trejk Opublikowano 25 Września 2023 Opublikowano 25 Września 2023 (edytowane) Witam, posiadam Audi Q5 z rocznika 2012 (Szwed modelowo 2013 - Posiada już AdBlue), Quattro, S-tronic, Diesel 2.0 177km. Auto oddane już do mechanika w celu postawienia diagnozy, ale sam próbuje zaczerpnąć języka, ponieważ usłyszałem już jedną diagnozę na zasadzie "tu potrzebny remont silnika". 1. Wentylatory od chłodnicy załączają się bardzo szybko i długo chodzą. Np. zrobię trasę do sklepu (2km), temp. 70~ stopnii a wentylatory chodzą po zgaszeniu auta jeszcze z 5 min. 2. Robiłem trasę ok. 1300 km podczas której 2 razy pokazała się kontrolka od DPF (wypalanie) i nie chciała zniknąć. Paliła się za każdym razem po ok. 2 godziny aż do momentu wyłączenia silnika (musiałem zajechać na stacje) 3. Podczas w/w trasy zaobserwowałem, że zjadło mi ok. 1 litr oleju. 4. Ostatnio na trasie 200 km, zapalił się DPF i ku mojemu zdumieniu zniknął po 20 min, ale zaraz po tym dostałem informacje "Niskie ciśnienie oleju, wyłącz silnik". Odpaliłem auto ponownie i ruszyłem dalej, ale ujechałem z 5 km na autostradzie i zaczęła mrugać kontrola od świec żarowych, odcięło mi pedał gazu i jak zajechałem na pobocze to pokazało się to samo ostrzeżenie "Niskie ciśnienie oleju, wyłącz silnik". Musiałem dojechać to spróbowałem odpalić ponownie, ale tym razem poruszałem się wolniej (ok. 100km/h autostradą) i dojechałem bez problemu. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. PS. W 4 przypadku sprawdzałem poziom oleju z poziomu komputera (nie ma fizycznego bagnetu) to stan pokazywało na maksa. Edytowane 25 Września 2023 przez trejk Zapomniałem dodać informacje o stanie oleju
Muskel1 Opublikowano 25 Września 2023 Opublikowano 25 Września 2023 Bez protokołu diagnozy i zapisanych w nim błędów cięźko cokolwiek zdiagnozować. Gdybym miał zgadywać to powiedziałbym, że silnik CGLC wpierdziela olej skutkiem czego zapchało dpf. Jaki przebieg? Jakie są wartości dpf?
trejk Opublikowano 25 Września 2023 Autor Opublikowano 25 Września 2023 6 minut temu, Muskel1 napisał(a): Bez protokołu diagnozy i zapisanych w nim błędów cięźko cokolwiek zdiagnozować. Gdybym miał zgadywać to powiedziałbym, że silnik CGLC wpierdziela olej skutkiem czego zapchało dpf. Jaki przebieg? Jakie są wartości dpf? Przebieg to 182k. Wartości DPF nie znam. Jak dostanę coś w ręce do mechanika to się tym podzielę. Pytanie dodatkowe, o co dokładnie poprosić osobę diagnozującą?
Muskel1 Opublikowano 25 Września 2023 Opublikowano 25 Września 2023 Pełny kompletny auto-scan, czyli sczytanie błędów ze wszystkich sterowników i wstawienie go tutaj w formie pliku .txt Wartości dpf: - wartość różnicy ciśnień na wolnych obrotach na jałowym biegu oraz na jałowym biegu przy 2500 obr/min. - wartość popiołu olejowego - wartość sadzy zmierzonej oraz obliczonej - wartość przebytego odcinka od ostatniej regeneracji
trejk Opublikowano 24 Listopada 2023 Autor Opublikowano 24 Listopada 2023 Aktualizuje temat po dłuższym czasie, aby dać odpowiedź co było nie tak. Zapchany DPF był problemem. Po jego czyszczeniu wentylatory ustały, problem z trybem awaryjnym ustąpił, wypalanie filtra występuje w normalnych warunkach co kilkaset kilometrów. Po interwale 1000 km byłem ponownie na diagnozie DPF, aby sprawdzić czy się za szybko znowu nie zapycha, ale ku mojemu zdziwieniu wyniki wyszły bardzo dobrze (nie mam ich ze sobą, a chętnie bym tu wrzucił). Jedyne co jeszcze nie daje mi spokoju to ubywający olej. Tak na oko ubywa mi go z 400 ml na 1000 km. Słyszałem, że te silniki do roku 2014 miały z tym problemy, ale to bardziej w okolicach 200 ml / 1000 km. Nie wiem gdzie ten olej miałby się podziewać skoro nie syfi DPF a go ubywa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się