Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek i wibracje w A4 B7 1.9 TDI BRB


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Langista,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczem audi jak w tytule , oczywiście chłop mówił że olej od wymiany do wymiany , a więc opisze co się dzieje najpierw wyciek od strony kolektorów cały blok zalany , uszczelka pod pokrywą nowa ale mi wygląda jakby leciało spod kolektora wydechowego , umylem silnik ile mogłem i będę obserwował co może być przyczyną? Drugi probrem to dziwne drgania silnika podczas dojeżdzania do skrzyżowania i czekaniu na światłach ,dodam że przy delikatnym dodaniu gazu jakby szarpie i przerywa, zero błędów , znajomy podłączał pod komputer to na wolnych obrotach wskazania przepływomierza są jakby podwójne ,chodzi o aktualne przy dodaniu gazu pokazuje prawie równe z zakładanymi i po chwili znowu to samo , synchronizacja wałka jest na -1 no i moim zdaniem wolno sie zbiera po dodaniu gazu i chyba dużo pali ok 9 w cyklu mieszanym. EGR był uwalony i został wyczyszczony ale dalej to samo . Będę wdzieczny za jakieś sugestie gdzie szukać przyczyn problemów .

Opublikowano

Gniazda wtrysków do wymiany, wtryski do sprawdzenia.

Opublikowano

Dodam że silnik pali na dotyk zimny i ciepły ale dlaczego przepływka pokazuje na vagu np zakladane 200 , aktualne 400 po dodaniu gazu wyrównuje się i chwile jest prawie równe , zauważyłem także na wysokich obrotach na biegu słychać dziwny jakby brzek z silnika i czasem jakby gwizd jeszcze przed 2tys obrotów  , kopcenia też nie zauważyłem , szlak mnie trafi z tym audi myślałem że 1.9 będzie bezproblemowe a tu jednak szrot , czekam na kabel wtedy postaram się zrobić zdjecia z vaga bądz logi . 

Opublikowano

Piszesz że zmieniałeś przepustnicę, adaptacje robiłeś?

Opublikowano

Nie bylo nic zmieniane tylko odłaczane byly kostki przy czyszczeniu egr i przepustnicy ale żadnych błędów po odpaleniu nie było , na chwile obecną mam tylko kabel delphi i program autocom to czy w związku z tym musze zrobić tą adaptacje przepustnicy i czy da rade tym programem? 

Opublikowano (edytowane)

Pomyliłem wątki, co do wskazań przepływki to zrób logi dynamiczne według instrukcji na forum w dziale diagnostyki.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Zapewne logi tylko vagiem da rade?  jakie grypy te logi zrobić statyczne i dynamiczne ? Jeden mechanik mi mówi żeby zrobić synchronizacje wałka bo jest mułowaty a drugi że te -1 jest dobrze, może ktoś jest z okolic Suwałk ogarniety żeby mi to wszystko sprawdzić ?  Logi zrobie jak będę miał kabel 

 

  • Rozwiązanie
Opublikowano

-1 jest ok, masz w poradniku jak logować diesla które grupy są ważne.

Opublikowano

Znalazłem poradnik to wrzuce logi jak zrobie a czy przepływomierz można miernikiem sprawdzić ? W czasie jady szarpanie nie występuje tylko na postoju przy delikatnym ruszeniu gazu stąd też chyba podczas chamowania biegami takie wibracje  , a ten olej skąd może być kilka kropel pociekło też z egr ale po zdjęciu rur od turbiny tragedi niema jakieś śladowe ilości , a na kolektorze wydechowym wygląda jakby szlo przez uszczelke i po szpilkach ?  Zrobiłem dopiero około 1tyś km a i dpf ani razu się nie wypalał czy to ok? Auto ogólnie ma prawie 300tyś ,zastanawiam się czy nie sprzedawać bo już sporo wsadziłem a dalej problemy. 

Opublikowano

Czekając no kabel postanowiłem zaglądnąć do turbo i intercolera i okazuje się że po zdjęciu rury od intercolera kapie olej więc chyba jest go za dużo , po zdjęciu rury od filtra do turbiny też trochę mokro i wygląda jakby leciało z rurki od odmy a później turbina goni wszystko dalej , turbina niema luzu wzdłużnego tylko delikatnie w poprzek ale chyba tak ma być, więc czy to normalne że odma puszcza tyle oleju? Czy jest ona wymienialna ? Czy razem z pokrywą? Czy może zastosować dodatkowy separator  oleju? 

Opublikowano

W dolocie przy turbo zawsze coś oleju będzie, zależy ile Ci tego zleciało. Odma jest razem z pokrywą niestety, w niektórych modelach można wymienić samą membranę ale i tak trzeba wiedzieć co się robi i jak to rozłożyć. Jedne pokrywy da się rozmontować od środka, drugie trzeba ciąć od góry i potem sklejać (spawać).

Opublikowano

Rozumiem tylko oleju jest chyba za dużo aż cieknie z egr , tylko wygląda że nie z turbiny a z odmy tyle wycieka poza tym dymi z korka ,miarki i odmy ale nie słychać sykniecia przy odkręcaniu korka czy podnoszeniu bagnetu , zrobiłem patent z butelką i zaślepiłem wlot odmy od rury z filtra , zobaczę czy przestanie tak cieknąć , dodam że przed wymianą oleju było ponad max być może poprzedni właściciel tyle wlał i wszystko wygoniło .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...