcą? Wrzucę starą sondę i dam znać. A co do logów w VCDS to zielonego pojęcia nie mam jakim czytnikiem się wpiąć żeby nie pójść z torbami. Z całym szacunkiem, ale te dedykowane HEX kosztują fortunę. Czy kolega mógłby ewentualnie pokierować do wątku o diagnostyce alt?
przem8 Opublikowano 9 Maja 2023 Opublikowano 9 Maja 2023 Chińczyk kosztuje poniżej 200zl, to taki majątek? Taniej niż jednorazowe podpięcie u mechanika teraz. Temat diagnostyce jest w dziale dla silnika 2.0 a4 b6/B7...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się