Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regularne wypadanie adaptacji w MULTITRONIC


MłodyACzwórkasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam Audi A4 B6 rocznik 2001 z skrzynią automatyczną Multitronic. Regularnie potrafi mi wypaść adaptacja, szczególnie przy jeździe po mieście, lub gdy muszę gdzieś parę razy cofnąć. Od razu idzie wyczuć że adaptacja wypadła. Moje pytanie brzmi czy orientuje się ktoś czym to może być spowodowane. Jeden z mechaników powiedział, że może to być przegub wewnętrzny, ale nie jest pewien na 100%. Czasem również nie działa Parking po wypadnięciu adaptacji i mocno szarpie podczas cofania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2023 o 19:38, lukaszbass napisał(a):

Auto było skanowanie pod komputerem,błędy? 

Było, żadnych błędów na skrzyni. Tylko silnik od katalizatora i problemy z komfortem od zamka.

Edytowane przez MłodyACzwórkasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.08.2023 o 10:21, lukaszbass napisał(a):

Dzieje się to na zimnym oleju czy na ciepłym.Kiedy była wymiana oleju robiona ? 

Zazwyczaj na ciepłym. Olej wymieniany 5 tysięcy km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to co opisujesz nie ma nic wspólnego z adaptacją (a już tym bardziej, że winny jest przegub wewnętrzny). Spróbuj precyzyjnie opisać co się dokładnie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, auto jedzie dobrze, płynnie rusza z miejsca, na wstecznym też jedzie w porządku. Dochodzi do momentu w którym muszę wycofać gdzieś tzn parę razy przejechać na krótkim odcinku w przod i w tył lub muszę przejechać wolnym tempem do przodu. Nagle auto zaczyna szarpać przy ruszaniu, na wstecznym niekiedy dochodzi do jak ja to opisuje wybuchu, auto potrafi parę razy strzelić w miejscu zanim pojedzie do tyłu, a potem szarpać.

Dodam jeszcze, że na pewno przy wolnej jeździe nie wiem jak przy szybszej bo być może po prostu tego nie słychać, ale stuka, tak jakby coś przeskakiwało. Jak mi się działy te ceregiele z autem od razu podłączałem pod vaga i widziałem, że raz na jednym sprzęgle, drugim razem na obu i tak na przemian. Widnieje informacja adaptacja trwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że widzisz status "adaptacja trwa" nie oznacza, że wypadła. Zdecydowanie masz problem ale trochę na siłę starasz się znaleźć powód...

 

Zapisana adaptacja zostaje w pamięci sterownika po jej wykonaniu. Wystarczy, że wyłączysz/włączysz zapłon lub (w przypadku pierwszych dwóch generacji Multitronika) temperatura oleju ATF spadnie poniżej progu adaptacji (który dla 01J i 0AN wynosi 60 stopni), wtedy pole "adaptacja OK" automatycznie zmieni się na "w trakcie". To nie znaczy, że adaptacja wypada tylko, że sterownik jest w trybie kolejnego uczenia się. Tak to działa i tak ma być.

 

Co do opisanego problemu z szarpaniem. Nadal zbyt mało precyzyjny opis... Pamiętaj, że diagnozuję zdalnie. Nie mogę wejść do auta, przejechać się i tego poczuć a zatem muszę te informacje wydobyć od Ciebie.

 

Skupmy się na fragmencie gdzie masz przejechać na krótkim odcinku kilka razy przód/tył. Co po kolei robisz... Naciskasz hamulec, przełączasz lewarek z D na R... kiedy następuje uderzenie? Zaraz po wrzuceniu R? Przy próbie ruszenia? Jak szybko po wrzuceniu R puszczasz hamulec? Dajesz od razu pedał gazu czy czekasz aż sam ruszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bart-S napisał(a):

To, że widzisz status "adaptacja trwa" nie oznacza, że wypadła. Zdecydowanie masz problem ale trochę na siłę starasz się znaleźć powód...

 

Zapisana adaptacja zostaje w pamięci sterownika po jej wykonaniu. Wystarczy, że wyłączysz/włączysz zapłon lub (w przypadku pierwszych dwóch generacji Multitronika) temperatura oleju ATF spadnie poniżej progu adaptacji (który dla 01J i 0AN wynosi 60 stopni), wtedy pole "adaptacja OK" automatycznie zmieni się na "w trakcie". To nie znaczy, że adaptacja wypada tylko, że sterownik jest w trybie kolejnego uczenia się. Tak to działa i tak ma być.

 

Co do opisanego problemu z szarpaniem. Nadal zbyt mało precyzyjny opis... Pamiętaj, że diagnozuję zdalnie. Nie mogę wejść do auta, przejechać się i tego poczuć a zatem muszę te informacje wydobyć od Ciebie.

 

Skupmy się na fragmencie gdzie masz przejechać na krótkim odcinku kilka razy przód/tył. Co po kolei robisz... Naciskasz hamulec, przełączasz lewarek z D na R... kiedy następuje uderzenie? Zaraz po wrzuceniu R? Przy próbie ruszenia? Jak szybko po wrzuceniu R puszczasz hamulec? Dajesz od razu pedał gazu czy czekasz aż sam ruszy. 

A więc tak, naciskam hamulec z racji wielu ostrzeżeń o za szybkim przełączeniu zatrzymuje się na pewną sekunde do półtora przełączam z D na R. Uderzenie następuję w momencie próby ruszenia, pare razy strzeli i jedzie dalejm hamulec puszczam powoli i nie dodaje gazu w początkowej fazie ruszania, później wiadomo chce pojechać szybciej.

Odnośnie mojej teorii jako by adaptacja wypadała, wywnioskowałem to z tego, że po skasowaniu ustawień skrzyni oraz ponownej adaptacji problem na jakiś czas znika.

A o przegubach nawiązałem dlatego, że coś stuka podczas powolnej jazdy. Myślałem, że przez to, że mają luzy czasem inaczej przekazywany jest napęd i stąd te dziwne zachowania.

Edytowane przez MłodyACzwórkasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgraj komplet bloków pomiarowych ze sterownika skrzyni biegów (silnik pracuje, lewarek na P) i podeślij mi na mejla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...