Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie stanu akumulatora za pomocą programu VCDS w A4 B9


protoss
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od jakiegoś czasu przestał mi się włączać samodzielnie wideorejestrator po włączeniu zapłonu, który jest podłączony do akumulatora przez dedykowany przez producenta dodatkowy przewód. Googlująć znalazłem w sieci sugestię, że to może być akumulator niedostatecznie naładowany to też na początek postanowiłem sprawdzić jego stan naładowania. Odszukałem następujący filmik na yt: 

 

Udało mi się dotrzeć momentu aż należy nacisnąć "Bloki pomiarowe" ale w moim przypadki ta opcja jest wyszarzała:

vcdsBlokiPomiaore.png.bcb2c5597f18a4534ff0a89f1d0840f0.png

 

Podpowiedzcie proszę co jest przyczyną takiego zachowania programu VCDS? Istnieje inny sposób sprawdzenia pojemności naładowania akumulatora? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Jest to sterownik na protokole UDS, więc wartości należy szukać w rozszerzonych blokach pomiarowych (Adv.Meas.Values).

 

vcdsBlokiPomiaore.png.bcb2c5597f18a4534ff0a89f1d0840f0.png.8e66d37d9f0d766fbbcf15b17c763120.png

 

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Jest to sterownik na protokole UDS, więc wartości należy szukać w rozszerzonych blokach pomiarowych (Adv.Meas.Values).

 

vcdsBlokiPomiaore.png.bcb2c5597f18a4534ff0a89f1d0840f0.png.8e66d37d9f0d766fbbcf15b17c763120.png

 

Cześć Bohaterze Muskel1! :)

Jak zawsze pomocny! Z tego co udało mi się sprawdzić to akumulator mam naładowany w 70%tach więc raczej to nie to:

vcdsBlokiPomiaore.png.745bcdea2688821200766c9b75106dd1.png

Więc przyczyna musi być gdzie indziej ale to już jest inny problem nie związany z tym forum. Tak czy siak nauczyłem się dzięki Tobie nowej rzeczy :)

Pozdrawiam :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, że to nie wina aku, gdyż gdy napięcie aku spadnie poniżej pewnej wartości w sterowniku Gateway zapisany byłby błąd 03041 - Zarządzanie energią aktywne.

W takich przypadkach system zarządzania energią (BEM) ogranicza niektóre funkcje komfortowe (np. ogrzewanie siedzeń) ale kamerki by Ci raczej nie odcięło gdyż nie jest zintegrowana z systemem zarządzania energią.

 

 

Co to za przewód kamery, który podłączyłeś do aku? 

Aku daje stałe napięcie a kamera do wzbudzenia potrzebuje plus po stacyjce.

Jest na tym przewodzie jakiś moduł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Też tak myślę, że to nie wina aku, gdyż gdy napięcie aku spadnie poniżej pewnej wartości w sterowniku Gateway zapisany byłby błąd 03041 - Zarządzanie energią aktywne.

W takich przypadkach system zarządzania energią (BEM) ogranicza niektóre funkcje komfortowe (np. ogrzewanie siedzeń) ale kamerki by Ci raczej nie odcięło gdyż nie jest zintegrowana z systemem zarządzania energią.

 

 

Co to za przewód kamery, który podłączyłeś do aku? 

Aku daje stałe napięcie a kamera do wzbudzenia potrzebuje plus po stacyjce.

Jest na tym przewodzie jakiś moduł?

Kamerka jest podłączona za pomocą dedykowanego adaptera: 

ALLEGRO.PL

Do tej pory wszystko ładnie działało. Kamerka się uruchamiała po naciśnięciu zapłonu i wyłączała lub przechodziła w tryb parkingowy (w zależności od ustawień) po wyłączeniu silnika. Od jakiegoś czasu zaczęła się włączać po paru minutach aż w końcu przestała. Jak włączam ręcznie to działa ale miałem sytuacje że dawała komunikat głosowy abym podłączył stale źródło zasilania (tak jakby "nie widziała kabla). Na przewodzie mam  dorobiony dodatkowy bezpiecznik 3A. Jak go wyjmę i włożę to kamerka startuje (nie ma tutaj znaczenia czy jest włączony zapłon lub silnik lub nic). Jak by nie było napięcia to by nie włączała się po włożeniu bezpiecznika. Może sam adapter się popsuł... Jeśli tak to długo nie pożył... niecałe półtora roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter ten ma 3 przewody. Stałe napięcie (czerwony), napięcie po zapłonie (żółty) oraz masa (czarny).

Do czego podpiąłeś żółty przewód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Adapter ten ma 3 przewody. Stałe napięcie (czerwony), napięcie po zapłonie (żółty) oraz masa (czarny).

Do czego podpiąłeś żółty przewód?

Ja tego samodzielnie nie robiłem, ale byłem przy tym. Z tego co pamiętam bo było to dość dawno złoty był podłączony pod zapłon. Miernikiem zostało sprawdzony kabel który ma napięcie po włączeniu zapłonu i przylutowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam bym zaczął szukanie. Może połączenie żółtego przewodu się przerwało. Przy lutowaniu w pojazdach częsta usterka, gdyż gdy przewody są ruchome łamią się w miejscu lutowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Muskel1 napisał(a):

Tam bym zaczął szukanie. Może połączenie żółtego przewodu się przerwało. Przy lutowaniu w pojazdach częsta usterka, gdyż gdy przewody są ruchome łamią się w miejscu lutowania.

 

Jakaś podpowiedź. Dzięki wielkie i wszystkiego dobrego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, protoss napisał(a):

Jakaś podpowiedź. Dzięki wielkie i wszystkiego dobrego :)

:wink::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel1 miałeś racje. Winowajcą jest (niestety czas teraźniejszy) kabelek który jest przylutowany jako żółty do zapłonu. Wczoraj walczyliśmy ze Szwagrem i ledwo ledwo udało nam się dokopać do tego kabale miernikiem. Czerwony działa bez zarzutu - jest napięcie ale na żółtym nie ma życia. Jak odłączę bezpiecznik od czerwonego i podepnę z powrotem to kamerka się odpala - można by wnioskować że działa w ten sposób że musi dostać nagłe napięcie i wtedy  startuje - na tym polegał chyba przewodzik od zapłonu. Jak włączę ją ręcznie to "nie widzi" stałego napięcia... Niestety nie jestem w stanie już dalej w tym grzebać bo jest to zbyt trudno dostępne. Trzeba by do tego jakiegoś elektryka który jest z gumy...  Zastanawia mnie tylko czemu naglę w tym żółtym przewodzie zniknęło napięcie... 😕 Dodam że w zapalniczce po włączeniu zapłonu jest napięcie... Za 8 dni trasa do Niemiec... bez kamerki. Ja to mam szczęście.

Edytowane przez protoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dokładnie wpięty (wlutowany) jest ten żółty przewód? W przewód od czego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Gdzie dokładnie wpięty (wlutowany) jest ten żółty przewód? W przewód od czego?

 

Niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie, ale dziękuje za chęć pomocy. Było sprawdzenie miernikiem jaki przewód ma napięcie po włączeniu zapłonu, nie dam sobie ręki uciąć ale chyba pod zapalniczkę która znajduję się pod kierownicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musicie podprowadzić (przedłużyć) ten żółty przewód do puszki bezpieczników w podstopnicy. Są tam bezpieczniki z zacisku 15 ( czyli 12V po zapłonie). Kup sobie taki bypass na bezpiecznik, przylutuj ten żółty przewód do niego i wepnij się w jeden z tamtych bezpieczników.

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, protoss napisał(a):

Dzięki Muskel1 jak zawrze cenną wskazówką.

:hi:Bezpieczniki po zacisku 15 znajdują się w w rzędzie opisanym na poniższym zdjęciu jako rząd "D" ale sprawdź dla pewności miernikiem. Na wszystkich obecnych tam bezpiecznikach powinno pojawić się napięcie dopiero po zapłonie.

 

 

Screenshot_20230719_180633_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatywnie, aby nie ciągnąć tak długich przewodów, możesz się wpiąć w żółty przewód wstecznego lusterka fotochromatycznego. Jest tam wtyczka ośmio pinowa T8o i na pinie nr 1 jest żòłty przewód po zacisku 15, który właśnie z jednego z wyżej opisanych bezpieczników w podstopnicy idzie.

20230719_182010.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.07.2023 o 17:38, protoss napisał(a):

Dzięki Muskel1 jak zawrze cenną wskazówką.

Muskel1 nie mogę dać dwa razy rozwiązane :) Udało się. dokopaliśmy się ze Szwagrem do bezpieczników D i się podlutowało żółty przewód od sterownika. Kamerka wstaje i jest gotowa na trasę (oby nie była potrzebna). Ogromny szacunek dla Ciebie za Twoją wiedzę i zaangażowanie w temat który tak naprawdę nie dotyczył już tego tematu :) Jeśli będzie kiedyś okazja się spotkać to zapraszam na dobre piwo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:Bezpieczniki po zacisku 15 znajdują się w w rzędzie opisanym na poniższym zdjęciu jako rząd "D" ale sprawdź dla pewności miernikiem. Na wszystkich obecnych tam bezpiecznikach powinno pojawić się napięcie dopiero po zapłonie.

 

 

Screenshot_20230719_180633_Opera.jpg

Musek1 nie mogę dać drugi raz rozwiązane ;) Ogromny szacunek i podziękowania w Twoje zaangażowanie w temat który tak naprawdę nie był tematem tego tematu :P Zlutowaliśmy żółty kabelek od sterownika kamerki pod kabelek pierwszego od góry bezpiecznika z bloku D. Kamerka wstaje i działa. Zimne piwko w Twoja stronę!  

Edytowane przez protoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...