Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja dziwny objaw. B7/exeo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Sprawa dotyczy auta Seat Exeo 2011r. 

Spotkała mnie dziwna przypadłość dotyczaca działania klimatyzacji. 

Pewnego dnia klimatyzacja chłodziła ale odczucie takie że nie mroziła. Po prostu leciało chłodne powietrze. 

Pojechałem na nabicie czynnika.

Po nabiciu brak chłodnego powietrza.

Wskaźniki na maszynie do czynnika czy to LP czy HP pokazują lekko ponad 6bar.

Vcds nie pokazał błędu na kanale 08 klimatyzacja.

Po sprawdzeniu bloki pomiarowego grupa 001 i napięcie  na elektozaworze pokazuje 0 amper po załączeniu klimatyzacji pokazuje 0.644A. Cisnienie rośnie z 6  do 14 bar.

 

Dodam że po załączniku klimatyzacji przyciskiem Econ załącza się wentylator od chłodnicy.

 

 

Edytowane przez emswisnia
Opublikowano

Masz aż 6 bar nabite? I to kiedy silnik jest wyłączony?? Ile tam weszło tego czynnika?

Opublikowano

Tak jak silnik wyłączony pokazuje 6 bar. Czynnika podano 550g.

Dodałbym zdjęcia ale błąd wyskakuje podczas dodania.

Opublikowano (edytowane)

Powinno być 500g  +-15. A rurki do parownika i powrotna  jest zimna?

Edytowane przez marcy007
Opublikowano (edytowane)

Rurka która ma zaworek już przy nadkolu jest zimna tzn chlodna a ta druga rurka jest na pewno troszkę cieplejsza.

Dodam zdjęcia.

Zdjecie z maszyny.

20230722_193242.jpg.5045db5d4b1e4cdc11b9f6ab4b2c868f.jpg

Zdjecie z auta beż uruchomionej klimy.

20230801_153845.jpg.b1acf6bc0ebb7da3d3e48e67d36f9232.jpg

Zdjecie zaraz po wciśnięciu przycisku econ. 

20230801_153857.jpg.1bb5b06e2fd9495e5e151ea2e595406b.jpg

Zdjecie po chwili pracy klimy. Wentylator kręci się na pierwszym biegu.

20230801_154126.jpg.6ab2238ecbaebc11f2e531a2de636c8d.jpg

 

Nie jestem specjalistą ale czy że względu na to że sprężarka pracuje w tym aucie cały czas tzn kręci się rolka to czy nie jest ważny stan ilościowy oleju w układzie? Czy jak będzie np. dużo oleju to nie będzie sprężarka chłodzić?

 

 

Edytowane przez emswisnia
Opublikowano

Zrób nastawy podstawowe klap w Klimatroniku i obserwuj co się dzieje. Temat wałkowany na forum.

Opublikowano

Na moje masz coś za duże ciśnienie w tym układzie ale w sumie 2011 rok, może inaczej skonstruowane.. było widać jaki olej zdjęło z układu?

Opublikowano (edytowane)

W oleju nie widać było nic niepokojącego.

Nastawy podstawowe postaram się jutro wykonać.

Dzisiaj podczas jazdy zauwazylem mając ustawiony pole nawiewu na środek oraz siłę nawiewu w połowie mocy (temperatura 17) że odczuwalne było iż nawiew zmienia sam sobie siłę dmuchania powietrza.

Dodatkowo jeszcze podczas postoju było słychać jakby wentylator na chwilę załączył się na 2 bieg.

 

 

Nie mogę wykonać nastaw podstawowych ponieważ vcds pokazuje błąd zbyt wiele błędów komunikacyjnych aby kontynuować.

Jeśli chodzi o te nastawy to co one mają ogólnie dać za efekt?

Edytowane przez emswisnia
Opublikowano
W dniu 1.08.2023 o 21:46, marcy007 napisał(a):

Zrób nastawy podstawowe klap w Klimatroniku i obserwuj co się dzieje. Temat wałkowany na forum.

Udało się przeprowadzić nastawy podstawowe. Było słychać pracę klap i wszystkie pozycje zeszły do zera.

20230805_212925.jpg.a64d7c5b24dd28c6ce879bea973f3d19.jpg

Czy po tym zabiegu wystarczy kliknąć done go back czy trzeba sprzeprwadzic adaptacje?

Niestety nadal nie czuc zimna z nawiewu po załączeniu klimatyzacji.

Wentylator kręci się cały czas na 1 biegu.

20230805_122454.thumb.jpg.11153a3c4d1868b2b82db6ab9e9b7786.jpg

Ta rurka po załączeniu klimatyzacji robi się zimna. Druga jest o wiele cieplejsza.

 

Rozumiem że w moim przypadku elektozawor jest sprawny skoro pokazuje 0.600A przy załączeniu klimatyzacji.

 

Temperatura na zewnątrz 20'C

Tak wygląda przy świecącym się przycisku econ.

20230805_213116.jpg.902d474f4e637c20a39130e9e0ac4ef2.jpg

tak sie dzieje po zalaczniu klimatyzacji ustawienie 17' na panelu sterowania

20230805_213129.jpg.f79be73f11ec80f2dd24a95784be113b.jpg

Cisnienie tam gdzie jest 10bra po chwili spadlo do 8 bar i tak sie utrzymywalo.

 

Bledow w klimatroniku brak.

 

Mozliwe jest ze nawalila sprezarka i nie daje odpowiedniego ciesnienia?

 

 

 

 

Opublikowano

Podmieniłem sprężarkę na inną.

Po włączeniu klimy sprezarka działa. Wentylator chodzi na 2 biegu ale jakiegoś efektu lal nie ma.

Tak wygląda po podłączeniu manometrow pod zawory.

 

Może coś jeszcze powinienem wymienić w tym układzie klimatyzacji.

20230830_173132.jpg

Opublikowano

Dysza rozprężna była wymieniana?

Opublikowano

Nic więcej nie wymieniałem. Podmieniłem tylko sprężarkę aby upewnić się czy to ona walnięta i wykonałem krotki test. 

Przy temperaturze 19'C za oknem i ustaleniu na panelu 18' i nawiew na siłę 2 kreski z nawiewu po 6 minutach postoju pokazywało na termometrze wylatujące powietrze o temperaturze 13'C.

Opublikowano

Test rób jak ustawisz low, w tedy powinno tam być między 4-6 °C. Ogólnie ciśnienia miałeś dobre, niepotrzebnie wymieniłeś kompresor.

Opublikowano

Nie wiem do końca czy kompresor był sprawny tamten.

Bo wymieniałem na starym elektozawor na nowy I klima nie działała.

Teraz założyłem inny i od razu start i chłodne powietrze. Postaram siw wykonać test na low i zobaczyć jaka temperatura będzie na wyjściu z nawiewu.

 

Wcześniej było niskie I wysokie cisnienie takie samo czyli okolice 6bar więc wydawało mi się że jednak kompresor jest uszkodzony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...