Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Problem z wibracjami podczas jazdy w trasie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po zalozeniu duzych felg wychodza mi chyba wszystkie mankamenty w zawieszeniu... :D

Zaliczylem trase stolica > mazury > stolica i mam problem z wibracjami podczas jazdy przy predkosciach powyzej 110-120.

Oczywiscie nie caly czas.

Wiadomo, ze niska opona [235/35/19] przenosi na karoserie praktycznie kazda nierownosc na drodze, ale wibracje na idealnie rownym asfalcie raczej normalne nie sa :)

Przyklad: idealny odcinek asfaltu, na prostej drodze regularnie czuje wibracje na kierownicy i pod dupką... w momencie wejscia w zakret - wibracje ustaja. Po wyjsciu z zakretu - wracaja :)

Dzis rano tuz po ruszeniu z miejsca mialem wrazenie, jakby opony nabraly kanciastych ksztalkow [wibrowalo dosc mocno], po przejechaniu 2-3km problem ustal.

Pozniej w trasie raz czulem wibracje, raz nie...

Przy hamowaniu z wiekszych predkosci na trasie (np. ze 150 do 100) dzis wibracje przechodzily praktycznie na cala bude [efekt: cos w rodzaju padnietego dwumasa podczas przyspieszania].

Od czego zaczac szukanie problemu? :mysli:

Kiedys szpec od opon powiedzial, ze mam wybite amortyzatory z przodu, bo widac to po oponach [byly sciete], ale np. na scieze diagnostycznej - juz takiej diagnozy nie bylo.

Czy wiekowe wahacze + tez nienajswiezsze amortyzatory moga dawac takie efekty przy niskim profilu* ?

* na oponach zimowych 225/50/17 tez odczuwalem sporadycznie delikatne wibracje, ale pewnie 90% ludzi olaloby je.

Z gory dzieki za porady.

Opublikowano

u nas w CNF wywarzają koła na samochodzie,może podjedz gdzieś gdzie robią taką usługę?

Opublikowano

stawiam na dystanse [br]Dopisany: 04 Maj 2009, 08:25_________________________________________________a opony nowe?

Opublikowano

Opony nie nowe, ale prawie nowe... Na 2-och nawet czerwony pasek po gumie idzie.

Dystanse - tez sie tego boje, ale malik jezdzil na nich caly sezon i nic mu nie wibrowalo... [maja pierscien centrujacy].

A co myslicie o doważaniu kół? Moze od tego zaczac? [dobra uwaga tomka wyzej]

Opublikowano

Opony nie nowe, ale prawie nowe... Na 2-och nawet czerwony pasek po gumie idzie.

Michał, te opony nie są w super stanie - pourywane z boku kawałki gumy, z tyłu opona nacięta i wystaje kawałek gumy.

Poza tym mówiłem Tobie żebyś wymienił dystanse na inne i sprawdził.

Poza tym nie wiem co Ciebie podkusiło żeby kupić felgi z tak wysokim ET żeby bez dystansów nie dało się założyć do auta.

Opublikowano

Sprawdź :) też miałem taki problem.Naj prościej ściągnąć dystanse . Problem też może być z oponami,mogą być delikatnie wy ząbkowane i po czasie problem może zniknąć

Tylko z doważaniem problem że przy pierwszym ściągnięciu koła szlak trafia wszystko .

Opublikowano

Opony nie nowe, ale prawie nowe... Na 2-och nawet czerwony pasek po gumie idzie.

Michał, te opony nie są w super stanie - pourywane z boku kawałki gumy, z tyłu opona nacięta i wystaje kawałek gumy.

Jedna ma dziabniety rant, druga lekko naciety. Pozostale 2 sa idealne.

Na 18" tez mialem jeden rant zdarty po krawezniku i nic nie wibrowalo :tongue4:

Zaczne pewnie od wywazenia/dowazenia, najprostsza w sumie opcja.

Poza tym mówiłem Tobie żebyś wymienił dystanse na inne i sprawdził.

Tak, znalezienie innych dystansow to pestka, kazdy trzyma po 5 kpl w domu :decayed:

malik na nich jezdzil, w dodatku na mniejszym ET felgi [45] i nic mu nie wibrowalo. No... chyba, ze nie chce sie przyznac :tongue4:

Opublikowano

Tak, znalezienie innych dystansow to pestka, kazdy trzyma po 5 kpl w domu :decayed:

Tylko 5 ? Ja mam 12 kompletów :tongue4:

malik na nich jezdzil, w dodatku na mniejszym ET felgi [45] i nic mu nie wibrowalo. No... chyba, ze nie chce sie przyznac :tongue4:

Z tego co wiem to wszystko było ok więc to raczej przyczyny trzeba szukać u Ciebie.

Opublikowano

Z tego co wiem to wszystko było ok więc to raczej przyczyny trzeba szukać u Ciebie.

Pisalem przeciez. Nie uwazam, ze to wina dystansow.

Opublikowano

Z tego co wiem to wszystko było ok więc to raczej przyczyny trzeba szukać u Ciebie.

Pisalem przeciez. Nie uwazam, ze to wina dystansow.

to opony ,
Opublikowano

Jak uda mi sie znalezc inne dystanse, to podmienie... z drugiej strony - bez dystansow na zimowkach tez czulem momentami wibracje [ale duuuzo mniejsze].

Opublikowano

Jak uda mi sie znalezc inne dystanse, to podmienie... z drugiej strony - bez dystansow na zimowkach tez czulem momentami wibracje [ale duuuzo mniejsze].

:gwizdanie: Kepasa miła coś podobnego

Opublikowano

Rozwiazal problem?

Opublikowano

Rozwiazal problem?

zapytam tylko tel.ma wyłączony
Opublikowano

Dzieki :)

Pisal w innym moim temacie, ze wymienial zawieche [nie wiem tylko, czy wahacze/amory, czy komplet] - a tego raczej wolalbym uniknac :decayed:

Nie wiem tylko, czy wymienial zeby usunac wlasnie TEN problem :cool1:

Opublikowano

siemka... żadna zawiecha jeśli nie miałeś problemu na zimie... to kwestia opon-felg. miałem tak samo i mechanicy mi szukali w zawieszce problemy, w piastach itd.. pukali się po głowie że się doszukuję kwadratowych jaj. ale ja miałem jak Ty, tylko przy 140-150 się zaczynało trwało jakieś 20 km/h więcej... w zakrętach raz się uspokajało, raz wzmagało... a ja sobie olałem felgi bo zaczęło się jak jeszcze na letnich poświrowaliśmy na spocie i zaczęło trzepać. byłem pewny że zawieszka klęknęła po wariacjach, założyłem zimę trzepało dalej, więc tylko sie upewniłem że to zawieszka. Ale teraz założyłem lato, wymieniłem dwie opony na nowe i wyważyłem wszystko jak trzeba i CISZA... :tongue4: żadnych drgań... także skoro masz oponkę nie najnowszą to może być opona, dystans lub felga. najpierw ściągnij dystanse i pojedź bez. to nie kosztuje nic. wyeliminujesz dystanse. Mój kolega kupił nowe i biły... niestety. jak się nie poprawi to przeważ opony na aucie, tylko Ty masz Q i może być problem z ważeniem na aucie. Jak się nie da to przeważ je u innego kolesia... możesz jeszcze raz przeważyć zimę i założyć na te dystanse i zobaczysz wtedy na 100% co się dzieje, czy to dystanse czy nie... ale tak czy siak jak patrzę na objawy które opisujesz to stawiam 99% na koła. może być krzywa felga ale to wyszłoby na wyważarce i raczej by nie ustawało... najgorzej będzie jak opona ma popękane druty od krawężników... wtedy jest taki sam efekt... raz jest raz nie ma...

Opublikowano

Felgi 100% proste, sam ogladalem na wywazarce same felgi, bez opon.

Opony - tutaj nie mam pewnosci.

Waski wysle mi dystanse jutro, to je podmienie...

Opony sa z 2007 i 8 roku.

Co do problemu na zimie - ciezko powiedziec, delikatne drgania byly przy wyzszych predkosciach [i w podobny sposob, odczuwalne na kierownicy], ale nie takie jak na 19".

Mialem kiedys juz taki problem, jak jezdzilem na zimowych Run Flatach - 2 opony sie wybily i powodowaly wibracje...

Opublikowano

hejka, miałem podobnie, drgania pojawiały się powyżej 130km/h,na zimówkach (lekko) i na letnich (drgania mocniejsze), wymieniłem opony na nowe i przestało

Opublikowano

Im wiecej o tym mysle, tym bardziej przekonuje sie do tego, ze mam 2 trefne opony [te z ubytkami w rancie ochronnym].

W weekend zrobie podmiane kol i dystansow na inne.

Opublikowano

najlepiej poproś któregoś z chłopaków żeby pożyczył ci swoje koła i przejedz się na nich,będziesz wiedział czy to koła,czy coś w zawieszeniu,chyba najszybszy,najprostszy i najtańszy sposób :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...