Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 - problem z MMI, gaśnie wyświetlacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

mam problem z mmi w moim audi a4 b8 (rocznik 2015). Otóż od kilku dni wyłącza mi się samoczynnie ekran. Na chwilę, dosłownie 5 sekund załącza się, po czym ekran gaśnie i wyłącza się.

Dzieje się to niezależnie od tego czy silnik chodzi czy jest zapłon. Gaśnie po każdej próbie włączenia, czasem załączy się na kilknaście sukund i oczywiście po chwilo zgaśnie. Podpiąłem pod VCDS i wyskoczyły mi błędy związane z modułem Gateway i radiem. Sugerując się opiniami tutaj na forum, zrobiłem test magistrali optycznej i pokazuje błąd przy optyce (zarówno gateway, jak i radio). Czy dobrze rozumuję, że jest to jakiś problem z połączeniami światłowodu?

Szczegóły błędu:

 

00384 - Optyczna magistrala danych

011 - Przerwa w obwodzie

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 01101011

Priorytet błędu: 5

Częstość błędu: 1

Wew.licznik błędów: 49

Przebieg: 90520 km

Wskaźnik czasu: 0

 

Ramka zamrożona:

Bity binarnie: 10000

Napięcie: 12.10 V

Zliczanie: 19

Bity binarnie: 00000

 

Miesiąc temu uszkodził mi się szyberdach i przy dużych opadach lekko przecieka. Wczoraj zauważyłem zaciek na podsufitce na wysokości wyjścia antenowego. W wolnej chwili tam zajrzę i zobaczę czy może czegoś nie zalało. Natomiast zastanawiam czy to może być przyczyną? Czy problem z zalaną anteną może powodować, że MMI gaśnie zaraz po włączeniu?

Proszę o jakieś sugestie, co sprawdzić, jak się zabrać za naprawę/diagnostykę. Niestety nie jestem biegły w temacie, więc będę wdzięczny za wszelkie sugestie

 

Edytowane przez barry1969
Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Światłowód ma usterkę.

Dziękuję za odpowiedź. Tyle to się domyśliłem po odczycie z vcds. Natomiast w jaki sposób wogóle zabrać się za diagnostykę i naprawę? Może ktoś podpowie gdzie szukać tego światłowodu, gdzie on biegnie. Pytanie też czy to może mieć jakiś związek z zalaną anteną od radia

Opublikowano

Antena nie ma nic wspólnego ze światłowodem. Kupujesz pętlę światłowodu i wypinasz kolejno urządzenia wiszące na optycznej magistrali danych i wpinając w ich miejscę pętlę. Sprawdzasz czy nadal jest przerwa. Jeżeli tak to widzisz między którymi urządzeniami.

Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Antena nie ma nic wspólnego ze światłowodem. Kupujesz pętlę światłowodu i wypinasz kolejno urządzenia wiszące na optycznej magistrali danych i wpinając w ich miejscę pętlę. Sprawdzasz czy nadal jest przerwa. Jeżeli tak to widzisz między którymi urządzeniami.

@Muskel1 Bardzo dziękuję.

Zapytałem o antenę, bo awaria MMI akurat zbiegła się z zalaną anteną, więc na to pierwotnie stawiałem.

A jeszcze takie pytanie: gdzie szukać tej magistrali, gdzie jest zlokalizowana? Jak się do niej dostać? 

Opublikowano

Magistrala rozciąga się po całym aucie. Należą do niej wszystkie te  komponenty, które widnieją w teście magistrali optycznej (światłowodu). Są one połączone ze sobą światłowodem oraz konwencjonalnie przewodami.

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Magistrala rozciąga się po całym aucie. Należą do niej wszystkie te  komponenty, które widnieją w teście magistrali optycznej (światłowodu). Są one połączone ze sobą światłowodem oraz konwencjonalnie przewodami.

OK. Czyli rozumiem, celem diagnostyki, nalezy zrobić pętlę światłowodu i po prostu kolejno podłączać pod poszczególne urządzenia z magistrali? Jak wychwycę jakie urządzenie jest wadliwe, na jakim odcinku jest przerwa? MMI powinno zadziałać czy muszę vcds podłączyć?

Opublikowano

Wrzuć wynik testu magistrali MOST.

Zawartość dodana 41 minuty później

Oraz pełny auto-scan jako dokument tekstowy .txt

Opublikowano
W dniu 26.10.2023 o 17:00, Muskel1 napisał(a):

Wrzuć wynik testu magistrali MOST.

Zawartość dodana 41 minuty później

Oraz pełny auto-scan jako dokument tekstowy .txt

W załączniku scan auta oraz wrzucam wynik z testu magistrali optycznej

IMG_20231026_110928.jpg

VCDS - scan.txt

Opublikowano

Najpierw naładuj aku bo masz rozładowane i system zarządzania energią się uruchomił.

Opublikowano

Auto stało 3 dni jak wykonywałem test, więc mógł być niedoładowany, ale dziś auto zrobiło ponad 250 km w trasie, więc aku się doładował odpowiednio. To co jeszcze dziś zaobserwowałem, to woda po lewej stronie w bagazniku, tam gdzie umiejscowiony jest tuner radiowy. Może to tutaj jest problem, gdzieś zalały się przewodu albo tuner padł, sam nie wiem. Zamówiłem już pętle światłowodu, więc jutro spróbuję coś diagnozować i zacznę od radia. Czy po założeniu pętli, MMI wystartuje? Albo inaczej, jak będę wiedział, gdzie jest przerwa w światłowodzie?

Opublikowano

Prawdopodobnie tuner zalany i padł. Wypnij światłowód z tunera i zapnij na nim pętlę sprawdź następnie czy ekran ruszy i co pokaże test światłowodu.

Opublikowano

@barry1969 kolego nie jesteś sam dokładnie to samo od wczoraj. Czekam na aktualizacje. Jednakowo pytanie. Załóżmy mam uszkodzony moduł gateway, jak ja mam go zmostkować? 

Opublikowano
14 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Prawdopodobnie tuner zalany i padł. Wypnij światłowód z tunera i zapnij na nim pętlę sprawdź następnie czy ekran ruszy i co pokaże test światłowodu.

@Muskel1 tak zrobiłem. Dałem pętle światłowodu do tunera. MMI nie ruszyło, dalej ten sam obiaw, czyli ekran gaśnie po kilku sekundach. Na założonej na tunerze pętli zrobiłem ponowny auto-scan. Różnica jest taka, że teraz zniknął mi już błąd Gateway.

Pozostał błąd radia i 5F-Elektr.informacji (nawiasem mówiąc nie wiem co to jest)

Natomiast test magistrali optycznej jest bez zmian - dalej pokazuje błąd na Gateway i Radiu.

W załączniku zamieszczam wyniki obu testów. Jaki z tego wniosek? Rozumiem, że bez działającego tunera MMI nie ruszy?

Test magistrali optycznej.txt VCDS - wydruk.txt

Opublikowano

Dokumenk VCDS-Wydruk (auto-scan) niest nieczytelny.

Nie do tunera miałeś zapiąć pętlę tylko na wypięty z niego światłowów (pętla jest zamiast tunera).

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Dokumenk VCDS-Wydruk (auto-scan) niest nieczytelny.

Nie do tunera miałeś zapiąć pętlę tylko na wypięty z niego światłowów (pętla jest zamiast tunera).

@Muskel1 dzięki. Teraz rzeczywiście jest różnica. Pętla wpięta na wypięty światłowód. MMI ruszyło i działa.

Oczywiście nie działa audi, tel, nie aktywne są głośniki, ale to rozumiem efekt tego, że światłowód z radia został wypięty.

Test magistrali optycznej pokazuje teraz błąd tylko na radiu. W załączniku ponowny scan auta , pełny wynik testu

IMG_20231028_142144.jpg

IMG_20231028_143652.jpg

scan vdcs - full scan.txt

Opublikowano

Tak, jak pisałem wcześniej. Zauważyłem w bocznej klapie gdzie lezy radio trochę wody i wilgoci. Pewnie to jest problemem, ale

spróbuję jeszcze je wymontować i osuszyć. Kable wyglądają bardzo dobrze, więc raczej odrzuciłbym  przerwę w obwodzie na kabalach czy świarłowodzie jako przyczynę. To teraz pytanie o radio: czy podmiana na takie samo albo podobne będzie wymagała jakiegoś kodowania? Czy po wymontowaniu starego, a podłączeniu nowego trzeba robić jakieś adaptacje i tym podobne?

Opublikowano

Wymiana radia to przejęcie i dopasowanie kodowań oraz adaptacji ze starego radia oraz ściągnięcie ochrony komponentu z nowego radia.

Opublikowano

OK, czyli pewnie sam tego nie zrobię. Natomiast jeśli radio będzie identyczne, tzn. te same numery to rozumiem, że tego też nie ominiemy o czym piszesz? Zastanawiam się teraz gdzie to oddać, aby ktoś mi to sprawnie ogranął

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...