[B5 1.8] Falowanie obrotów w przedziale 850-650

    6 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Niestety jestem dość kiepski z mechaniki pojazdowej, dlatego postanowiłem napisać ten post.

    Trzy dni temu jak co dzień wszedłem rano do garażu i chciałem odpalić samochód, niestety ani drgnął (aku padł). Do pracy trzeba było jednak dojechać wiec odpaliłem samochód przez kable od baterii kolegi. Po wymianie akumulatora zauważyłem że na biegu jałowym falują obroty w przedziale od 850 do 650. Po chwili normują się na poziomie 850 ale do czasu ponownego naciśnięcia pedału gazu. Przed problemami z akumulatorem nie było takich objawów.

    Czy przyczyną falowania obrotów może być rozregulowanie przepustnicy spowodowane odpięciem akumulatora ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To normalne po odłączeniu aku. Musisz zaadaptować przepustnicę VAGiem. Wchodzisz w 01-Engine, 04-Basic Settings. wpisujesz kanał 098 i GO!! Silnik musi być rozgrzany do temperatury min. +85 st. C. i nie może być uruchomiony (włączasz sam zapłon)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    To normalne po odłączeniu aku
    ja bym nie napisał, że to normalne. U mnie po odpięciu aku. tylko kod radia trzeba wpisać reszta działa tak jak przed odpięciem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Możliwe, że kolega @raf-a4, ma brudną przepustnicę i silnik zauważył to dopiero po odłączeniu akumulatora. U mnie nic się nie działo z obrotami, a w VAGu był błąd przepustnicy... Była bardzo brudna, a obroty nie falowały.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zaadaptuj przepustnicę. Odłącz aku na pół godziny, potem podłącz i przekręć kluczyk ale nie włączaj zapłonu. Po 2-3 minutach przepustnica powinna się ustawić "zaadaptować" będzie słychać pracę silniczka.

    POzdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zrób tak jak wyżej - w ten sposób nie zaadaptujesz przepustnicy lecz ją skalibrujesz oraz zrobisz reset komputera - kalibracja w zasadzie dokonywana jest zawsze po przekręceniu kluczyka ale w tym przypadku zrobi się też reset - niekiedy pomaga w takich przypadkach kiedy przepustnica jest w gorszym stanie. Aha - te czasy są przesadzone, odłacz aku na 30sekund, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu w aucie, potem zapal stacyjkę, nic nie dotykaj, poczekaj aż dokona sie kalibracja aż usłyszysz takie "cyk!" i powinno być OK... oczywiście nie jestem mechanikiem ani diagnostą i mogę się trochę mylić - lecz problem przepustnicy nie jest mi obcy...

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy