Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pinout licznika - Audi A4 B5 1997r.


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Stałem się posiadaczem licznika od Audi A4 B5 1.9 TDI z 1997r. Chciałbym go podłączyć "na blacie", a docelowo przez Arduino do komputera. Internet nie pomógł w kwestii pinoutu. Dlatego uprzejmie proszę o podesłanie takowego.

Nr części: 8D0919880D

20230812_172646.jpg

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Belegung der Kontakte an den Mehrfachsteckverbindungen am Kombiinstrument - Fahrzeuge ab Modelljahr 1998

Mehrfachsteckverbindung 32-fach, blau
1 - Klemme 15
2 - Blinker rechts
3 - Tachometer Ausgang 1
4 - nicht belegt
5 - Tankgeber
6 - Airbag
7 - Klemme 31 (Sensormasse)
8 - Kühlmitteltemperatur
9 - Klemme 31 (Lastmasse)
10 - Öldruckschalter
11 - Drehzahlsignal
12 - Klemme 61
13 - Vorglühkontrolle oder CAT
14 - Niveauregulierung
15 - Klemme 58d
16 - Anhängerblinker/Funktionsstörung Motorelektrik
17 - Fernlicht
18 - Blinker links
19 - ABS
20 - Klemme 58s
21 - Türkontakt Fahrerseite
22 - Kühlmittelmangel
23 - Klemme 30
24 - Klemme 31 (Lastmasse)
25 - K-Leitung
26 - Parklicht rechts
27 - Parklicht links
28 - Tachometer-Eingang
29 - Bremsflüssigkeitsstand/-druck
30 - S-Kontakt
31 - Gurtschloß
32 - ESP

Mehrfachsteckverbindung 32-fach, grün
1 - nicht belegt
2 - Transponder 1
3 - nicht belegt
4 - WFS
5 - W-Leitung
6 - Heckklappe (nur Lowline-Ausführung)
7 - Bremsbelag (nur Highline-Ausführung)
8 - nicht belegt
9 - nicht belegt
10 - Tankwarnung-Ausgangssignal für Motorsteuergerät (nur 6-Zyl. TDI und USA-Fahrzeuge)
11 - Standzeitausgabe
12 - Klimaabschaltung
13 - Feststellbremse
14 - E-Gas
15 - Begrenzungsleuchten
16 - nicht belegt
17 - Transponder 2
18 - nicht belegt
19 - nicht belegt
20 - nicht belegt
21 - Öltemperatur
22 - nicht belegt
23 - nicht belegt
24 - nicht belegt
25 - nicht belegt
26 - nicht belegt
27 - nicht belegt
28 - nicht belegt
29 - Klemme 58d (externer Dimmpoti)
30 - Tachometer Ausgang 2
31 - nicht belegt
32 - nicht belegt

Mehrfachsteckverbindung 20-fach, rot
1 - Verbrauchssignal
2 - nicht belegt
3 - nicht belegt
4 - nicht belegt
5 - Außentemperatur
6 - Wählhebelanzeige
7 - nicht belegt
8 - nicht belegt
9 - Waschwassermangel
10 - Hydraulikdruck
11 - Bordcomputer Reset
12 - Clock-Signal für Radiofrequenzanzeige
13 - Data-Signal für Radiofrequenzanzeige
14 - Bordcomputer links
15 - Enable-Signal für Radiofrequenzanzeige
16 - Rücklicht/Abblendlicht (Lampenkontrolle)
17 - Glührelais (bei TDI-Motoren wird während der Vorglühzeit die Unterspannungskontrolle im Kombiinstrument unterdrückt)
18 - Bordcomputer rechts
19 - Bremslicht
20 - nicht belegt

Opublikowano

@Muskel1 to w takim razie do którego plus i masa? terminologia np. "klema 15" jest mi całkiem obca, a sygnały do kontrolek znalazłem po tłumaczeniu

Opublikowano

Zacisk (Klemme) 15 to w elektryce pojazdowej napięcie 12V  "po stacyjce"
Zacisk 30 to stałe 12 V z aku
Zacisk 31 to masa

 

Opublikowano
1 minutę temu, Muskel1 napisał(a):

Zacisk (Klemme) 15 to w elektryce pojazdowej napięcie 12V  "po stacyjce"
Zacisk 30 to stałe 12 V z aku
Zacisk 31 to masa

 

dziękuję :)

Opublikowano

Zacisk "S" (s-kontakt) jest dla odbiorników, które są zasilane po wyłączeniu zapłonu i przed wyjęciem kluczyka wyłącznika zapłonu.

K-line to linia diagnostyczna.

Opublikowano

Do odpalenia na stole potrzebujesz podać napięcie na zaciski 15oraz 30, masę na zaciski 31 oraz linie K do diagnozy , która w złączu OBDII jest na pinie nr 15.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Do odpalenia na stole potrzebujesz podać napięcie na zaciski 15oraz 30, masę na zaciski 31 oraz linie K do diagnozy , która w złączu OBDII jest na pinie nr 15.

a umożliwiło by to np. zmianę języka (bo FIS może być po niemiecku)? tak na blacie

bo wiem że przez VCDS można zmienić

Edytowane przez ElectroTiel
Opublikowano

Tak, w adaptacjach kanał/grupa 04 można zmienić. Musisz mieć podpiętą linie K.

Opublikowano
14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tak, w adaptacjach kanał/grupa 04 można zmienić. Musisz mieć podpiętą linie K.

To pierwsze już wiedziałem, o tym drugim dowiedziałem się po drodze z tego wątku.

Opublikowano

Wracam do tego wątku, ale z inną sprawą.

Pinout mam, interesuje mnie możliwość zgrania zawartości pamięci EEPROM za pomocą kabla OBDII. Niestety mam już tylko licznik (samochód nie istnieje), jak podłączyć się kablem pod "samotny" licznik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...