Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektryczno-hydrauliczne wspomaganie A4 B6


ama11deus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich w ostatnich tygodniach zdecydowałem się na montaż elektrycznej pompy wspomagania z volvo. Wcześniej wspomaganie było głośne, szczególnie przy skręcaniu, a na jałowych obrotach trzeba było używać bardzo dużo siły, żeby kręcić kierownicą. Chciałem pokrótce opisać proces montowania takiej pompy, w razie jakby ktoś chciał zrobić coś podobnego.

 

Najpierw przedstawię koszty związane z taką modyfikacją:

Pompa EHPS volvo v50 - regenerowana - 600zł, używka - 200zł.

Zakucie węży hydraulicznych - 80zł

Płaskownik na stelaż - 65zł (jest kwasoodporny więc pewnie można taniej)

Bezpiecznik 80A + obudowa - 30zł

Wibroizolator M8 30x20 x3 - 22.50zł

Dodatkowo dołożyłem chłodnicę z insigni A, - 30zł ( w tym przypadku trzeba też doliczyć około 10zł na dłuższy wąż powrotu).

 

Żeby umieścić pompe mniej więcej tam gdzie oryginalny zbiornik płynu do wspomagania trzeba uciąć kawałek lampy ( jak ktoś ma przetwornice od xenonów to będzie to wyglądać inaczej z kablem od reflektora, ale też powinno się zmieścić) i kawałek tego stelażu na pompe ABS (chyba tam gdzie w multitronicu siedzi pompa vacum?). Tak wygląda zamontowana pompa na uspawanym dwuczęściowym stelażu:

IBB.CO

Image PXL-20230701-085952688 hosted in ImgBB

A tak wygląda sam stelaż:

IBB.CO

Image PXL-20230609-090902418 hosted in ImgBB

 

Jeśli chodzi o starą pompę to wystarczy ją wybebeszyć i zamontować tam gdzie była:

IBB.CO

Image PXL-20230607-153302640 hosted in ImgBB
IBB.CO

Image PXL-20230608-094934391 hosted in ImgBB

Ja dodatkowo kupiłem korek M20x1.5 żeby ją zatkać, ale można tak naprawde zrobić to czymkolwiek bo żadnego ciśnienia tam nie ma. Tak samo teraz jeżdżę bez tej opaski zaciskowej na tej czarnej zaślepce i nic nie spada, nie wpada, ani się nie rusza.

IBB.CO

Image PXL-20230610-160659879 hosted in ImgBB

 

Chłodnica z insigni, która ułatwiła też sprawę jeśli chodzi o FMIC.

 

IBB.CO

Image PXL-20230627-105711279 hosted in ImgBB

 

 

Bezpiecznik zamontowany przy akumulatorze:

 

IBB.CO

Image PXL-20230629-150912074 hosted in ImgBB

 

Wtyczki z pompy są dwie: Jedna ma +12V stałe i GND a druga CanH, CanL i 12V jako sygnał sterujący, ja na razie podpiąłem przez przycisk po 12V ze stacyjki, ale w niedalekiej przyszłości napiszę część II, gdzie zaprogramuje te CANY tak, żeby wspomaganie chodziło jak powinno (100% na postoju i coraz mniej im szybciej sie jedzie). Teraz kierownica chodzi jak marzenie, niczego nie słychać i przyjemniej sie parkuje. Zdjęć nie załączyłem z forum, bo cały czas wyskakuje błąd, kiedy tylko próbuję coś wrzucić.

 

 

Edytowane przez ama11deus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taniej zmienić pompę wspomagania na nową i bez rzeźby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na nową pompe wspomagania (stąd mam te czarne zaślepki) i po tygodniu znowu zaczeło wyć i pracować gorzej na wolnych, więc zdenerwowałem się i zrobiłem tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dziwne podejście, nie próbowałeś reklamować pompy? Od roku mam nową narazie działa. Może układ za słabo wypłukany przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem sobie tak zrobić od dłuższego czasu i miałęm motywacje, to tak też zrobiłem. Dodatkową zaletą jest, że całę to programowanie które musze jeszcze zrobić będzie częścią mojej pracy inżynierskiej. Jeśli chodzi o reklamacje to jak nie zamontowane w warsztacie to nie uznają. Ale no przyjemnie mi się robiło i fajnie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna pompa siedzi w fabii nie brałeś jej pod uwagę, zamontowana w tym miejscu co u ciebie tylko niżej pod akumulatorem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem pod uwagę, tak samo z astry, którą ludzie często montują do aut na tor, ale ta z volvo to jedyna, do której udało mi się znaleźć jakieś podstawowe dane o canbusach i jak tym sterować, a na tym mi też bardzo zależy.

Edytowane przez ama11deus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...