Jump to content
IGNORED

Wyciek i wibracje w A4 B7 1.9 TDI BRB


Go to solution Solved by Langista,

Recommended Posts

Posted

Witam od niedawna jestem posiadaczem audi jak w tytule , oczywiście chłop mówił że olej od wymiany do wymiany , a więc opisze co się dzieje najpierw wyciek od strony kolektorów cały blok zalany , uszczelka pod pokrywą nowa ale mi wygląda jakby leciało spod kolektora wydechowego , umylem silnik ile mogłem i będę obserwował co może być przyczyną? Drugi probrem to dziwne drgania silnika podczas dojeżdzania do skrzyżowania i czekaniu na światłach ,dodam że przy delikatnym dodaniu gazu jakby szarpie i przerywa, zero błędów , znajomy podłączał pod komputer to na wolnych obrotach wskazania przepływomierza są jakby podwójne ,chodzi o aktualne przy dodaniu gazu pokazuje prawie równe z zakładanymi i po chwili znowu to samo , synchronizacja wałka jest na -1 no i moim zdaniem wolno sie zbiera po dodaniu gazu i chyba dużo pali ok 9 w cyklu mieszanym. EGR był uwalony i został wyczyszczony ale dalej to samo . Będę wdzieczny za jakieś sugestie gdzie szukać przyczyn problemów .

Posted

Gniazda wtrysków do wymiany, wtryski do sprawdzenia.

Posted

Dodam że silnik pali na dotyk zimny i ciepły ale dlaczego przepływka pokazuje na vagu np zakladane 200 , aktualne 400 po dodaniu gazu wyrównuje się i chwile jest prawie równe , zauważyłem także na wysokich obrotach na biegu słychać dziwny jakby brzek z silnika i czasem jakby gwizd jeszcze przed 2tys obrotów  , kopcenia też nie zauważyłem , szlak mnie trafi z tym audi myślałem że 1.9 będzie bezproblemowe a tu jednak szrot , czekam na kabel wtedy postaram się zrobić zdjecia z vaga bądz logi . 

Posted

Piszesz że zmieniałeś przepustnicę, adaptacje robiłeś?

Posted

Nie bylo nic zmieniane tylko odłaczane byly kostki przy czyszczeniu egr i przepustnicy ale żadnych błędów po odpaleniu nie było , na chwile obecną mam tylko kabel delphi i program autocom to czy w związku z tym musze zrobić tą adaptacje przepustnicy i czy da rade tym programem? 

Posted (edited)

Pomyliłem wątki, co do wskazań przepływki to zrób logi dynamiczne według instrukcji na forum w dziale diagnostyki.

Edited by Langista
Posted

Zapewne logi tylko vagiem da rade?  jakie grypy te logi zrobić statyczne i dynamiczne ? Jeden mechanik mi mówi żeby zrobić synchronizacje wałka bo jest mułowaty a drugi że te -1 jest dobrze, może ktoś jest z okolic Suwałk ogarniety żeby mi to wszystko sprawdzić ?  Logi zrobie jak będę miał kabel 

 

  • Solution
Posted

-1 jest ok, masz w poradniku jak logować diesla które grupy są ważne.

Posted

Znalazłem poradnik to wrzuce logi jak zrobie a czy przepływomierz można miernikiem sprawdzić ? W czasie jady szarpanie nie występuje tylko na postoju przy delikatnym ruszeniu gazu stąd też chyba podczas chamowania biegami takie wibracje  , a ten olej skąd może być kilka kropel pociekło też z egr ale po zdjęciu rur od turbiny tragedi niema jakieś śladowe ilości , a na kolektorze wydechowym wygląda jakby szlo przez uszczelke i po szpilkach ?  Zrobiłem dopiero około 1tyś km a i dpf ani razu się nie wypalał czy to ok? Auto ogólnie ma prawie 300tyś ,zastanawiam się czy nie sprzedawać bo już sporo wsadziłem a dalej problemy. 

Posted

Czekając no kabel postanowiłem zaglądnąć do turbo i intercolera i okazuje się że po zdjęciu rury od intercolera kapie olej więc chyba jest go za dużo , po zdjęciu rury od filtra do turbiny też trochę mokro i wygląda jakby leciało z rurki od odmy a później turbina goni wszystko dalej , turbina niema luzu wzdłużnego tylko delikatnie w poprzek ale chyba tak ma być, więc czy to normalne że odma puszcza tyle oleju? Czy jest ona wymienialna ? Czy razem z pokrywą? Czy może zastosować dodatkowy separator  oleju? 

Posted

W dolocie przy turbo zawsze coś oleju będzie, zależy ile Ci tego zleciało. Odma jest razem z pokrywą niestety, w niektórych modelach można wymienić samą membranę ale i tak trzeba wiedzieć co się robi i jak to rozłożyć. Jedne pokrywy da się rozmontować od środka, drugie trzeba ciąć od góry i potem sklejać (spawać).

Posted

Rozumiem tylko oleju jest chyba za dużo aż cieknie z egr , tylko wygląda że nie z turbiny a z odmy tyle wycieka poza tym dymi z korka ,miarki i odmy ale nie słychać sykniecia przy odkręcaniu korka czy podnoszeniu bagnetu , zrobiłem patent z butelką i zaślepiłem wlot odmy od rury z filtra , zobaczę czy przestanie tak cieknąć , dodam że przed wymianą oleju było ponad max być może poprzedni właściciel tyle wlał i wszystko wygoniło .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...